۱۳۹۰ فروردین ۱۲, جمعه

افشای كهريزكی ديگردر شيراز، تحت عنوان پلاك 100

گزارش دریافتی زندانيان و بازداشتي هاي شيراز در استان فارس مختصري از وضعيت و فضاي امنيتي و ضد قوانين و موازين حقوق بشري كه در بازداشتگاه پلاك 100 شيراز ميگذرد را براي كانون ارسال كرده اند.بنا به اطلاع اين بازداشتگاه در شيراز همانند كهريزك و يا سلولهاي انفرادي 209 و گوهردشت است كه كمتر صداي قربانيان اين شكنجه گاه به گوش ايران و جهانيان ميرسد.مختصري از شرايط و موقعيت كهريزك و بقول بعضي از زندانيان از كهريزك بدتر در شيراز تحت نام پلاك 100 كه بدست كانون حمايت از خانواده هاي جانباختگان و بازداشتي ها رسيده است بدينقرار ميباشد:


اطلاعات شيراز با اماده سازي مكاني، تحت عنوان پلاك 100 واقع در خيابان سپاه شيراز از اين محل بعنوان بازداشتگاه و زندان معترضين استفاده كرده و انجا رابه محلي براي جولان جنايتهاي خود تبديل كرده است


اين مكان قسمتي از يك پادگان متعلق به ارتش ميباشد و هيچ نوع تابلو يا نشاني ندارد. سرتا سر خيابان فوق از طريق دوربين و برجهاي نگهباني و چند دستگاه ساختمان در اين خيابان كنترل ميشود.

زندان موسوم به پلاك 100 شيراز، متشكل از حدود 20 الي 30 سلول انفرادي و 10 اتاق جمعي است و همجنين حدود 8 اتاق مجهز به امورات بازجويي دارد.

سردسته بازجوها و شكنجه گران مستقر در اين مكان، شخصي بنام دكتر زماني ميباشد!

بلاك 100 شيراز به خاطر واقع شدن در حاشيه يك پادگان نظامي از امنيت بالايي برخوردار بوده و در انجا بازجوها هر كاري كه دلشان بخواهد ميكنند و در رابطه با هر عمل غير انساني دست به هر اقدامي در رابطه با بازداشتي ميزنند و صراحتاً نيز به آنان ميگويند كه كسي متوجه وضعيت شما نميگردد.

در اين مكان دو سلول معروف وجود دارد كه يكي معروف به سلول لوله ها ميباشد كه در حال حاضر رها ثابت شهروند بهايي در اين سلول محبوس ميباشد


سلول ديگر، بنام سلول سلامي(بنام يكي از اسايشگاههاي بيماران رواني شيراز) نامگذاري شده است.اين سلول به علت سقف بلند نور زياد و نحوه رنك اميزي و همچنين تعبيه بلندگو هاي بسيار قوي، محلي براي شكنجه روحي و رواني افراد بازداشت شده ميباشد.اين محل بلحاظ بهداشتي نيز از شرايط بغرنجي برخوردار است و در اين مكان افراد در ضعيف ترين وضعيت بهداشتي به سر ميبرند.

نفراتي همانند علي محمدي و فرشيد غواصه در اين محل بصورت انفرادي نگهداري و زندان شده بودند.وضعيت زندانيان در اين زندان اسفناك است و گفته ميشود كه حاكميت هميشه قصد دارد كه اين محل مخفي باقي بماند و يا كمتر از وضعيت داخل آن اخبار و اطلاعات درز نمايد

۱ نظر:

anahita_switz_1361@yahoo.com گفت...

من یک روز انجا بودمو بعد من جای دیگه بردند جشمام بسته بود شایدم برم گردونده بودند انجا.من هیچ وقت ان دو روز را فراموش نمی کنم واقعا اسم خوبی براش گذاشتی. بدترین حالتی که می تونم بگم من الان که می نویسم توی ایران نیستم ولی ممنونم که جوانهایی مثل شما پرده از این مکانها بر می دارند و ظلم هایی که به ما شده را تایید می کنند . می دونی چیه عزیزم انجا قربا نگاه شخصیت و افکار جوانان ماست .

توماج صالحی به اعدام محکوم شد! توماج در قلب ما جای دارد!

سازمان حقوق بشر ایران؛ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳: توماج صالحی، خواننده رپ و از بازداشت‌شدگان اعتراضات ۱۴۰۱ در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد. سازمان ...