۱۳۸۹ آبان ۲۹, شنبه

جنتی: فتنه‌گران فراري به محض بازگشت به كشور دستگير شوند

image
آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه گفت: «بايد توجه داشت دشمنان و فتنه‌گران بيكار ننشسته‌اند و آتش زير خاكسترند و ما بايد بيدار باشيم و با هوشياري و بصيرت به مقابله با ‌آنان بپردازيم». او همچنین از دادن «مرخصي‌ به فتنه‌گراني كه در زندان هستند»، انتقاد کرد.
آيت‌الله احمد جنتي، امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه گفت که بايد با كساني كه فسادهاي مختلفي داشتند اما هنوز دستگير نشده‌اند، برخورد شود و اگر اينگونه افراد به كشور بازگشتند، بايد سريعا دستگير شوند. او همچنین از دادن «مرخصي‌ به فتنه‌گراني كه در زندان هستند»، انتقاد کرد. وی اینگونه مرخصی‌ها را هرچند با وثيقه ۱۰۰ ميليوني، «بی مورد» دانسته و افزود: «برخي از آن‌ها باهم جلسه مي‌گذارند و برنامه‌هاي خود را تنظيم مي‌كنند و كارهاي خود را ادامه مي‌دهند. اين درست است كه يك زنداني كه محكوم شده و در فتنه نقش داشته است، باز هم كارهاي خود را دنبال كند و به دنبال كار خودش باشد؟ نبايد به اين‌ها مرخصي داد.»

دبیر شورای نگهبان با تاکید بر «درست نبودن» اینگونه مرخصی‌ها آن را به فرصت دادن به سارقان برای تکرار سرقت تشبیه کرد: «اين درست نيست كه زندانياني كه در فتنه عليه نظام اسلامي نقش داشتند و محكوم شده‌اند، مرخصي بگيرند و به اقدامات فتنه انگيزانه خود ادامه دهند.» وی هم چنین بر برخورد با افرادی که «هنوز دستگیر نشده‌اند» و در خارج از کشور هستند تاکید کرد و گفت: «اين را بايد جدي بگيريم، اگر اين‌ها به ايران آمدند بايد دستگير شوند. درباره بعضي از اين‌ها پيش‌تر بچه‌هاي اطلاعات پيش من مي‌آمدند و ناراحت بودند از اين‌كه اين فرد فسادهاي گوناگون دارد و جرات ندارند عليه او دم بزنند. حالا بحمدلله طوري شده كه امنيت از اين فرد گرفته شده است، حالا توصيه مي‌كنند كه اگر آمد و خواست بيايد در فرودگاه دستگير نكنند، چون هتك احترامش مي‌شود. به خانه برود و بعد از آن كه استراحت كرد، سراغش بروند. تازه زندان هم نبرند، خانه‌اي به او بدهيد و ترددهايش را محدود كنيد و در عين حال در آن خانه در رفاه كامل باشد. همين‌طور خواسته‌اند كه پرونده‌اش به اطلاعات و سپاه نرود و در همان قوه قضاييه آن هم توسط قاضي عادل ـ از نظر اين‌ها ـ رسيدگي شود. قاضي عادل از نظر اين‌ها كسي است كه تبرئه كند و يا محكوميت كمي بدهد والا ظالم است. چنين توقعي وجود دارد كه بي‌عدالتي است.»


امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به این مساله که «دنيا اكنون آمريكا را محكوم مي‌كند و حتي كشور روسيه نيز به اين اقدام دست زده است؛ چون جنايت‌هاي بسياري انجام مي‌دهد و جرم آنان بي عدالتي است» تاکید کرد: «ما که از بي عدالتي آمريكا سخن مي گوييم، بايد نهايت عدالت را در كشورمان برقرار كنيم.»


جنتی در بخش دیگری از سخنان خود اجرایی شدن طرح هدفمندكردن يارانه‌ها را راهی برای خنثی شدن «تمامي توطئه‌هاي پر هزينه دشمنان با كمترين هزينه» دانست و افزود: « مجلس و دولت تصميم گرفته‌اند كه اين كار انجام شود؛ چراكه اين كار تا به حال بايد مي‌شد و نشد. حالا هم بايد بشود. با اين وضعيت نمي‌شود كه اين همه يارانه بدهيم. مقدار يارانه داده شده صد هزار ميليارد تومان در سال است كه اين حدود ۹۵ درصدش مربوط به انرژي و ۴ درصد مربوط به نان است به جاست مردم محروم بيشترين استفاده را از اين يارانه‌ها داشته باشند.»


دبیر شورای نگهبان هم چنین با اشاره به طرح «نظارت برنمایندگان مجلس» گفت: «عده‌اي با مستندات به من اعلام كردند كه برخي‌ در مجلس وزيري را فرامي‌ خوانند تا مواردي را از وي چيزي طلب كنند و هنگامي كه اين وزير به آنها پاسخ منفي مي دهد، وي را تهديد به استيضاح مي‌كنند كه بايد گفت مجلسي كه به خصوص اكنون بي وقفه در تصويب برنامه پنجم توسعه خدمت مي‌كند، نبايد چند نفر در آن نهاد حضور پيدا كرده و اجر و خدمات نمايندگان ملت را مخدوش كنند.»


جنتی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با ابراز خشنودی از تحولات صورت گرفته در عراق، انتخاب نوری المالکی به عنوان نخست وزیر عراق را «پس از ۸ ماه جنگ و درگيري و ترور و انفجارهاي مختلف»، نشانه «بصيرت و هوشياري مردم اين كشور» و باعث «كوري چشم آمريكا و صهيونيست‌ها و پادوهاي آنها» دانست.

هیچ نظری موجود نیست:

توماج صالحی به اعدام محکوم شد! توماج در قلب ما جای دارد!

سازمان حقوق بشر ایران؛ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳: توماج صالحی، خواننده رپ و از بازداشت‌شدگان اعتراضات ۱۴۰۱ در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد. سازمان ...