۱۴۰۳ تیر ۱۸, دوشنبه

صدف باغبانی، از آسیب‌دیدگان خیزش انقلابی ۱۴۰۱، تصاویری از بدن ساچمه‌خورده‌اش منتشر کرد و نوشت

صدف باغبانی، از آسیب‌دیدگان خیزش سراسری زن، زندگی، آزادی در ایران با انتشار دو تصویر از بدن آسیب‌دیده خود در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام نوشت:



«امروز با طناز در مورد هنجار شکنی یه شوخی ریزی کردیم ولی من این کلمه موند تو ذهنم چون سالهاس با این کلمه منو تو مدرسه، جمع فامیل، جامعه، دانشگاه، محیط کار و حتی بین جمع های دوستانه کوبیدن تو دیوار.
رفتم برای اطمینان سرچ کردم که هنجار به چه معناست؟
“هنجارها مدل‌های فکری یا خطوط راهنمایی هستند که بوسیله آن، ما اعمال خود و دیگران را از لحاظ فکری، کنترل و ارزشیابی می‌کنیم. هنجارهای درونی، هنجارهایی هستند که در صورت عدم رعایت آن‌ها، مجازات رسمی و مشخصی وجود ندارد.”
من سالها تو کشوری زندگی کردم که برای تمام رفتارهام مجازاتم کردن و حرف‌های زیادی پشت سرم زدن اما حالا میخوام یک بار برای همیشه این خشم و فریاد بزنم بگم که “ تنِ من و جنسبت من هنجار نیست که سالها با هرکاریم بهم گفتید هنجار شکنی نکن.”
این من
این تنِ من
غرق در هنجارهایی که شما شکستید.

هیچ نظری موجود نیست:

دو سال پس از مهسا؛ جنبش ملی زن زندگی آزادی همچنان پا برجاست

دو سال پیش در چنین روزهایی دختر جوان ۲۲ ساله‌ای که مورد ضرب و جرح مأموران گشت ارشاد قرار گرفته بود در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان «کسری» ت...