۱۳۸۹ آبان ۱۳, پنجشنبه

آخرین خبر درباره اعدام‌ها از داخل زندان وکیل‌آباد مشهد


سه‌شنبه, نوامبر ۲, ۲۰۱۰


۱۳۸۹/۰۸/۱۱

در هفته‌های اخیر، کمپین بین‌المللی حقوق بشر گزارش‌های متعددی از اعدام‌های مخفیانه و دسته‌جمعی در زندان وکیل‌آباد مشهد منتشر کرده است.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، در روز سیزدهم مهرماه گذشته ۱۳ نفر و در روز بیستم مهرماه ۱۰ نفر در زندان وکیل‌آباد مشهد به صورت گروهی و بدون اعلام قبلی و بدون حضور وکلا و خانواده متهمان اعدام شده‌اند.

به گزارش کمپین بین‌المللی حقوق بشر، احمد قابل، محقق دینی و از شاگردان شناخته‌شده آیت‌الله منتظری، به این کمپین گفته بود که در سه ماهی که از اسفند ۸۸ تا اردیبهشت ۸۹ در زندان وکیل‌آباد مشهد زندانی بوده، ۵۰ اعدام را از نزدیک شاهد بوده و حتی یک بار خودکار خود را برای نوشتن وصیت‌نامه به یکی از اعدامی‌ها داده است.

 سخنگوی کمپین بین‌المللی حقوق بشر در گفت‌وگو با فرین عاصمی درباره آخرین خبرها و جزئیات از اعدام‌های جمعی و مخفیانه در زندان وکیل‌آباد مشهد می‌گوید:
 خبر اعدام ۲۳ نفر در چند هفته اخیر آخرین خبری است که از درون زندان وکیل‌آباد به ما رسیده است. این خبر در پی تداوم خبرهایی است که در طول چند ماه گذشته به گوش می‌رسد که صدها نفر را دارند به طور مخفیانه و پنهانی در این زندان اعدام می‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

توماج صالحی به اعدام محکوم شد! توماج در قلب ما جای دارد!

سازمان حقوق بشر ایران؛ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳: توماج صالحی، خواننده رپ و از بازداشت‌شدگان اعتراضات ۱۴۰۱ در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد. سازمان ...