۱۴۰۲ شهریور ۱۷, جمعه

نازیلا معروفیان: هنگام بازداشت به من تعرض جنسی کردند! ( مهرناز موسوی )

«نازیلا معروفیان»، روزنامه‌نگار زندانی اهل سقز و ساکن تهران که روز ۷شهریور۱۴۰۲ با یورش نیروهای سرکوبگر به خانه‌اش با خشونت و ضرب‌وشتم بازداشت شد، با انتشار یک فایل صوتی از زندان اوین گفته است که ضابطان قضایی هنگام بازداشت، به او تعرض کرده‌اند.


او در بخشی از این فایل صوتی که روز چهارشنبه ۱۵شهریور۱۴۰۲ منتشر شده است می‌گوید: «در شرایطی که بدترین حال ممکن را داشتم به من تعرض جنسی کردند.»

او پیش‌تر گفته بود که در اعتراض به رنجی که جمهوری اسلامی به زنان روا می‌دارد، دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

نازیلا معروفیان از جمله خبرنگارانی است که در یکسال گذشته، چهار بار بازداشت شده است. او سال گذشته به‌خاطر مصاحبه با پدر «مهسا(ژینا)امینی» دستگیر و روانه زندان شده بود.
در آخرین مرتبه نیز به‌علت انتشار پستی در حمات از «مهدی یراحی»، خواننده معترض بازداشت شده، یک روز قبل از بازداشت اخیر خود در یک پست توییتری از او حمایت کرد و به‌دنبال آن بازداشت شد.
علاوه‌بر نازیلا معروفیان، «بهاره هدایت»، فعال سیاسی زندانی نیز در اعتصاب غذاست. او روز جمعه۱۰شهریور با ارسال پیامی از زندان اوین اعلام کرد که در اعتراض به «سرکوب مضاعف» در جمهوری اسلامی، دست به اعتصاب غذا می‌زند.

بهاره هدایت در پیامش همچنین نوشته بود که جمهوری اسلامی در تلاش است تا واقعیت‌ها را وارونه کرده و آن را عادی جلوه دهد تا «صدها و هزاران جوان این مرز و بوم را به خاک و خون بکشد، به جرم رقصیدن همچون جواد روحی و خدانور، به جرم وجدان بیدار همچون نیکا و سارینا.»

۳۸ زندانی که از زندان‌های رجایی‌شهر و اوین به زندان قزلحصار منتقل شده‌ و در شرایطی بسیار بد نگهداری می‌شوند نیز، به‌صورت جمعی دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

منبع: sarbazevatanam

هیچ نظری موجود نیست:

توماج صالحی به اعدام محکوم شد! توماج در قلب ما جای دارد!

سازمان حقوق بشر ایران؛ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳: توماج صالحی، خواننده رپ و از بازداشت‌شدگان اعتراضات ۱۴۰۱ در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد. سازمان ...