۱۳۹۰ فروردین ۱۵, دوشنبه

پدر حامد روحی نژاد: بیماریش تغییری نکرده است، اجازه نمی دهند عیدیمان را به زندانیان بدهیم

پدر حامد روحی نژاد، زندانی حوادث انتخابات ۸۸ که با وجود ابتلا به بیماری ام اس به او مرخصی عید پس از گذشت دو سال حبس به او تعلق نگرفته است، به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: « دوم عید با او ملاقات حضوری داشتم. حالش مثل قبل است، نه بیماریش بدتر شده و نه بهتر. چون آمپول هایش را می زند وضعیتش ثابت مانده است. اما شور و حالی نداشت. یعنی داخل زندان به طور کلی برای عید شور وحالی نیست. به ما هم که اجازه نمی دهند عیدی به زندانیا ن مان بدهیم. یعنی بردن هر کالای داخل زندان همیشه ممنوع بوده است.»
محمد روحی نژاد درباره پیگیری هایش برای مرخصی حامد گفت: « درخواست اول را به مسولان زنجان دادم که گفتند به ما مربوط نمی شود و باید از دادستانی تهران اقدام کنم، به دفتر آقای دولت آبادی رفتم اما ایشان را که نمی شود دید، نامه ام را منشی دفترش گرفت و گفت که می خواند و اگر جواب مثبت بود اقدام می کند. اما وقتی دوباره مراجعه کردم گفتند مرخصی فعلا به حامد داده نمی شود.»
محمد رضا روحی نژاد که دیگر امیدی به مرخصی و یا آزادی پسرش ندارد، گفت: « بعضی چیزها قابل پیش بینی است، می شود حدس زد که آیا با درخواستی موافقت می شود و یا نه. تجربه هم ثابت کرده بود که به زندانیان سیاسی مرخصی داده نمی شود به همین علت من هم خیلی منتظر جواب مثبت نبودم.»
محمد روحی نژاد در خصوص اینکه آیا حامد داروهایش را مرتب می خورد، گفت: « هفته پیش چهار عدد آمپول برایش بردم که از آنها استفاده می کند.من مرتب از تهران به زنجان می روم و آمپول هایش را می برم تا بیماریش حاد نشود. اما وضعیت چشمهایش به شکل قبل است، یک چشمش بینایی ندارد و چشم دیگرش فقط حدود ۳۰ درصد بینایی دارد، بهرحال می تواند کارهای روزمره اش را انجام دهد. فعلا با داروهای که می خورد بیماریش ثابت مانده است.»
پدر حامد روحی نژاد درخصوص درخواستش از مسولان قضایی گفت: « والا من چطور بگم! فقط از مسولان زنجان متشکرم چون به بیماری بچه ام کمک کردند، با کمک رییس زندان زنجان توانستم دفترچه و کارت بهزیستی برای حامد بگیرم. حالا داروهایش را که مرتب می گیرم ومی برم ، مسولان زندان می گیرند و به او مرتب زده می شود. از طر دیگر می توانم او را به دکتر هم ببرم. تقریبا یکماه قبل او را به پیش دکتر بردم و دوباره آخر این ماه هم باید او را ببرم. دکتر معتقد است که اگر آمپول هایش را حامد مرتب بزند، بیماری رشد نخواهد کرد.»
محمد روحی نژاد، پدر دانشجوی فلسفه درباره اینکه چه تقاضای از فعالان حقوق بشر دارد، گفت: « والا من این را می دانم که از فعالان حقوق بشر کاری ساخته نیست، چون اساسا کسی توان مقابله را ندارد مگر اینکه خود مسولان نظام ایران از بچه های ما بگذرند.»
حامد روحی نژاد، دانشجوی ۲۴ ساله ،رشته فلسفه دانشگاه شهید بهشتی در تاریخ ۱۳ اردبیهشت ۸۸ به جرم به آشوب کشیدن فضای انتخاب دستگیرشد. ابتدا به اعدام محکوم شد و پس از آن در دادگاه تجدیدنظر به ۱۰ سال حبس در تبعید محکوم شد. او اکنون دومین نورزوی است که داخل زندان به سر می برد در حالیکه از بیماری ام اس و از دست دادن چشم ها و توان بدنیش در رنج است.

هیچ نظری موجود نیست:

توماج صالحی به اعدام محکوم شد! توماج در قلب ما جای دارد!

سازمان حقوق بشر ایران؛ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳: توماج صالحی، خواننده رپ و از بازداشت‌شدگان اعتراضات ۱۴۰۱ در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد. سازمان ...