۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۷, چهارشنبه

تفسیر پرچم جدید جمهوری اسلامی


احتمال می دهم پرچم جدید جمهوری اسلامی را که نشانه اعتلای فرهنگی کشور عزیز ماست تا کنون دیده باشید. اگر ندیده اید، همین پرچمی ست که این جا می بینید، و این کارِ کاریکاتوریست عزیز ما نیک آهنگ کوثر است. در جمهوری اسلامی متناسب با اعتلای حکومت و شخصیت های آن، برخی نشانه های ملی و مذهبی تغییر پیدا کرده است.بعدها به خاطر اوج گرفتن اسلام و حضرت امام (ره تِرررررر) که باید نام ایشان در یک جای...!سرود گنجانده می شد- تغییر پیدا کرد و تبدیل به سرود جدید شد.اما در مورد پرچم؛ پرچم اولیه جمهوری اسلامی، با نشانه ای که ضد انقلاب خائن آن را شبیه به نشانه ی سیک های هندی و زبان ام لال شبیه به خرچنگ می داند و آن را بر وزن "شیر و خورشید نشان"، "خرچنگ نشان" می خواند، تا کنون تغییری نکرده بود که با رویداد خجسته ی فرهنگی در برزیل طرح جدید پرچم، به همت نیک آهنگ کوثر ارائه شد که اکنون به تفسیر و نقد اجزای آن می پردازیم:
الله اکبر: الله اکبر در حاشیه پرچم، نشان دهنده ی الله اکبری ست که برادران مسلمان، بخصوص دیپلمات های مستقر در خارج از کشور با دیدن تن و بدن عریان دختر بچه های نوجوان، از ته دل بر زبان می آورند و آب از لب و لوچه شان سرازیر می شود. 
انگشتر عقیق: انگشتر عقیق نشانه ی اسلامی بودن دست عزت‌مند و اسلام‌رسانِ برادرانِ مسلمان است که برای نشان دادن تفاوت های فرهنگی میان ما و کفار، در هر جایی که باشند -بخصوص در استخر های مختلط- وارد عمل می شوند و اسلام عزیز را اشاعه می دهند. البته پیشنهاد می شود، انگشتی که این انگشتر گران‌قدر را حمل می کند و اصولا دست مزبور، پشمالو و کَت و کُلُفت باشد چرا که پشمالو و کت و کلفت بودن، یکی از نشانه های برادران حزب اللهی ست. 
کُت راه‌ راه: کت راه راه نشانه ی دیپلماسی فعال کشور ماست و تقریبا، قریب به اتفاق برادران دیپلمات که در صدد گسترش اسلام عزیز و نشان دادن تفاوت های فرهنگی میان ما و کفار هستند چنین کتی را به تن می کنند. این کت، وَ شلوارِ همراه آن و نیز پیراهن بی یقه ای که قدیم ها پیراهن یقه آخوندی، و امروز پیراهن یقه دیپلماتی نامیده می شود معمولا از فروشگاه هاکوپیان خریداری می شود و برازنده ی تن برادران مسلمان است. اِشکالی که بر این "نشانه" وارد است این است که اگر برادران دیپلمات بخواهند با انگشت، اصول اسلامی را به کسی "برسانند"، دیگر کت به تن نمی کنند، خاصه آن که این انتقال در استخر صورت پذیرد.امیدواریم این تفسیر برای بهبود این طرح و آشنایی ملل مسلمان جهان با اندیشه های والای اسلامی حکومت ایران کافی باشد. در پایان قطعه فیلمی از چگونگی انتقال اسلام عزیز به دختر بچه هایی که در کشورهای خارجی زندگی می کنند و با زیبایی های اسلام عزیز آشنا نیستند تقدیم حضور خوانندگان می کنیم:
http://www.youtube.com/watch?v=bD-owLkL5u8&feature=player_embedded#!

نوشته ای از پدرام طنازی

هیچ نظری موجود نیست:

توماج صالحی به اعدام محکوم شد! توماج در قلب ما جای دارد!

سازمان حقوق بشر ایران؛ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳: توماج صالحی، خواننده رپ و از بازداشت‌شدگان اعتراضات ۱۴۰۱ در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد. سازمان ...