۱۳۹۰ فروردین ۱۳, شنبه

۱۱۰ ماه زندان برای فعالان مازندرانی

به گزارش منابع محلی مازندران برای ۹ تن از فعالان ستاد میرحسین موسوی در بابل، مجموعا ۱۱۰ ماه حکم زندان صادر شده است.
آن‌گونه که منابع محلی خبر داده‌اند شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان بابل به ریاست قاضی باقریان احکام علی‌رضا شهیری‌طبرستانی (رییس ستاد موسوی در بابل)، علی‌اکبر سروش (رییس سابق اداره آموزش و پرورش شهرستان بابل)، سیداحمد میری (فرماندار سابق شهرستان‌های رامسر و بابلسر)، آریا آرام‌نژاد (خواننده وآهنگساز)، علی‌رضا فلاحتی (دبیر شاخه جوانان جبهه مشارکت مازندران و رییس ستاد ۸۸ در بابل)، محمدرضا کربلایی‌آقاملکی ، محمد معصومیان  و مصطفی ابراهیم‌تبار (فعالین ستاد مهندس موسوی در بابل) را صادر نموده است.


اتهام این افراد اقدام علیه امنیت ملی و تبانی در جهت اقدام علیه امنیت کشور مطرح شده است. بر اساس حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب شهرستان بابل، دکتر احمد میری به ۲۰ ماه حبس تعزیری ، علیرضا شهیری به ۱۵  ماه حبس تعزیری، دکتر علی اکبر سروش به ۷ ماه حبس تعزیری، آریا آرام ن‍ژاد به ۱۰ ماه حبس تعزیری، علیرضا فلاحتی به ۱۰ ماه حبس تعزیری، محمدرضا کربلائی آقا ملکی به ۱۰ ماه حبس تعزیری، محمد معصومیان به ۱۰ ماه حبس تعزیری، مصطفی ابراهیم تبار به ۱۰ ماه حبس تعزیری محکوم شده‌اند.


پیش از این علی تاری رییس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی از سوی دادگاه انقلاب بابل به ریاست قاضی باقریان به اتهام توهین به مقدسات  و  توهین به رهبری به ۱۸  ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.


 تاری که از فرماندهان سپاه پاسداران دوران جنگ می باشد چندی پیش در مصاحبه‌ای با سایت کلمه از وضعیت بد دوان ۹۰ روزه بازداشت خود گفت: «من به مدت ۷۲ روز درسلول انفرادی زندان متی کلای بابل و در یک سلول یک و نیم در ۲ بودم که داخلش هیچگونه امکاناتی وجود نداشت و به تعداد ۲۰ تا از آن سلول ها وجود دارد که گاهی تا ۲۵ نفر هم در آنجا نگه داری می شوند و برای کلیه این سلولها تنها یک سرویس بهداشتی ۷۰*۷۰ سانتی وجود دارد و اساسا برای تنبیه مجرمین خطرناک ساخته شده است و یعنی مجرمین خطرناک در صورت ارتکاب خلاف در زندان به آنجا منتقل می شوند. بیشتر افرادی که در انفرادی می آمدند تکراری بودند و از شرورترین افراد داخل زندان به شمار می آمدند. چند بار هم به من گفتند افرادی که در بند کنار من هستند را به علت تجاوز جنسی به این بند آورده اند. و حتی افرادی که مرتکب قتل می شدند یک یا دو هفته داخل انفرادی بودند. زندانیان سیاسی برای نگهداری در انفرادی به زندان ساری برده می شدند که از امکانات اولیه برخوردار است و حتی این راهم از من دریغ کرده و مرا به بدترین انفرادی ممکن منتقل کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

توماج صالحی به اعدام محکوم شد! توماج در قلب ما جای دارد!

سازمان حقوق بشر ایران؛ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳: توماج صالحی، خواننده رپ و از بازداشت‌شدگان اعتراضات ۱۴۰۱ در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد. سازمان ...