۱۳۹۰ فروردین ۱۱, پنجشنبه

گزارش ویژه ، حملە مأموران سفارت رژیم بە تظاهر کنندگان امروز در اسلو

بعد از خاتمە تظاهرات اعتراضی کە امروز در برابر سفارت رژیم ایران در اسلو برگزارشد،مأموران سفارت بە تعقیب برگزار کنندگان این تجمع پرداختە و با حملە و ضرب و شتم قصد داشتند تا آنها را بە داخل سفارت بکشانند.



رحمان ساکی


در همین حال رحمان ساکی از چهرەهای شناختە شدە اوپوزیسیون در نروژ طی تماسی تلفنی از اورژانس اسلو بە نگارندە گفت:« بعداز اتمام تجمع اعتراضی امروز حدوا ٧ الی ٨ نفر از عوامل سفارت جمهوری اسلامی کە بە تعقیب ما پرداختە بودند در کوچە پشت سفارت بە ما حملە ور شدە و با ضرب و شتم قصد داشتند تا ٣ نفر از مسئولین تجمع را بربایند. کە با بالاگرفتن زدوخورد و تلاش جمعی از ایرانیان مبارز کە هنوز از محل تجمع دور نشدە بودند و همچنین مداخلە بعدا پلیس، آنها در اقدام خود ناکام ماندند. اما با این حال تأکید کرد کە ٢ نفر از هموطنان زحمی و بە اورژانس منتقل شدەاند.»


گفتنی است جمعی از فعالین سیاسی ایرانی که سالها در کشور نروژ تحت کنترل شدید نیروهای وابسته و جاسوسان سفارت جمهوری اسلامی بوده اند امروز پنجشنبه 31 مارس، ساعت 14.00 مقابل سفارت جمهوری اسلامی در اسلو تجمع اعتراضی را برگزار نمودند و همزمان از مقامات دولتی نروژ خواستند تا سفارت ایران را در این کشور تعطیل نماید.


در همین رابطە یکی از شاهدان عینی بە اسم "مهناز" با تأیید گفتە های آقای ساکی عنوان کرد کە خود شاهد بودە است کە ماشین سفارت بە تعقیب ماشین آقای رحمان ساکی پرداختە است.


وی همچنین افزود: «هنگامی آقای ساکی قصد داشت تا بە این اقدام مأمورین سفارت اعتراض نماید جمع کثیری از مأموران بە وی و دوستانش حملە ور شدەاند و در حین زدو خورد قصد داشتند تا آقای ساکی و ٢ نفر از همراهان وی را بربایند.»


یاد آور می شود کە آقای ساکی و همراهانش نسبت بە اقدام غیر قانونی امروز سفارت ایران در نروژ بە پلیس این کشور شکایت کرەاند.

هیچ نظری موجود نیست:

توماج صالحی به اعدام محکوم شد! توماج در قلب ما جای دارد!

سازمان حقوق بشر ایران؛ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳: توماج صالحی، خواننده رپ و از بازداشت‌شدگان اعتراضات ۱۴۰۱ در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد. سازمان ...