۱۳۹۰ مرداد ۸, شنبه

احضار وزارت اطلاعات غیر قانونی است، خودمان را معرفی نخواهیم کرد

نوید خانجانی و شایان وحدتی : " احضار و خواسته های ستاد خبری وزارت اطلاعات غیر قانونی است، خودمان را معرفی نخواهیم کرد.به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، نوید خانجانی و شایان وحدتی از اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر و جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی صبح سه شنبه چهارم مرداد ماه به ستاد خبری وزارت اطلاعات در اصفهان احضار شدند. این احضار به صورت شفاهی و درخیابانی روز سوم مرداد ماه با متوقف کردن این دو فعال حق تحصیل توسط مامورین لباس شخصی انجام شده است.بر اساس این گزارش این احضار درحالی صورت پذیرفت که مامورین لباس شخصی در خیابان خواستار مدارک شناسایی این دو نفر شده و مدارک شناسایی شایان وحدتی گرفته و ضبط شد و نوید خانجانی به علت نداشتن مدارک شماره تماس از وی گرفته شد و هر دو برای صبح روز سه شنبه چهارم مردادماه به ستاد خبری وزارت اطلاعات در اصفهان برای پاره‌ای از توضیحات احضار شدند.لازم به ذکر می‌باشد که در روز دوشنبه سوم مردادماه عده‌ای از فعالین محیط زیست در حاشیهٔ رودخانهٔ خشک شدهٔ زاینده رود اصفهان، قصد تجمع سکوت در جهت اعتراض به این واقعه را داشته‌اند و به نظر می‌رسد یکی از دلایل این احضار در راستای حمایت این دو نفر از فعالین محیط زیست باشد.آقای خانجانی نحوه و علت احضار چه بوده است؟نخست به شکل کلی عرض کنم که این احضار به بنده و شایان وحدتی که فعال در زمینه حق تحصیل می باشند به شکل شفاهی و در خیابان توسط نیروهای لباس شخصی صورت پذیرفت و علت آن مشخص نگردید و اعلام کردند صبح سه شنبه 4 مردادماه زمانی که به ستاد خبری وزارت اطلاعات در خیابان رودکی اصفهان مراجعه کنیم متوجه خواهیم شد، این را هم ذکر کنم که مدارک شناسایی شایان وحدتی در خیابان توسط نیروهای لباس شخصی ضبط گردید.آقای خانجانی یعنی شما سه شنیه به ستاد خبری وزارت اطلاعات مراجعه کردید؟نخیر بنده روز سه شنبه به ستاد خبری وزارت اطلاعات مراجعه نکردم، زیرا این احضار به شکل کتبی و قانونی نبوده و اتفاقا صبح سه شنبه چهار مردادماه از طرف ستاد خبری وزارت اطلاعات در اصفهان با بنده تماس گرفتند و خواستند که سریع تر در همان روز خود را معرفی کنم و علت نیامدن را هم جویا شدند؛ اما آقای وحدتی صبح سه شنبه با صلاح دید خودشان به ستاد خبری خود را معرفی نمودند.آقای وحدتی شما صبح سه شنبه در پی احضار به ستاد خبری مراجعه کردید، در این خصوص توضیح دهید.بنده پس از گفتگویی که با وکیل خود داشتم به همراه پدر و مادرم ساعت 8:30 صبح سه شنبه با توجه به اینکه مدارک شناسایی ام ضبط شده بود به ستاد خبری وزارت اطلاعات در خیابان رودکی مراجعه کردم و پس از اینکه وارد بخش مربوطه شدیم فردی که از قبل من را می شناخت جلو آمد، پدر و مادرم را از محل مربوطه بیرون کرد و سوال کرد که چرا به همراه آقای خانجانی مراجعه نکرده ام و اعلام کردند که منتظر باشم.پس از حدود نیم ساعت مامور مربوطه در حالی که در دست او مدارک شناسایی بنده و تعدادی برگه دست نویس شده که به مدارک ضمیمه شده بود بازگشت، من از ایشان سوال کردم علت این احضار چه می باشد؟ که در جواب گفتند «خودتان بهتر می دانید و برو با آقای خانجانی برگرد»آقای وحدتی یعنی علاوه بر اینکه مدارک شناسایی شما پس از مراجعه به ستاد خبری تحویل داده نشد، از شما خواسته شد که نوید خانجانی را تحویل دهید؟بله دقیقا، من به فرد مذکور در ستاد خبری وزارت اطلاعات گفتم که برای رسیدگی به احضار خودم مراجعه کرده ام و آمدن و نیامدن آقای خانجانی به بنده ارتباطی ندارد و فکر می کنم که هنوز هم پس از 3 روز منتظر هستند که بنده آقای خانجانی را به ستاد خبری وزارت اطلاعات تحویل دهم.آقای خانجانی شما در حال حاضر با قید وثیقه آزاد هستید، در باره آخرین وضعیت خودتان توضیح دهید.من در دادگاه بدوی به 12 سال حبس تعزیری و جریمه نقدی محکوم شدم و در حال حاضر پرونده ام در مرحله تجدید نظر است و هنوز نتیجه دادگاه تجدید نظرم اعلام نگردیده است و بد نیست اشاره ای کنم به نکته ای که اخیرا باب شده و برای چند تن از فعالین حقوق بشر رخ داده است، اینکه رای تجدید نظر صادر می شود ولی به متهم یا وکیل وی ابلاغ نمی گردد و به یک باره متهم را از سوی اجرای احکام برای اجرای حکم احضار می کنند.یعنی شما تا چند وقت دیگر با احضار از سوی اجرای احکام باید برای اجرای حکم خود به زندان بازگردید، پس این احضار به چه دلیل است؟ببینید بنده در اسفند 88 از سوی اطلاعات سپاه بازداشت شدم و حکم 12 سال حبس برای آن اتهامات و بازداشت می باشد، ولی این احضار خیابانی که در سوم مردادماه رخ داده، به ستاد خبری وزارت اطلاعات است و به نظر می رسد این جریان از سوی وزارت اطلاعات باشد و بعید نیست بخواهند پرونده ی جدیدی برایم باز کنند.آقای وحدتی با توجه به اینکه مدارک شناسایی شما در حال حاضر در دست ستاد خبری وزارت اطلاعات می باشد چه اقدامی انجام می دهید؟بنده با توجه به صحبت هایی که با وکیلم داشته ام و با اینکه این احضار شفاهی و غیر قانونی بوده است، صبح چهارم مرداد ماه به ستاد خبری وزارت اطلاعات جهت دریافت مدارک شناسایی ام که توسط نیروهای لباس شخصی ستاد خبری ضبط گردیده بود مراجعه کردم و باتوجه به گفته های غیر قانونی و غیر اخلاقی مسئول مربوطه در ستاد خبری که مدارک اینجانب را گروکشی کرده و گفته است که بایستی نوید خانجانی را به این ستاد تحویل دهم، تا احضار به صورت قانونی انجام نشود و خواسته های غیرمعقول لغو نشود به این ستاد مراجعه نخواهم کرد و برای بازپسگیری مدارکم از طرق دیگری اقدام خواهم کرد.آقای خانجانی شما در نهایت خود را به ستاد خبری وزارت اطلاعات معرفی خواهید کرد؟نخیر بنده با این شرایط به هیچ عنوان خودم را به ستاد خبری وزارت اطلاعات معرفی نخواهم کرد زیرا این احضار به شکل شفاهی، خیابانی و غیرقانونی بوده است

پارس دیلی نیوز 


هیچ نظری موجود نیست:

توماج صالحی به اعدام محکوم شد! توماج در قلب ما جای دارد!

سازمان حقوق بشر ایران؛ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳: توماج صالحی، خواننده رپ و از بازداشت‌شدگان اعتراضات ۱۴۰۱ در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد. سازمان ...