۱۴۰۲ آذر ۲۱, سه‌شنبه

زندانیان سیاسی مرضیه فارسی، فروغ تقی پور و نسیم غلامی فرد در دادسرای اوین متهم به بغی شدند. این امر می تواند تهدید جدی حکم اعدام یا محکومیت های سنگین را به همراه داشته باشد ( مهرناز موسوی )

 زندانیان سیاسی مرضیه فارسی، فروغ تقی پور و نسیم غلامی فرد در دادسرای اوین متهم به بغی شدند. این امر می تواند تهدید جدی حکم اعدام یا محکومیت های سنگین را به همراه داشته باشد.


به گزارش کانون حقوق بشر ایران، روز دوشنبه ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۲، سه زندانی سیاسی زن محبوس در بند زنان زندان اوین، خانم ها مرضیه فارسی، فروغ تقی پور و نسیم غلامی فرد به دلیل همکاری با گروه های مخالف نظام به بغی متهم شدند.
این سه زندانی سیاسی، سه روز قبل، در تاریخ ۱۸ آذر ماه ۱۴۰۲، در دادسرای اوین تفهیم اتهام شدند. این اتهام می تواند منجر به حکم اعدام و یا احکام سنگین شود.

زندانیان سیاسی مرضیه فارسی و فروغ تقی پور، پیش از این سابقه بازداشت و زندان به اتهام هواداری و ارتباط با مجاهدین داشته و در آخرین بازداشت خود، در روز دوشنبه ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۲، بازداشت و به بند 

۲۰۹ اوین منتقل شدند



درباره زندانی سیاسی مرضیه فارسی

زندانی سیاسی مرضیه فارسی، متولد ۱۳۴۴، متاهل و دارای دو فرزند است. او در بهمن ماه ۹۸، زمانی که به سرطان مبتلا و درگیر درمان سرطان بود، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. علت دستگیری خانم فارسی همکاری با سازمان مجاهدین خلق ایران عنوان شد و به ۵ سال زندان محکوم شد. این حکم پس از تسلیم به رأی به سه سال و ۹ ماه تبدیل شد. او در اسفند ماه ۱۴۰۱، از بند زنان زندان اوین آزاد شد.

زندانی سیاسی مرضیه فارسی همراه با فروغ تقی پور در روز دوشنبه ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۲، بازداشت و به بند


۲۰۹ اوین منتقل شدند. پس از چندی این دو زندانی سیاسی را به بند زنان زندان اوین منتقل کردند


نسیم غلامی فرد سومین زندانی سیاسی است که همراه با دو زندانی سیاسی دیگر به بغی محکوم شد. او در تیر ماه ۱۴۰۲، در رابطه با یکی از گروه های مخالف نظام بازداشت شده است. از مشخصات جزئی تر او اطلاعی در دست نیست.

این سه زندانی سیاسی مرضیه فارسی، فروغ تقی پور و نسیم غلامی فرد هم اکنون در بند زنان زندان اوینمحبوس هستند

هیچ نظری موجود نیست:

توماج صالحی به اعدام محکوم شد! توماج در قلب ما جای دارد!

سازمان حقوق بشر ایران؛ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳: توماج صالحی، خواننده رپ و از بازداشت‌شدگان اعتراضات ۱۴۰۱ در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد. سازمان ...