۱۴۰۳ تیر ۲۵, دوشنبه

آخوند علم‌الهدی: مقابله با بی‌حجابی اقتدار حاکمیت را می‌خواهد؛ برخورد فیزیکی از اشکال نهی از منکر است

 یک هفته پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، بار دیگر مساله حجاب اجباری و اعمال فشار و تهدید بر زنان ایرانی به موضوع اصلی خطبه‌های نماز جمعه نمایندگان علی خامنه‌ای در استان‌های مختلف تبدیل شد.

احمد علم‌الهدی، نماینده خامنه‌ای در مشهد، اعمال «اقتدار حاکمیت» علیه زنان مخالف حجاب اجباری را خواستار شد، امام جمعه رشت، حل مشکلات اقتصادی را به «بی‌حجابی» مشروط کرد و احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران به زنان مخالف حجاب اجباری توصیه کرد «کاری نکنند که شهدا نفرینشان کنند».


احمد خاتمی، مخالفان حجاب اجباری را به «طرف حساب بودن با شهدا در فردای قیامت» تهدید کرد و مدعی شد که «نفرین شهدا زندگی آنان را زیر و رو می‌کند».

امام جمعه موقت تهران، به مدافعان پوشش اختیاری توصیه کرد که «حسینی و کربلایی شوند» و از خواهر امام سوم شیعیان «الگوبرداری» کنند.

رسول فلاحتی، نماینده خامنه‌ای در استان گیلان نیز در خطبه‌های نماز جمعه رشت، خواستار برخورد جدی قوه قضاییه با «هتک حرمت آمران به معروف و ناهیان از منکر» شد و با دعوت تلویحی از آتش به‌اختیاران حکومت گفت که «اگر مردم بدانند دستگاه قضا برخورد جدی دارد، همه امر به معروف می‌کنند».

نماینده خامنه‌ای در استان گیلان، زن بودن را در فرزندآوری، تربیت فرزند، همسرداری، پرستاری و خانه‌داری خلاصه کرد و مدعی شد که حکومت در «اجتناب مردم از بدی‌ها رسالت دارد».

امام جمعه رشت در ادامه نیز افزود: «این تفکر اشتباه است که اگر اقتصاد درست شود، مساله بی‌حجابی هم حل می‌شود، تا دینداری مردم درست نشود، این اوضاع درست نخواهد شد.»

احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد نیز که روز پنج‌شنبه طی سخنانی «اقتدار» حکومت در موضوع حجاب را خواستار شده بود، روز جمعه بیست‌ودوم تیرماه نیز اعمال زور و فشار بر زنان مخالف حجاب اجباری را ضروری دانست و گفت: «نمی‌شود در مقابل این بی‌حجابی بگوییم، دستگاه‌ها کارشان تببین و توجیه است. تبیین کار من طلبه است، حاکمیت مکلف به اعمال اقتدار است.»

هیچ نظری موجود نیست:

دو سال پس از مهسا؛ جنبش ملی زن زندگی آزادی همچنان پا برجاست

دو سال پیش در چنین روزهایی دختر جوان ۲۲ ساله‌ای که مورد ضرب و جرح مأموران گشت ارشاد قرار گرفته بود در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان «کسری» ت...