۱۴۰۳ شهریور ۱۵, پنجشنبه

رژیم ننگین جمهوری اسلامی رفتنی است و یک دولت موقت متشکل از همه ایرانیان آزادیخواه خلاء قدرت را پر خواهند کرد

واقعا کوری و جهالت بی‌مانندی لازم است که بتوان چنین تصور کرد. او که خود بهتر از هر کس می‌داند که سکوت قبرستانی که سال‌ها خواسته در کشور برقرار کند، و حتی در آن هم موفق نبوده، به بهای هزاران قتل، و حتی قتل کودکان خردسال، و ده‌ها هزار زندانی، استفاده از شکنجه‌های غیرانسانی و گاه منجر به مرگ بوده، آیا واقعاً تصور می‌کند ادامه‌ی حکومت بر ملتی چون ملت ایران با چنین روشی امکانپذیر است و اگر آری، تا چه مدت؟

رژیمی‌ که بی‌شرمانه اتباع خارجی را گروگان می‌گیرد تا با آدمکشان خود معاوضه کند، ۴۵ سال است ملت ایران را گروگان گرفته زیرا گردنه‌گیری و گروگانگیری ذات آن را تشکیل می‌دهد.

آیا با گردنه‌گیری می‌توان حکومت بر کشوری چون ایران را ادامه داد؟

چنین تصوری ممکن نیست جز در نتیجه‌ی جنونی عمیق و پیشرفته. آیا خامنه‌ای آنقدر بیرون از واقعیت زندگی می‌کند که از سرنوشت دیکتاتوری‌های خون‌آشام گذشته بی‌خبر است.

دیکتاتوری حزب کمونیست شوروی، با آن سازماندهی بی‌سابقه و رهبری جمعی و حتی قتل‌های میلیونی استالین، پس از مرگ دیکتاتور خونخوار دوامی‌ چندانی نیافت. آن دیکتاتوری در هر حال از هم پاشید و جای خود را به یک هرج و مرج داد. و دیکتاتوری فردی و تجاوزکار پوتین نیز سرنوشت بهتری نخواهد داشت. تازه آنها به خود رنگ امروزی و سازندگی هم داده بودند و سیر قهقرایی را در پیش نگرفته بودند. اگر ممکن است عقل مخدوش خامنه‌ای و ریزه‌خوارانش آینده را اینگونه ببینند، ما و ملت بزرگ و هوشمند ایران وضع را به گونه‌ی دیگری می‌بینیم:

آقایان شما رفتنی هستید: لجاج و پافشاری نکنید.

این تکلیف شما که روشن است و از روز نخست هم روشن بود. می‌ماند تکلیف ملت ایران و وظایف ما. جای شما را یک دولت موقت، برای دوران گذار، که وظیفه‌ای جز تدارک شرایط برای انتخابات مجلس مؤسسان ندارد، می‌گیرد. اصول کار این دولت موقت عبارتند از:

– حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور

– حاکمیت ملی (و نه فقیه یا هیچ مرجع دیگری!)

– جدایی دین از حکومت

– منشاء مشروعیت آن: قانون اساسی مشروطه‌‌ی ایران است تا تصویب قانون اساسی جدید از طرف مجلس موسسان.

همه‌ شخصیت‌ها، گروه‌ها و سازمان‌هایی که از اصول بالا پیروی کنند بخشی از نیروی جانشین و براندازاند. این نیروها هستند، اعم از کوچک و بزرگ، چه در داخل و چه در خارج، که با دادن دست همکاری و همبستگی به یکدیگر، به یاری ملت مبارز در داخل کشور نیروی برانداز دولت جانشین دوران گذار را به وجود می‌آورند و به قدرت می‌رسانند. مؤثزترین راه براندازی هم نافرمانی مدنی است که شکل عالی آن اعتصابات سرتاسری هماهنگ است.

به یاد داشته باشیم که در ۴۵ سال پیش هیچ رأی‌گیری قانونی یعنی پرسش از ملت در شرایط دموکراتیک برای تغییر نظام صورت نگرفت. در حکومتِ «من توی دهن این دولت می‌زنم» و «من دولت تعیین می‌کنم» و جوّ وحشت اعدام‌های آن رأی گرفتن از مردم برای نظام جدید توهین به عقل آزادیخواهان و شعور ملت ایران بود.

بدین دلیل از دید ما تا تشکیل مجلس مؤسسان نظام مشروطه با تمام نهادهای آن معتبر است و تا پایان مجلس مؤسسان شاهزاده رضا پهلوی بر این اساس ولیعهد کشور است.

بنابراین همزمان با آغاز فروپاشی، در غیاب پادشاه، ولیعهد شخصی را به عنوان نخست‌ وزیر دولت موقت تعیین می‌کنند و به او مأموریت می‌دهند که هیأت دولتی را که از ده نفر تجاوز نمی‌کند شامل مهمترین وزارتخانه‌ها مانند وزارت‌ دفاع، کشور، خارجه، دارایی، آموزش و پرورش، دادگستری و جز آنها تعیین کنند و از نیروهای مسلح غیرایدئولوژیک و مدیریت دوایر دولتی می‌خواهند که از تصمیمات آنها پیروی کنند. این دولت موقت مانع از خلاء قدرت و هرج‌ و مرج شده و از وحدت ملی و تمامیت ارضی کشور حراست خواهدکرد.

هشدار به خواب‌رفتگان!

پایان کار نزدیک است!

ایران هرگز نخواهد مرد

علی شاکری زند رییس هیأت اجرائی « نهضت مقاومت ملی ایران» این سخنان را در مراسم سالگرد قتل دکتر شاپور بختیار و سروش کتیبه که ۱۶ امرداد/ ۶ اوت ۲۰۲۴ در آرامستان مونپارناس پاریس برگزار شد ایراد کرده است 

هیچ نظری موجود نیست:

دو سال پس از مهسا؛ جنبش ملی زن زندگی آزادی همچنان پا برجاست

دو سال پیش در چنین روزهایی دختر جوان ۲۲ ساله‌ای که مورد ضرب و جرح مأموران گشت ارشاد قرار گرفته بود در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان «کسری» ت...