۱۴۰۳ خرداد ۸, سه‌شنبه

حاکمیت و بی‌تعادلی نظام

هلاکت رئیسی ضربه سختی به حاکمیت ولایت فقیه و بهم خوردن و بهم خوردن تعادل کل نظام


تعادل کل نظام بود. مقام پابه‌گور ولایت پس از قیام‌های اخیر دهه ۹۰ تنها راه چاره را در دولت جوان حزب‌اللهی می‌دید. ابراهیم رئیسی تنها فردی بود که علی‌رغم منفوریت شدیدی که در جامعه داشت، کاندید خامنه‌ای برای ریاست جمهوری بود. علی خامنه‌ای حتی روی او برای جانشینی بعد از خودش سرمایه‌ گذاری زیادی کرده بود. او این رسوایی را برای بقای حاکمیت خویش به جان خرید و قیمت کلانی بر سر این موضوع داد. 

جمهوری اسلامی رشته تحصیلی دکتری فضولی و دخالت در کار مردم را براه می اندازد

بامزه است اما واقعی‌: رشته تحصیلی دکتری امربه‌معروف و نهی‌ از منکر راه‌اندازی می‌شود


رییس قرارگاه احیای بینش امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر گفت: قرار است رشته‌ای در مقاطع ارشد و دکتری به‌ عنوان رشته امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر راه‌اندازی و محتوای درسی در این زمینه تولید شود.

بی شرفها، اینها دیوانه شدند.



 

۱۴۰۳ خرداد ۷, دوشنبه

در زندانهای ایران چه می گذرد؟ بر زنان اعدامی چه گذشت؟

 اعدام؛

در هفته گذشته دست‌کم ۲۱ زندانی از جمله دو زندانی زن در زندانهای قزوین، شیراز، اصفهان، ارومیه، قم، نیشابور، سلماس و میاندوآب توسط قضاییه رژیم اعدام شدند.

متهم به بغی


چهار زندانی سیاسی بنامهای پویا قبادی، بابک علیپور، ابوالحسن منتظر و سیدمحمد تقوی که در زندان اوین هستند، توسط قضاییه رژیم به بغی متهم شده‌اند.

ماشاءالله کرمی پدر شهید قیام، محمدمهدی کرمی، به اتهام تبانی و اقدام علیه امنیت نظام، توسط قضاییه رژیم به ۶ سال زندان محکوم شد. روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت، با انتشار خبر هلاکت رئیسی، زندانیان سیاسی بند۱۵ قزلحصار به ابراز شادمانی پرداختند. مامورین امنیتی زندان با مشاهده شادی زندانیان به این بند یورش برده و شماری از زندانیان را به مکانی نامعلوم منتقل کردند. 

روز سه شنبه اول خرداد، در هفدهمین هفته از کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام زندانیان در زندانهای  اوین، قزلحصار، خرم‌آباد، مرکزی کرج ، خوی و نقده با انتشار بیانیه‌ای اعلام اعتصاب غذا کرده و پس از اشاره به اعدام‌های گسترده در اردیبهشت ماه، اعلام کردند، تنها راه حل، پایان دادن به حکومت استبداد مذهبی حاکم است.

شیوع بیماری در زندان:

در زندان بندرعباس، زندانیان مبتلا به بیماری پوستی شده‌اند. شیوع این بیماری به دلیل عدم رسیدگی‌ پزشکی و پایین بودن سطح بهداشت در این زندان است.

بازداشت وحشیانه

جمعه ۴خرداد ۱۴۰۳، ماموران اطلاعات سپاه با یورش به یک منزل در شهر هنگویه ۳تن را بازداشت کرده و به نقطه نامعلومی منتقل کردند. ماموران اطلاعات سپاه با حمله به منزل شخصی خانواده «خیر» در شهر هنگویه، عبدالجبار خیر و برادرش یاسر خیر را به همراه پدرشان بازداشت کردند. این ماموران در یورش به منزل اعضای خانواده را مورد ضرب و شتم قرار داده و بازداشت‌شدگان را با ضرب و شتم وحشیانه با خود بردند.

نرگس محمدی: «روز یاد بود رئیسی در سازمان ملل به‌واقع روز گرامیداشت چوبه‌های دار، اعدام و کشتار جمعی علیه مردم ایران است»

نرگس محمدی، برنده جایزه نوبل صلح، در بیانیه‌ای از زندان نسبت به برگزاری مراسم یادبود برای ابراهیم رئیسی در سازمان ملل اعتراض کرد.

در این نامه که در صفحه اینستاگرام این فعال حقوق‌بشر منتشر شده، آمده است:



«وقتی دولت‌های جهان، ناقض فاحش حقوق‌بشر و جلاد تاریخ سرزمین ایران را که تا روز مرگش ابزار سرکوب یک ملت بود، در جایگاهی قرار می‌دهند که گویی انسانی صلح‌طلب و دموکرات را از دست داده‌اند، دیگر نباید انتظار داشت که دیکتاتورها، سرکوبگران، ناقضان حقوق‌بشر ، شکنجه‌گران و جلادان مرگ‌آفرین دیگری در جاهای دیگر جهان سر برنیاورند.»

خانم محمدی در انتهای نامه نوشته:
«برای حقوق‌بشر که تنها و بی‌پناه مانده، برای صلح که بی‌صدا مانده و برای مردم ایران، نگرانم.»

یادآور می‌شویم سازمان ملل متحد، در واکنش به کشته‌شدن ابراهیم رئیسی، پرچم این سازمان را به درخواست جمهوری اسلامی به حالت نیمه‌افراشته درآورد، همچنین روز جمعه، ۴ خرداد، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، با حضور در نمایندگی جمهوری اسلامی در نیویورک، در دفتر یادبود برای ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان پیام احترام و یادبود درج کرد 

دو سال پس از مهسا؛ جنبش ملی زن زندگی آزادی همچنان پا برجاست

دو سال پیش در چنین روزهایی دختر جوان ۲۲ ساله‌ای که مورد ضرب و جرح مأموران گشت ارشاد قرار گرفته بود در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان «کسری» ت...