۱۳۹۰ فروردین ۹, سه‌شنبه

مجید توکلی فعال دانشجویی زندانی در سال جدید نتوانسته با خانواده خود ملاقات داشته باشد و از حق تماس تلفنی نیز محروم بوده است

مجید توکلی فعال دانشجویی و دانشجوی اخراجی دانشگاه امیرکبیر که در از آذر ماه سال ۸۸ در زندان به سر می‌برد، همچنان ممنوع الملاقات بوده و در سال جدید نیز اجازه تماس تلفنی با خانواده خود را نداشته است.
به گزارش «رهانا» سامانه خبری «خانه حقوق بشر ایران» در سال جدید مسئولین زندان رجایی‌شهر به بسیاری از زندانیان سیاسی که ماه‌ها است از تماس تلفنی محروم بوده‌اند، اجازه برقراری تماس تلفنی و تبریک سال نو را به خانواده‌های‌شان دادند، اما مجید توکلی از این مساله محروم بوده است.
توکلی از بهن ماه سال ۸۹ به دلاتل واهی ممنوع الملاقات و ممنوع از تماس تلفنی با خانواده‌اش شده است تنها یک بار در این مدت (در اواخر سال) با خانواده خود ملاقات داشته است. این مساله در سال جدید نیز تداوم پیدا کرده است.
طی روزهای گذشته جمعی از فعالین سیاسی و حقوق بشری به خانواده‌ی مجید توکلی در شیراز ملاقات کردند. مادر مجید توکلی به «خانه حقوق بشر ایران» گفت: «تا آزادی فرزندش دست از تلاش بر نمی‌دارد و فریاد فرزندش را به گوش همگان می‌رساند.»
وی همچنین در این دیدار اشاره کرد: «تمامی کارت‌های تبریکی که به مناسبت سال نو برای خانواده مجید ارسال شده بود توسط اداره اطلاعات ضبط شده است.  مادر مجید در پایان  از همه آنانی که به فکر مجید و خانواده‌اش هستند تشکر کرد و گفت که اگر مجید من امروز دربند است دیدن مجیدهایم در این بیرون به من دل گرمی می‌دهد.»
مجید توکلی در تاریخ ۱۶ آذر ماه ۱۳۸۸ بعد از مراسم روز دانشجو در مقابل دانشگاه پلی تکنیک توسط مامورانی که منتظر وی بودند بازداشت شد. توکلی به ۸ سال زندان محکوم شد که حکم وی به قرار زیر است:  ۵ سال به دلیل اجتماع و تبانی، ۲ سال توهین به رهبری، ۱ سال تبلیغ علیه نظام، ۶ ماه توهین به رئیس جمهور، ۵ سال محرومیت از فعالیت سیاسی و ۵ سال ممنوع الخروج از کشور. این حکم در دادگاه تجدید نظر عینا به تایید رسید و وی اکنون در زندان رجایی‌شهر دوران محکومیت خود را سپری می‌کند

هیچ نظری موجود نیست:

توماج صالحی به اعدام محکوم شد! توماج در قلب ما جای دارد!

سازمان حقوق بشر ایران؛ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳: توماج صالحی، خواننده رپ و از بازداشت‌شدگان اعتراضات ۱۴۰۱ در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد. سازمان ...