۱۳۸۹ دی ۲۴, جمعه

نازنین خسروانی: سلول آنقدر سرد است که شب‌ها انگار روی یخ خوابیده‌ایم

image نازنین خسروانی
اعظم افشاریان مادر نازنین خسروانی ، روزنامه‌نگار زندانی پس از ملاقات روز گذشته با وی در زندان اوین گفت:« نازنین به ما گفت هوای سلول انقدر سرد است که انگار شبها روی یخ خوابیده‌ایم . نمی‌دانم چرا مسوولان بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات حاضر نیستند لباس‌های گرم را به دخترم برسانند».
  مادر نازنین خسروانی با اشاره به وضعیت مناسب روحی این روزنامه‌نگار گفت که با وجود کاهش دمای هوا در این چند روز، همچنان مسوولان بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات از دادن لباس‌های گرم به نازنین خودداری کرده‌اند.

به گفته خانم افشاریان در سلولهای بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات تختی وجود ندارد و زندانی‌ها مجبورند بر زمین سرد بخوابند. این در حالی است که در این بند به زندانانیان لباس گرم یا پتوی اضافه هم نمی‌دهند.

نازنین خسروانی در این دیدار از این مساله که قرار بود دادگاه وی بدون اطلاع وکیل و خانواده‌اش برگزار شود ابراز تعجب کرده بود: «روز چهارشنبه، وکیل دخترم برای رسیدگی به پرونده دیگری به دادگاه رفته بود که خیلی اتفاقی نازنین را آنجا می‌بیند که برای محاکمه از زندان به شعبه ۲۶ آورده شده بود، ولی چون به وکیل از قبل تاریخ دادگاه و شعبه رسیدگی کننده ابلاغ نشده بود و وکیل دخترم فرصت مطالعه پرونده را نداشته است، بعد از درخواست نازنین و خانم غیرت وکیل دخترم، قاضی پیرعباسی با همکاری و لطف زیاد دادگاه رابه تاریخ دیگری موکول کرد.»

به گفته مادر نازنین هنوز زمان دقیق برگزاری دادگاه مشخص نیست اما به احتمال زیاد در آینده ای نزدیک خواهد بود.

خسروانی با روزنامه های شرق، سرمایه، کارگزاران، بهار و…همکاری داشته استه است وی بیش از ۷۰ روز است که در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات به سر می‌برد. خانواده نازنین روز گذشته موفق شدند یک دومین بار با او در زندان اوین ملاقات کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

توماج صالحی به اعدام محکوم شد! توماج در قلب ما جای دارد!

سازمان حقوق بشر ایران؛ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳: توماج صالحی، خواننده رپ و از بازداشت‌شدگان اعتراضات ۱۴۰۱ در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد. سازمان ...