۱۳۸۹ دی ۲۴, جمعه

زهرا بهرامی شهروند ایرانی -هلندی به اعدام محکوم شد

image
با ابلاغ حکم کتبی به وکیل زهرا بهرامی از بازداشت شدگان عاشورای سال گذشته تهران ، وی به اعدام محکوم شد. در پرونده وی حمل و نگهداری مواد مخدر ذکر شده‌است با این حال قاضی صلواتی در شعبی پانزدهم دادگاه انقلاب وی را به « محاربه» متهم ساخته‌بود.


کمیته گزارشگران حقوق بشر با اعلام این خبر  در مصاحبه  با شریف رازی وکیل  زهرا اتهام وی را  حمل و نگهداری مواد مخدر ذکر کرده که  پس از بازجویی از منزل وی بدست‌ آمده‌است:«پرونده‌ی موکلم در دو قسمت مورد بررسی قرار گرفته بود. یک بخش از پرونده مربوط به وقایع روز عاشورا بود که هنوز در این رابطه دادگاهی برای وی تشکیل نشده و به تبع آن حکمی نیز در این خصوص صادر نشده است. اما حکم اعدام در خصوص بخش دوم این پرونده بوده است که مربوط به جرایم مواد مخدر است. در تفتیش منزل موکلم مقداری مواد مخدر کشف شده که از ۳۰ گرم بیشتر بوده است و با توجه به این که بر اساس قانون حکم نگهداری بیش از این مقدار مواد مخدر اعدام است، دادگاه وی را در این بخش محکوم به اعدام کرده است.»
شریف رازی همچنین  به کمیته گزارشگران حقوق بشر گفت که امکان ارائه درخواست تجدید نظر برای خانم بهرامی نیز وجود ندارد. وی تنها راه نجات خانم بهرامی را پاسخ مثبت کمیسیون عفو و بخشودگی دانست و گفت: «پرونده‌های مربوط به مواد مخدر، پس از بررسی در دادگاه به دادستانی کل ارجاع می‌شود و پس از آن به دایره‌ی اجرای حکم ابلاغ می‌شود. تنها امید ما در این مرحله دریافت پاسخ مثبت از کمیسیون عفو و بخشودگی است.» 
این در حالیست که زهرا بهرامی در دادگاه خود این اتهام را «رد کرده» و اعتراف به آنرا به خاطر «شکنجه‌های جسمی و روحی» خود در بند ۲۰۹ زندان اوین اعلام کرده بود.
زهرا بهرامی از  بازداشت شدگان عاشورای تهران است که تاریخ بیست و پنجم مرداد جاری   در  شعبه پانزدهم دادگاه  انقلاب که به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد به  «محاربه» متهم گردید. دیگر اتهامات این زندانی ایرانی -هلندی که  از ششم دی ماه سال گذشته در زندان و مدت زیادی را نیز در انفرادی سپری کرده‌است « اقدام علیه امنیت ملی،تبلیغ علیه نظام،و عضویت در گروه انجمن پادشاهی» بود.

هیچ نظری موجود نیست:

توماج صالحی به اعدام محکوم شد! توماج در قلب ما جای دارد!

سازمان حقوق بشر ایران؛ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳: توماج صالحی، خواننده رپ و از بازداشت‌شدگان اعتراضات ۱۴۰۱ در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد. سازمان ...