۱۴۰۲ شهریور ۱۴, سه‌شنبه

پدر یوهان فلودروس سوئدی ۳۳ ساله: پسرم که نزدیک به یک و سال و نیم زندانی است! (مهرناز موسوی)


 پدر یوهان فلودروس سوئدی ۳۳ ساله ای که نزدیک به یک سال و نیم است که در ایران زندانی است به تلویزیون ۴ سوئد می گوید که او بارها بدون هیچ مشکلی در چهارچوب شغلی اش در اتحادیه اروپا به ایران سفر کرده بود.

آخرین سفر او به ایران که منجر به بازداشت و زندانی شدنش شد یک سفر خصوصی و غیر شغلی به همراه دوستانش بود. وی در این سفر به یکی از دوستانش که در سفارت سوئد در تهران شاغل بود سر زده بود. به گفته پدر یوهان فلودروس به کانال ۴ وی زبان فارسی آموخته بود و علاقمند به فرهنگ و غذای ایرانی بود.

هویت یوهان فلودروس در مدت بیش از ۵۰۰ روز زندانی بودنش در ایران مخفی نگه داشته شد و ظاهرا نه مقامات سوئدی و نه مقامات ایرانی علاقه ای به افشای هویت وی نداشته اند. اما پس از افشای هویت وی توسط روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز رسانه های سوئد نیز آن را علنی کرده اند.

توبیاس بیلستروم وزیر امور خارجه سوئد در گفتگوی کوتاهی با تلویزیون ۴ سوئد با لحنی که توسط مفسر تلویزیون ۴ «تند» خوانده شد گفت که «این فرد بدون هیچ دلیلی زندانی شده و باید فورا آزاد شود و ما این را صراحتا به مقامات ایرانی منتقل کرده ایم». مفسر تلویزیون ۴ سوئد لحن «تند» وزیر امور خارجه سوئد را نشانه «به گل نشستن مذاکرات با ایران» تلقی کرد.

پروفسور سعید محمودی استاد برجسته حقوق بین الملل در دانشگاه استکهلم به تلویزیون ۴ گفت شغل دیپلماتیک یوهان فلودروس در اتحادیه اروپا پرونده وی را بیش از دیگر موارد مشابه برجسته و مهم می سازد چون تمامی اتحادیه اروپا به عنوان یک نهاد نیز درگیر آن خواهد بود.


www.stockholmian.com :منبع


هیچ نظری موجود نیست:

توماج صالحی به اعدام محکوم شد! توماج در قلب ما جای دارد!

سازمان حقوق بشر ایران؛ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳: توماج صالحی، خواننده رپ و از بازداشت‌شدگان اعتراضات ۱۴۰۱ در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد. سازمان ...