۱۳۹۰ اسفند ۶, شنبه

نقش مخرب روسیه و چین در اوضاع کنونی ایران

سران حکومت ایران می دانند به لحاظ نیروی انسانی و نظامی جلوتر از قدرت های بزرگ دنیا نیستند بنابراین باید به پشتیبانی دولت هایی از جنس روسیه و چین دلخوش باشند که اینگونه به همگان چنگ و دندان نشان می دهند. جمهوری اسلامی که با شعار نه شرقی نه غربی در ایران تشکیل شد، به سبب بدبینی به آنچه غرب خوانده می شود، اساس سیاست خارجی خود را بر ستیزه خویی با کشورهای غربی نهاد. گرایش به در نزد روحانیون و نظریه هایی نظیر شرقشناسی ادوارد سعید، که همواره نگاهی بدبینانه به غرب و تعاملش با شرق داشت شاید از عوامل اساسی گرایش حکومت ایران به ستیزه خویی با غرب بود. روحانیون هرچند از دهه سی شمسی از لاک حوزه ها بیرون آمده و برای جا نماندن از قافله دانش و تمدن، به یادگیری زبان های خارجی و علوم جدید پرداختند و با نظریه های جدید در حوزه علوم انسانی و فلسفه آشنا گردیدند، پس از پیروزی انقلاب به اصل خود رجوع کردند، سنت را بر مدرنیته ترجیح دادند.فروپاشی شوروی سابق و گرفتن انگشت اتهام به سوی دنیای سرمایه داری، نیز از عوامل مهمی بود که سران ایران را وا می داشت تا در تعامل با غرب همواره بنا را بر کجی بگذارند. با از دست دادن غرب ایران ناگزیر بود خود را به قدرت های شرق نزدیک سازد و همین کار را هم کرد تا برای روز مبادا کسی یا کسانی را داشته باشد. بنابراین عملا شعار اول انقلاب به شعار نه غربی تبدیل شد. سران ایران برای نگاه داشتن این حامیان شرقی که در سازمان ملل هم حق وتو دارند، از دادن هیچ گونه باجی تا کنون کوتاهی نکرده اند.عمده دشمنی سران ایران با غرب بخصوص آمریکا بدان دلیل بوده است که به زعم آنان، غرب در تاریخ ایران نقش مثبتی نداشته اند. جمهوری اسلامی برای ایستادگی در برابر آمریکا هزینه های مادی و معنوی فراوان تری را به دو کشور روسیه و چین پرداخته است، هزینه هایی که با کمی درایت می توانست صرف آبادانی ایران و نجات ایرانی از فقر گردد. متاسفانه سران ایران حافظه تاریخی خوبی ندارند و یا از تاریخ درس عبرت نمی گیرند. اگر مبنای دشمنی نداشتن نقش مثبت باشد، که برای همیشه نام کشوری به نام روسیه باید از اذهان تک تک ایرانیان پاک می شد. .
کیست که نداند روسیه تزاری چه نقشی را در تاریخ دوران قاجار بازی کرد؟
آیا تحمیل قراردادهای گلستان و ترکمانچای به دولت بی لیاقت قاجار فراموش شدنی است؟ کیست که نداند بخش عمده ای از خاک ایران زمین در جنگ های با روسیه و به سبب پیمان های ناعادلانه از پیکره ایران جدا شد؟ کیست که نداند روس ها ایران را در دوران پهلوی دوم اشغال کردند؟ کیست که نتواند به یاد بیاورد روسیه چه فشارهایی را برای گرفتن امتیاز نفت در دوران پهلوی دوم بر مجلسیان ایران اعمال نمود؟ کیست که نداند شوروی از عراق و صدام در جنگ با ایران حمایت می کرد؟
دولت ایران در دادن امتیازات ننگین به روسیه حتی روی شاهان قاجار را هم سفید کرده است و تنها به این دلخوش است که با آمریکا می ستیزد، غافل از آنکه شوروی سابق و صورت ضعیف شده آن یعنی همین روسیه امروز در برابر قدرت آمریکا، میدان را خالی نمود و از درون فروپاشید. سران ایران به طناب پوسیده ای آویخته اند که خود امروز در بحران مشروعیت بسر می برد و پاسخی به مردم خود برای تقلبات انتخاباتی ندارد.هرچند چین نقش روسیه را در تاریخ صد و پنجاه سال گذشته ایران نداشته، به سبب نیاز سران ایران، در همین چند ساله، یک تنه به جبران مافات برخاسته است که البته پیش و بیش از چین بی شک رهبران ایران مقصران اصلی ماجرا هستند، مقصرانی که پس از حدود صد و پنجاه سال دوباره ترکمانچای دیگری را رقم می زنند. متاسفانه حمایت های چین از جمهوری اسلامی نشان از توافقات پشت پرده فراوان دارد وگرنه کدام کشور است که حاضر باشد حتی به قیمت راه افتادن جنگ جهانی سوم همچنان به حمایت از ایران بپردازد. حدود دو ماه پیش بود که "ژنرال ژائوژانگ " یکی از فرماندهان ارشد نظامی چین از دانشگاه دفاع ملی این کشور تأکید کرد: چین نباید در حمایت و حافظت از ایران تردید کند، حتی اگر این موضوع به معنای به راه انداختن جنگ جهانی سوم باشد. یقینا چینی ها عاشق چشم و ابروی جمهوری اسلامی نشده اند که اینگونه برایش سینه چاکی کنند. مراودات اقتصادی موجود نیز تنها دلیل این موضوع نمی تواند باشد چرا که چین این مراودات را با کشورهای دیگر دنیا هم دارد. سخنانی از این دست کاملا نشان دهنده معاملات پشت پرده است. آیا با وجود چنین حمایت هایی نباید در درست بودن گزراش هایی که حکایت از واگذاری بخش هایی از مناطق نفت خیز ایران به چین دارند، یقین نمود؟
مطابق با گزارشی غیر رسمی : سه منطقه جغرافیایی ایران برای مدت دوازده سال و حتی بیشتر به نوعی تحت الحمایه چین می شوند. این سه منطقه عمدتا منابع عظیم نفتی و گازی ایران را در خودجای داده اند و جمهوری اسلامی به چین اجازه داده تا از منابع نفت گاز این مناطق استفاده کند. برای جلوگیری از تکرار تنها به ذکر این نکته بسنده می کنم که مفاد قرارداد مذکور نشان دهنده ضعف جمهوری اسلامی و باج دادن های فراوان آنان برای بقاست، بقایی که برای ایرانیان هیچ بهره ای نداشته است. قراردادهایی از این دست بیگانگی هرچه بیشتر روحانیون حاکم بر ایران را با ایران و ایرانیان و حرص و طمع کشورهای دوست آنان را نشان می دهد. در نگاه من هیچ تفاوتی میان شاهان قاجار و این بی خیران از سیاست و تحولات دنیا وجود ندارد. شگفت آور است روحانیون حاکم بر ایران، با رفتارهای خصمانه، دوستان را به دشمنان تبدیل کرده اند و سپس برای مبارزه با آنان به دشمنان منفعت طلب پناه برده و مملکت را به تاراج گذاشته اند.مردم ایران از خیانت ها و جنایت های روسیه و چین در حق خود و این اواخر مردم مظلوم سوریه آگاهند. آنها می دانند دولت های نامبرده امروز حامیان قسم خورده استبداد در جهان به شمار می روند. کشورهایی که برای تامین منافع خود جواز انسان کشی را صادر می کنند، و حتی در برابر اعتراض مردم خود به تقلب در انتخابات، به سرکوب آنان نیز می پردازند، نه تنها تهدیدی برای مردم خود به حساب می آیند که خطر وجودشان کشورهای دیگر را نیز تهدید می کند. امروز دنیا باید بداند باید ترتیبی بدهد تا بساط اعمال ننگین دولت هایی اینگونه که برای تامین منافع خود، جواز کشت و کشتار را در سرزمین های دیگر می دهند و عملا سد راه آنان در رسیدن به آزادی و دموکراسی می شوند برچیده شود.به رغم خیانت های مستند چین و روسیه در حق ایران، جمهوری اسلامی می خواهد از حمایت های چین و روسیه در سازمان مل متحد همچنان بهره مند باشد. هرچند در برهه هایی همین کشورها به ایران پشت کرده اند و علیه او رای داده اند، باز جمهوری اسلامی می تواند با دادن امتیازات فراوان آنان را با خود همراه داشته باشد چنانکه تا به امروز هم موفق بوده است. امروز چین و روسیه به غارت ایران مشغولند و سران ایران نیز که تنها به بقای خود می اندیشند دست آنان را به دوستی می فشارند.سخنان اخیر علی خامنه ای در نماز جمعه تهران نشان داد جمهوری اسلامی به حمایت های چین و روسیه اعتماد دارد که اینگونه بی محابا به تهدید کشورهای دیگر می پردازد و همچنان از موضع قدرت سخن می گوید. سران ایران می دانند به لحاظ نیروی انسانی و نظامی جلوتر از قدرت های بزرگ دنیا نیستند. بنابراین باید به پشتیبانی دولت هایی از جنس روسیه و چین دلخوش باشند که اینگونه به همگان چنگ و دندان نشان می دهند. تجربه تاریخی مراوده با دولت هایی از این دست مستبد نشان می دهد که سر بزنگاه ها هم پشت ایران را خالی کرده اند و هم باج بیشتری طلب کرده اند. بی شک در صورت قرار گرفتن ایران در شرایط جنگی این کشورها مطابق با روال سالیان خود، دولت ایران را برای گرفتن امتیازات بیشتر در تنگنا قرار خواهند داد و دولت ایران را نیز برای ماندن، این امتیازت را از جیب مردم ایران به آنها خواهند داد. چین و روسیه با همکاری جمهوری اسلامی در پی تجزیه ایران هستند کاری که در دوران قاجار تجربه شد. امروز اگر دوران مستعمره کردن کشورهای دیگر به پایان رسیده، کشورهای نامبرده عملا در پی مستعمره کردن ایران هستند ودریغ است ایران که ویران شود کنام پلنگان و شیران شود
شاهان قاجار برای تامین منابع مالی سفرهای خود به اروپا باج های فراوانی به دولت های خارجی می دادند و سران جمهوری اسلامی برای ماندن بر قدرت. عمل هر دو ناشی از خودخواهی و هوس است و وجه مشترک هر دو فدا کردن منافع مردم است. مردم ایران امروز اما از آن درجه از آگاهی سیاسی برخوردارند که دوست را از دشمن تشخیص دهند و بدانند چه کسانی چوب لای چرخ آنان برای رسیدن به آزادی و دموکراسی می گذارند به همین دلیل در شعار های خود چین و روسیه را هدف قرار می دهند. آنان می دانند کشورهایی که از حکام مستبد حمایت می کنند از جنس همانها هستند. از قدیم گفته اند «کبوتر با کبوتر باز با باز». دولت مستبد ایران باید با دولت هایی مراوده داشته باشد که از جنس خودش باشد به همان میزان مستبد و به همان میزان بی توجه به انسان و انسانیت. حاصل رابطه با کشورهای نظیر روسیه و چین چیزی جز خفت و زیان برای ایران نداشته است حمایت های فراوان این کشورها از دولت خونریز ایران نشان می دهد که آنها همچنان امیدوار به گرفتن امتیازات بیشتر هستند و دنیا باید این موضوع را بداند که امروز تنها با دولت مستبد ایران روبرو نیست امروز حامیان این دولت خودکامه نیز به اندازه آنان در جنایت های انجام شده در ایران شریکند و باید در دادگاه های دنیا محاکمه شوند.

دکتر بهروز بهبودی

contact@bbehbudi.com

بنیانگذار و دبیرکل شورای دمکراسی برای ایران

۱۳۹۰ بهمن ۳۰, یکشنبه

تهران و دمشق در سراشیب سرنوشت

• مسیر مشترکی که حکومتگران دو کشور برگزیده اند، ایران و سوریه را به سوی ویرانی و فلج اقتصادی می برد.اوضاع سیاسی و اقتصادی در سوریه و ایران، هر روز بیش از روز پیش شباهت پیدا می‌کند.هفتۀ گذشته در یک گزارش مستقیم از دمشق چنین آمده بود که پایتخت سوریه روزهای سختی را می‌گذراند. صنعت جهانگردی که ده درصد درآمد کشور را تشکیل می‌داد به صفر رسیده است و هتل‌ها پس از آن که برای ادامۀ حیات، تعداد کارکنان خود را به حداقل رساندند اکنون دیگر قدرت روی پا ایستادن ندارند و یکی بعد از دیگری تعطیل می‌شوند. بازار با کمبود روزافزون ارزاق و مایحتاج عمومی روبروست و به همان نسبت که عرضۀ مواد غذایی تقلیل پیدا می‌کند قیمت‌ها بالا و بالاتر می‌رود. ترس از فردا در نگاه مردم موج می‌زند و در همین حال، رژیم حاکم با توسل به اسلحه و اقدامات پلیسی و امنیتی چنان وانمود می‌کند که برای سرکوبی اعتراضات و باقی ماندن در قدرت، حد و مرزی نمی‌شناسد.فیلمهایی که از حمص، شهر پایداری و فداکاری تا پای جان، به دنبال بمباران‌های متوالی گرفته شده است سند زنده‌ای است از جنایت علیه بشریت. چنین ویرانگری و کشتاری حتی در جنگ میان دو کشور قابل چشم پوشی نیست تا چه رسد به آن که حکومتی در کشور و علیه ملت خود مرتکب شود.در ایران نیز، اگرچه هنوز کار به آنجا نکشیده است اما همۀ قرائن از حرکت به سوی چنان اوضاعی حکایت دارد. روزنامه فرانسوی لوموند، یک صفحۀ کامل را به اوضاع ایران اختصاص داده و زیر عنوان «اقتصاد ایران آخرین نفس‌ها را می‌کشد» شرایط سخت زندگی را در این کشور منعکس ساخته است.لوموند (جمعه دهم فوریه) در کنار عکس بزرگی از بازار تهران، به نوسانات قیمت ارز پس از توافق 27 کشور عضو اتحادیه اروپا در مورد تحریم نفتی و اقتصادی ایران، همزمان با افزایش تحریمها طبق مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا اشاره می‌کند و می‌نویسد: برای نخستین بار از زمان شروع مجازات‌ها در سال 2006، تحریم‌های بین‌المللی آثار واقعی خود را در زندگی جاری ایرانیان آشکار می‌سازند. فروریزی ارزش ریال در برابر دلار و یورو، حتی پیش از به اجرا درآمدن تحریمهای اروپا و تصمیمات جدید آمریکا، ایرانیان را تکان داده و به خود آورده است. بر اثر این شوک پسیکولوژیک برای اولین بار جامعۀ بزرگ ایرانی با چشم باز به اوضاع می‌نگرد و در می‌یابد که حکومتگران با سرسختی در زمینه پیش بردن برنامه اتمی و نقض تعهدات بین‌المللی، چگونه کشور را به سوی ویرانی می‌کشانند.این گزارش به تورم 20 درصدی طبق ارقام رسمی و 30 درصدی به اظهار کارشناسان، کمبود دارو و وسایل درمانی خصوصاً داروها و نیازهای درمان سرطان، قیمت سرسام آور مواد غذایی، گوشت کیلویی 30 دلار (هر دلار 20600 ریال) و برنج کیلوئی 5 دلار، بیکاری روزافزون و فقدان افزارهای مورد نیاز تولید از جمله در صنایع نفت و پتروشیمی بر اثر خودداری سرمایه‌گذاران غربی، اشاره دارد و می‌افزاید در چنین وضعیتی، رژیم از بیم طغیان مردمی بر بازداشت‌ها و خشونت‌ها، از جمله بگیر و ببند سندیکالیست‌ها افزوده است.

مقاومت در برابر خشونت

 بسیاری از تحلیلگران عقیده دارند که در ایران نیز مانند سوریه، وضع چنان است که هر اتفاقی، درگیری میان ملت و حکومت را به محض آن که فرصتی یا بهانه‌ای پیدا شود امکان‌پذیر خواهد ساخت و انتخابات بحث‌انگیز پارلمانی در اسفند ماه می‌تواند چنین نطفه‌ای را بپروراند.رژیم، آمادگی خود را برای بی‌رحمانه‌ترین برخورد با منتقدان و معترضان در هفته‌های اخیر به معرض نمایش گذارد تا به مردم تفهیم کند که فرصت سر بلند کردن در جریان انتخابات به هیچکس یا هیچ گروهی نخواهد داد.در مقابل، با پاسخ دلاورانه کسانی از پایه‌گذاران یا پایوران همین رژیم روبرو شده است که از مشارکت در تأسیس چنین حکومتی استغفار می‌کنند و یا در مبارزه با آن مانند مبارزان سوری تا پای جان ایستاده‌اند.پیام دکتر مهدی خزعلی از زندان، حاکی از پیدایش چنین روحیه‌ای است.مهدی خزعلی، که در زندان به اعتصاب غذا دست زده و طبق گفتۀ فرزندش وضع جسمی او شدیداً نگران کننده است، با روحیه‌ای قوی می‌نویسد: «بگذارید قبل از آن که در سوگ ارزش‌ها دق کنم برای احیای ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی جان خویش فدا کرده و جایی برای خود در خیل شهدا باز کنم. به جای آن که از من بخواهید اعتصاب غذا را بشکنم از آنان بخواهید به این حبس‌های غیرقانونی پایان دهند. من تا شهادت ایستاده‌ام».مأموران زندان، مهدی خزعلی را در حیاط دادستانی مورد ضرب و شتم قرار داده و دست او را شکسته‌اند.

مبادله غلّه با نفت و طلا

خبرگزاری رویترز، در گزارشی از وضع اقتصادی ایران می‌نویسد:
«ايران هفته گذشته ۲۰۰ هزار تن گندم برای تحویل فوری از بازار جهانی خريداری کرده است. تجار و فروشندگان بازار های جهانی نیز می‌گويند ايران طی دو روز گذشته ۲۰۰ هزار تن گندم برزيلی و ۲۰۰ هزار تن گندم آلمانی خريداری کرده است. اين درحالی است که مشخص نيست ايران بهای اين غلات را چگونه پرداخت کرده است.تحريم‌های تازه آمريکا و اتحاديه اروپا که از آغاز سال جاری عليه ايران اعمال شده‌اند توان اين کشور برای پرداخت بهای کالای اساسی خريداری شده در بازارهای جهانی را با مشکل مواجه کرده است.اين تحريم‌ها باعث شده‌اند تا ايران نتواند دلار و يوروی مورد نياز خود را تامين کند، به همين دليل اين کشور مجبور شده است تا جايگزينی برای پرداخت بهای کالاهای وارداتی خود پيدا کند. يک فروشند گندم در بازار اروپا به رويترز گفته است که شرکت‌های بزرگ چند مليتی در حال جايگزين کردن ارزهای ديگر هستند و آن دسته که متخصصان مالی دارند برای مبادله پاياپای از «نفت و طلا» استفاده می‌کنند. اما اين مساله برای شرکت‌های کوچک تجاری غلات چندان آسان نيست.درهمين زمينه، يک معامله‌گر ديگر به رويترز گفته است: «بهای معامله غلات به‌وسيله شمش‌های طلا پرداخت می‌شود و معاملات پاياپای فروش نفت در برابر خرید غلّه نیز پيشنهاد شده است.» به گفته اين معامله‌گر چند شرکت بزرگ در حال اين گونه معامله پاياپای با ايران هستند.يک تاجر ديگر در بازار غلات به رويترز گفته است به دليل اين که محموله‌های غلات بسيار بزرگ هستند، مبادله پاياپای يا پرداخت بها با طلا سريعترين راه ممکن است.بررسی‌های انجام شده در بازارهای جهانی نشان می‌دهد که از آغاز سال جاری ميلادی، ايران برای واردات کالاهای اساسی مانند برنج، روغن خوراکی، چای و خوراک دام و طیور با مشکل مواجه بوده است. کشتی‌های بزرگ غله در بنادر ايران پهلو گرفته‌اند، ولی به دلیل پرداخته نشدن بهای محمولات از تخليه بارها خودداری می‌کنند.به گزارش رويترز، ايران در حال حاضر نفت خود را با ارزهايی چون «ين» ژاپن، «وون» کره جنوبی و «روپيه» هند می‌فروشد که اين مساله صادرکنندگان را با مشکلاتی مواجه می‌کند.ايران درگذشته برای دور زدن تحريم‌ها و واردات کالاهای اساسی از طريق کشورهای ثالثی چون امارات متحد عربی عمل می‌کرد، اما با توجه به اقدامات صورت گرفته توسط امارات، راههای ايران برای داد و ستد غير مستقيم بسته شده است.

جبهه‌بندی در منطقه

 رژیم‌های ایران و سوریه، از لحاظ سیاسی نیز راه مشترکی را برگزیده و سرنوشت مشابهی را پذیرا شده‌اند به نحوی که صاحب نظران معتقدند سقوط رژیم بشار اسد، زنگ پایان عمر رژیم خامنه‌ای را به صدا در می‌آورد. از همین رو، حکومت به اصطلاح «اسلامی» ایران نیز بیش از پیش به حمایت روسیه و چین برای ادامه حیات خود امید بسته است.هر دو رژیم در حالی که هر چه بیشتر به مسکو و پکن تکیه می‌کنند، از غرب و نیز همسایگان عرب و ترک خود دور می‌شوند.در هر دو کشور ایران و سوریه، نگرانی از برخورد نظامی وجود دارد تا جایی که مردم را به اندوختن آذوقه و مایحتاج زندگی برای روز مبادا واداشته و این خود بر تنگنای بازار عرضه و مصرف و افزایش قیمت‌ها افزوده است.شاهزاده سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان در اجلاس اتحادیه عرب در قاهره اظهار داشت «تا کی باید مرتب به رژیم سوریه مهلت بدهیم؟ رژیم سوریه درصدد وقت خریدن است. آنچه رخ می‌دهد برای ادامه کشتارهای دسته جمعی است. حفظ امنیت آن گونه که نظام سوریه ادعا می‌کند مستلزم نابود کردن محله‌های مسکونی از طریق بمباران‌های متوالی نیست. اتحادیه عرب نباید برابر اوضاع جای سوریه سهل‌انگاری به خرج دهد».یک شاهزاده سعودی ـ ولید بن طلال ـ نیز درباره افزایش قیمت نفت بر اثر ترس از بسته شدن تنگه هرمز گفت «با وجود عرضۀ بیشتر و تقاضای رو به کاهش، عنصر ترس در حال بازی کردن با قیمت نفت است. این ترس ناشی از این است که می‌گویند نمی‌دانیم چه اتفاقی خواهد افتاد و آیا امکان دارد که تنگه هرمز بسته شود؟ من معتقدم دادن اولتیماتوم جنگی به ایران منجر به اقدام عاجزانه این کشور مبنی بر بستن تنگه هرمز خواهد شد که البته آمریکا به سرعت می‌تواند آن را باز کند. اگر نیاز باشد ما نیز می‌توانیم از اهرم بازدارنده خود یعنی افزایش تولید نفت طوری استفاده کنیم که کشورهای مصرف کننده آسیب نبینند».وی اضافه کرد «من منطقه‌ای می‌خواهم که عاری از سلاح هسته‌ای باشد و این بدان معناست که اسرائیل هم باید دست از سلاح هسته‌ای بکشد».

قطع پل‌های ارتباط

 اتحادیۀ عرب، پس از بی‌نتیجه ماندن کوشش‌هایش از طریق ارائه پیشنهادها و اعزام هیأت‌های بررسی و مطالعۀ اوضاع، سرانجام تصمیم گرفت روابط خود را با رژیم بشارالاسد قطع و برای «هر نوع همکاری» و حمایت از اپوزیسیون سوریه اعلام آمادگی کند.اتحادیه عرب همچنین خواستار اعزام نیروهای کلاه‌آبی سازمان ملل متحد برای پایان دادن به کشتار و بمباران مستمر از سوی نیروهای زرهی و هوایی سوریه شد.دمشق بلافاصله در برابر این تصمیمات واکنش نشان داد و آن را «هیستری بعضی کشورهای عرب» خواند. کشورهایی که علی لاریجانی رئیس مجلس اسلامی در ایران نیز آنها را نصیحت کرد سیاست خود را در پیروی از توطئه آمریکا علیه ایران تغییر دهند.

سرویس سیاسی کیهان

"حکومت اسلامی را اين سه نفر می‌چرخانند"

"......سه "وحيد" کشورمان را در لبه پرتگاه قرار داده اند. اين سه در حال حاضر نخ های آيت الله خامنه ای را در دست دارند:
 ۱- سردار احمد وحيد دستجردی(۱) ، مسؤل اداره کل حفاظت و اطلاعات بيت رهبری فرزند دکتر سيف‌الله وحيد دستجردی رئيس سابق هلال احمر جمهوری اسلامی است ، خواهر اين سردار، مرضيه وحيد دستجردی، اکنون وزير بهداری کابينه ی احمدی نژاد است. اين سردار در بيت خامنه ای حرف اول را می زند. او به " مرد سايه" معروف شده است . اين فرد زندان دارد ، "زندان ولايت"، و خودش هم مدير کل اين زندان است. فردی به نام سيد رضی حسين شبيری ، شکنجه گر، مسؤل زندان همت در لواسان، نفر دوم حفاظت و اطلاعات بيت رهبری ست و زير دست مرد سايه است. طراح وسازنده ی "زندان شهيد همت" هم يک مهندس ارتشی ست به نام امير- رضا رحيمی طاری، او طراح و سازنده ی زندان زير زمينی ولايت نيز هست ، معاون او مهندس عابدينی و ارتشی ی ديگری به نام امير- دادفر است.
۲- سردار وحيد حقانيان ، معروف به سردار وحيد لقمانيان(۲) ، مسؤل اول اجرائی ،و داماد آيت الله خرازی از آيت الله های نزديک به خمينی و خامنه ای .
۳- سردار احمد وحيدی(۳) ، وزير دفاع ، عامل بمب گذاری در دفتر همياری های يهوديان در آرژانتين که آن زمان فرمانده سپاه قدس بود.
اين سه نفر، به ويژه سرداراحمد وحيد دستجردی ، آدم های اصلی جمعی هستند که مملکت را می چرخانند ، بقيه افراد اين ها هستند:
۴- آقاسيد مجتبی خامنه ای فرزند دوم خامنه ای و داماد حداد عادل ، مسؤل علما و حوزه های علميه ی نظام
۵- سيد رضی حسين شبيری معاون حفاظت و اطلاعات بيت رهبری، و رئيس زندان شهيد همت ابوقريب ولايت فقيه و عضو سازمان حفاظت اطلاعات رهبری
۶- شيخ اصغر حجازی ( مير حجازی ) که در بيت رهبری مسؤل تماس و برحورد با رحانيون است .
۷- حسين طائب مسؤل تماس با روحانيون . مسائل مربوط به روحانيون را رتق و فتق می کند.
۸- سردار حاج قاسم سليمانی ، مسؤل سپاه قدس و مسؤل اول امنيت نظامی نظام
۹-سردار سرلشکر محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران
۱۰- سردارسرتيپ محمد رضا نقدی، فرمانده بسيج
۱۱- حاج مرتضی رضائی ، قائم مقام فرمانده سپاه ( نسبتی با محسن رضائی ندارد)
۱۲- سردار سرتيپ پاسداراسماعيل احمدی مقدم ( فرمانده نيرو های انتظامی)
۱۳- اميرارتش – رضا رحيمی طاری
۱۴-اميرارتش - دادفر
۱۵- مهندس عابدينی
جلسه اين جمع غالبا" به رياست سردار دستجردی هفته ای سه روز برگزار می شود . اين جمع در موارد ذيل بحث و تبادل نظر و تصميم گيری می کنند، و تصميم های نهايی را از طريق مجتبی خامنه ای برای کسب تکليف نهايی به اطلاع خامنه ای می رسانند:
۱-تعيين سياست های کلی در باره نيرو های نظامی ( سپاه، ارتش ، انتظامی ، بسيج و .....) و وزارت اطلاعات
۲- تعيين سياست های کلی در روابط خارجی ( بين المللی)
۳-تعيين سياست های کلی در باره انرژی هسته ای ، و هوا و فضا
۴- تعيين سياست های کلی در باره انتخاب رئيس جمهور و تعيين و تائيد ارزشی نمايندگان مجلس شورای اسلامی
۵- تعيين سياست های کلی در باره مدارس علميه ، ائمه جمعه و روحانيون کشور، و مراکز آموزشی
 مصوبات اين جمع بعد از تائيد آيت الله خامنه ای به عنوان دستور تائيد شده از سوی ولی فقيه ، لازم الاجراو به مراجع اجرائی جهت اجرا ارسال می شوند.در رابطه با رويداد های انتخابات سال ۸۸ ، طراح اصلی سخنرانی خامنه ای بعد از انتخابات، که در واقع فرمان قلع و قمع مردم بود ، " وحيد لقمانيان" بود که طرح اش مورد حمايت وحيد دستجردی و احمد وحيدی ، و اين جمع قرار گرفت. ، اين جمع برنامه های مهندسی شده سرکوب و درگيری تظاهرات ها را سازمان دهی کردند (۴)
معاود های عراقی اهرم های اجرائی حکومت
 در مملکت ما عده ای مسؤليت می کنند مثل خامنه ای و احمدی نژاد و سه " وحيد" و افراد ديگر بيت رهبری که به نام برخی از آن ها اشاره کردم ، وعد ه ای هم مملکت را اداره می کنند و کار ها را می گردانند. اکثر اين دست افراد از معاودين عراقی هستند که از راس هرم حکومتی تا قاعده آن وجود دارند. اين ها ايرانی هايی هستند که به عراق مهاجرت کرده بودند و يا به دلايل محتلف به آنجا گريخته بودند، و بعد به ايران بر گردانده شدند.اين ها دو سه نسل را شامل می شوند.در زمان شاه گروهی از اين ها راصدام از عراق اخراج کرد. دولت وقت برای آن ها در محلی بين پل ذهاب و کرند ، نرسيده به دالاهو ساختمان های قشنگ و مدرن و ويلائی ساخت . اينها فقير و قبيله ای و عشيره ای زندگی کرده بودند و اهل زندگی در آپارتمان و اين نوع خانه ها نبودند .بيشترشان در کرمانشاه و غرب کشور پخش شدند. هنگام جنگ و بعد از جنگ اين ها نفوذ زيادی به دست آوردند. وقتی جنگ شد عده ای از شيعيان از عراق فرار کردند. ، حتی از ارتش عراق ، و بيت امام آن ها را زير بال و پر خود گرفت. عده ای از اسرای جنگی که سنی بودند زير فشار و بالاجبار شيعه شدند و در ايران ماندند،و پست و مقام گرفتند و سپاه بدر را تقويت کردند ، که بيشترمعاود های شيعه فراری ازعراق بودند. کار بازجويی و شکنجه اسرای عراقی با افراد معاود سپاه بدر بود .خيلی از اين ها شيعه و تواب شدند و بعد به پست و مقامی رسيدند. از همين ها گروه " جيش المهدی" صدر در عراق ساخته و تقويت شد. گروه ای که با نظارت خمينی کار می کرد.نمونه مطرح از معاودين عراقی آيت الله سيد محمود هاشمی شاهرودی ست. او در کلاس های درس خمينی در نجف حاضر می شد و بعد ها هم از نزديکان خامنه ای شد. ابتدا خمينی از او خواست رياست مجلس اعلای انقلاب اسلامی را بپذيرد و حزب الدعوه را هم فعال کند ، اينکار را کرد و بعدحاصل تلاش های اش را تحويل حکيم داد. شاهرودی قانون قضائی و کيفری ۱و۲ ، . قصاص، ديات، حد، تعزير و.... را نوشت . معاودين در همه ارگان ها هستند .عده ای از وکلای مجلس معاود عراقی هستند. خود لاريجانی ها متولد نجف هستند(۵) . معاود ها اعضای گروه های لباس شخصی ها و نيروهای انتظامی هستند و نقش فرماندهی مزدوران سوری و عراقی و سوماليايی را دارند.کارهای اجرائی در سطح استاندار ، فرماندار ، بخشدار و بسياری از کارکنان آموزش و پرورش ، که عربی و فارسی خوب می دانند به عهده معاودين گذاشته شده است . با سواد های شان وارد دستگاه های اداری و دارای پست کليدی شدند و بی سواد ها را به سپاه و بسيج و نيروهای انتظامی سپردند و يا در نيروهای لباس شخصی از آن ها استفاده می کنند. بسياری از شکنجه گر های زندان ها ،به ويژه در زندان کهريزک به وقت انتخابات ۸۸ از همين افراد بودند و هستند. کسانی که در خيابان ها اعدام می کنند و يا شلاق می زنند اکثرا" معاود عراقی هستند. نگاه کنيد به شهرک قدس، کربلا و نجف است ، اکثرا" عراقی معاود هستند ، غالبا" در بيرون خانه فارسی حرف می زنند و در خانه عربی. در ميان طلبه ها و آخوند ها هم معاود ها بسيارند. در گذشته بسياری از طلبه های شيعه از ايران می رفتند نجف، علمای اصلی در نجف بودند. رفتن طلبه ها در زمان رضا شاه بيشتر شد.، اين ها در نجف جا نداشتند. در چند کيلو متری نجف کاروانسرا هائی بود که اين طلبه ها در آن کاروانسراها زندگی می کردند ، به ويژه در روستائی به نام " حائر". طلبه ها بيشتر در اين روستا جمع شده بودند. چون تعداد آن ها هم زياد بود همه به حائری ها معروف شدند و بسته به اينکه از کدام شهر آمده بودند به نام آن شهر صدا زده می شدند مثل حائری شيرازی ،حائری مازندرانی، حائری آملی ، حائری يزدی، حائری خوانساری و....... و قتی خمينی به ايران برگشت اينها را اکثرا" آورد ايران ، که آيت الله شاهرودی يک نمونه است . نام فاميل شاهرودی " نجفی" ست. مادرش اهل منطقه ای در خراسان بود. زن اش دختر يکی از علمای شاهرود است و او نام فاميل زن اش را برداشته است . محمدرضا نقدی، فرمانده نيرو های بسيج هم نمونه ی ديگری است. او هم معاود عراقی ست ودر شهر نحف به دنيا آمده ، پدرش شيخ علی اکبر ثمانی بود.....
ــــــــــــــــــــــ
زيرنويس
* سلسله مطالبی که هفتمين بخش آن را خوانديد، اظهارات يکی از کارکنان سابق قوه قضايی حکومت اسلامی درشکنجه گاه ها و زندان های اين حکومت است. او به عنوان شاهد تجاوزبه دختران و زنان زندانی، شاهد شکنجه واعدام زندانيان سياسی و عقيدتی از گوشه هايی از جنايت های پنهان مانده ی جنايتی به نام حکومت اسلامی پرده بر می دارد. با توجه به اينکه در زندان ها حکومت اسلامی، شاغلين در زندان ها از نام های متعدد و مستعار استفاده می کردند ( و می کنند)، نام ها و فاميلی ها می توانند واقعی( و حقيقی ) نباشند.(م.ن)
۱و۲و۳- برای اطلاعات بيشتر در مورد اين سه موجود، و موجوداتی که در مقاله به آن ها اشاره شده می توانيد نام آن ها را " گوگل" کنيد و يا در باره آنان در " ويکيپديا" بخوانيد.(م.ن)
 ۴- ".......گفته شده رژيم حدود ۵۴۰۰ سردار دارد، که از ۵ يا ۶ کشور ونزوئلا ، بوليوی، هاتيتی ، نيگاراگوئه، گويان ، دومينيکن و... ويزای دائم گرفته اند و در آن کشورها هم امکاناتی برای شان ساخته شده تا در صورت تغيير شرايط در ايران به اين مناطق فرار کنند و زندگی کنند.تعداد سرلشکرها هم که همگی در گذشته مريدان خمينی بودند ۳۳ تا ۳۸ نفر بودند که در حال حاضر ۷ يا ۸ نفر آن ها با دارو دسته ی خامنه ای هستند( کسانی مثل محسن رضائی يا رشيد برای خودشان دارو دسته ای راه انداخته اند) بعد از کنار کشيدن حسين علايی ( اولين فرمانده نيروی دريائی سپاه پاسداران ) و مرگ ۸ نفر ديگر از آن ها طی چند هفته اخير از تعداد زنده ماندگان آن جمع کاسته شده است.... 
۵ـ http://greencity20.blogspot.com/2011/12/blog-post_7266.html
مسعود نقره کار

مرگ اقتصاد ایران

امروز بسیاری از مجلسیان و مردم خواستار استیضاح احمدی‌نژاد هستند، اما پیش از او مسبب اصلی یعنی شخص سید علی خامنه‌ای به سبب بی‌کفایتی و بردن کشور به سراشیب سقوط باید مورد استیضاح قرار بگیرد. برخی به امثال رئیس بانک مرکزی خرده می‌گیرند که پس از فاجعه اختلاس اخیر، همچنان بر سر کار خود حاضر می‌شود و دریغ از یک استعفا، نباید به او خرده
کارنامه اقتصادی دولت احمدی‌نژاد یکی از رسواترین کارنامه‌ها در تاریخ سی و سه ساله جمهوری اسلامی به شمار می‌آید و ناگفته پیداست که دولت احمدی‌نژاد در بی‌حساب و کتابی از مقتدای خود یعنی رهبر جمهوری اسلامی پیروی می‌کند و چه تعریفی بهتر از این برای پیروی از ولایت فقیه. مگر امروز در ایران کسی از حساب و کتاب بیت رهبری و دستگاههای زیر نظر رهبر ایران با خبر است؟ مگر کسی می‌داند چه مبالغی از سرمایه های برباد رفته ملت ما خرج لبنان، فلسطین، افغانستان، عراق،ونزوئلا و... می‌شود؟ به همین قاعده دولت احمدی‌نژاد نیز به کسی حساب پس نمی‌دهد زیرا پیروی از ولایت فقیه را عقیده و وظیفه خود می‌داند.
ایران کشوری فقیر نیست، اما نتیجه سیاست‌های اقتصادی اشتباه، امروز کشورمان را به یکی از فقیرترین کشورهای دنیا تبدیل کرده است. یکی از اقبال‌های احمدی‌نژاد بالا رفتن قیمت نفت در دوران ریاست جمهوری‌اش بود اما از این فرصت چقدر در راستای عزت و آبادی ایران و ایرانی استفاده شد؟ دستاورد دولت احمدی‌نژاد در حوزه اقتصاد تنها بهم ریختگی و بی‌حساب و کتابی بوده و هست. وقتی رئیس دولت آرزو می‌کند روزی لایحه بودجه آنقدر کوچک شود که هر ایرانی نسخه ای از آن را در جیب خود داشته باشد، می‌توان حدس زد این لایحه تا چه میزان دقیق و کارآمد است.وارد کردن سپاهیان ثروت اندوخته از سرمایه‌های ملی، به امور اقتصادی، دادن رانت‌های مختلف به آنان و نشاندن آنها در جایگاهی که اگر روزی رهبر نیز اعتراضی به آنان بکند، از خجالت او هم درخواهند آمد، همه و همه از شاهکارهای جمهوری اسلامی است که در دوران احمدی‌نژاد شدت و گستره بیشتری یافته است.با وجود همه نابسامانی‌های اقتصادی در دولت احمدی‌نژاد، از تعطیل سازمان برنامه و بودجه گرفته تا برنامه‌های اقتصادی هیئتی، نظیر طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، عملکرد اخیر دولت در سقوط ارزش پول ملی نیز در نوع خود یک رکورد و شاهکار دیگر به حساب می‌آید. یکی از مشکلات عمده‌ای که دولت ایران اخیراً دست به گریبان آن شده افزایش نرخ ارز است. نرخ ارز در طول شش هفته هفتاد درصد رشد و قیمت طلا و سکه نیز افزایش چند برابری داشته است. قیمت مسکن نیز که چند سال راکد می‌نمود به ناگاه جهش بزرگی پیدا کرده است.موضع‌گیری‌های چندگانه دولت در قبال آشفتگی‌های اخیر نشان می‌دهد که پیش از هرچیز دولت خود سر درگم است و نمی‌داند با سیل تحریم‌ها چه کند. امروز یکی از ادعاهای آقایان در افزایش تورم‌های کمرشکن و نوسانات موجود در بازار، تحریم‌هایی بین‌المللی است. باید پرسید چگونه است که پیش از این آقایان مدعی بی‌اثر بودن تحریم‌ها بودند، ـ حتی وزیر اقتصاد در مصاحبه اخیر خود نیز بر مدیریت تحریم‌ها در سال گذشته تاکید کرد ـ و اکنون از وجود تحریم‌ها برای توجیه ناکارآمدی های خود بهره می‌جویند؟ حتی اگر تحریم‌ها آنگونه که گفته می‌شود باعث فروپاشی اقتصاد بی‌رمق ایران شده، دوباره این سوال مطرح می‌گردد که چرا و به دست چه کسانی ایران دچار تحریم‌های بین المللی گردیده است؟ آیا وقتی بنا به دستور برخی از آقایان عده‌ای از بسیجیان نابخرد از دیوار سفارت بریتانیا بالا رفتند، نباید به گوشمالی‌های بین المللی می‌اندیشیدند؟ آیا وقتی در برابر قوانین و قواعد بین‌المللی دهن کجی و لجبازی کردند، نباید به تبعات این چنین اعمالی فکر می‌کردند؟ آیا وقتی با شعار مبارزه با آمریکا و غرب به چاه روسیه و چین پناه بردند و ثروت‌های ملی ایران را به کامشان ریختند، نباید به تبعات آن می‌اندیشیدند؟ اکنون که آب از سر گذشته تنها به این موضوع بسنده می‌کنند که زیر فشار تحریم‌ها هستیم و از یاد می‌برند که پیش از این با نابخردی دنیا را به مبارزه می‌طلبیدند و قطعنامه‌های سازمان ملل را کاغذپاره‌هایی بی‌ارزش می‌خواندند. امروز آقایان از یاد برده‌اند که پیش از این همواره تحریم‌ها را به عنوان فرصتی برای استقلال و خودکفایی بیشتر می‌دیدند و چشم بر همه نواقص ریز و درشت موجود می‌بستند. پس چگونه اکنون فریاد «واتحریما» سر می‌دهند؟
دولتمردان ایران، اساسا تصوری از اقتصاد و سیستم‌های اقتصادی کارآمد ندارند. وزیر اقتصاد دولت احمدی‌نژاد یکی از دلایل بالا رفتن نرخ ارز را گرفتن ارز توسط عده‌ای و هزینه نکردن آن می‌خواند و در ادامه می‌گوید دولت به دستور رئیس جمهور در حال پیگیری است که چه کسانی به چنین کاری دست زده‌اند. چگونه بانک مرکزی می‌تواند تا بدین پایه بی حساب و کتاب باشد؟ هرچند بی‌حساب و کتابی بانک مرکزی در ماجرای اختلاس اخیر بیش از پیش خودنمایی کرد. آیا این افراد تاجران خرده پا هستند یا همان رانت خوارانی‌اند که در کسوت‌های گوناگون در ایران حضور دارند، گاه به تعبیر احمدی‌نژاد برادران قاچاقچی، گاه به تعبیر برخی، آقازاده‌ها و... خلاصه اینها چه کسانی و با چه قدرتی هستند که اینگونه به راحتی اقتصاد ایران را به بازی می‌گیرند و به هر شکلی که بخواهند آن را می‌گردانند. جمهوری اسلامی همواره در شناخت و معرفی این اخلال گران و فاسدان اقتصادی ناموفق بوده است و علت آن هم روشن است: پای بسیاری از سردمداران ریز و درشت ایران در میان است!
دل مشغولی‌های دیگر دولت ایران نیز خود یکی از دلایل فروپاشی اقتصاد ایران است، به همین دلیل رئیس جمهور، در بحبوحه کشاکش‌های اخیر در بازار ارز به امریکای لاتین سفر می‌کند تا احتمالا سپر دفاعی برای جمهوری اسلامی در برابر امریکا به وجود بیاورد و یا باز به ریخت و پاش از جیب مردم ایران در آن کشورها بپردازد و همچنان به آنان باج بدهد. این بی‌توجهی در همه سال‌های عمر بی برکت جمهوری اسلامی همواره وجود داشته است تا جایی که به جرأت می‌توان گفت ایرانیان که صاحب اصلی مملکت هستند شهروندان درجه دوم ایران به حساب می‌آیند و مردم بخش‌هایی از لبنان، فلسطین و ... شهروندان اصلی و درجه اول ایرانند.ورود رئیس قوه قضائیه و پلیس به معرکه ارز نشان می‌دهد که سران جمهوری اسلامی همچنان با سیاست ارعاب در پی کنترل بازار ارز هستند غافل از آنکه یار در خانه و آنها گرد جهان می‌گردند. ممکن است پلیس ایران در میدان فردوسی تهران یا خیابان منوچهری به جان فروشندگان خرده پای ارز بیفتند و آنان را دستگیر نمایند، اما با آنان که خانه زادند چه می‌توانند کرد؟ گیریم که شیخ لاریجانی در این دهه، نقش صادق خلخالی را در اعدام فروشندگان مواد مخدر در دهه اول انقلاب بازی کند، با رانت خواران دولتی و آقازاده‌ها چه می‌تواند بکند؟ گیرم چند فروشنده بی نام و نشان را با اعترافات ساختگی به دشمنان؛ آمریکا، انگلیس و اسرائیل وصل کرده و سپس به عنوان مفسد فی‌الارض اعدام کنند ـ سناریویی که بارها در این سی ساله تکرار شده است ـ با اقتصاد ورشکسته ایران چه خواهند کرد؟
مردم ایران سال‌هاست که چوب مداخله جمهوری اسلامی در امور مردم فلسطین و اسرائیل را می‌خورند. سال‌هاست که پول مردم ایران به جیب گروههای فلسطینی و لبنانی می‌رود. سال‌هاست که برای به اصطلاح ضربه زدن به آمریکا در آمریکای لاتین به کشورهایی چون ونزوئلا باج می‌دهند. سال‌هاست که به سبب رو آوردن به روسیه و چین هزینه‌های فراوان بر دوش مردم نهاده‌اند و در همه این سال‌ها هرگز خود را به عنوان عامل اصلی تمام این مصیبت‌ها ندیده و یا نخواسته ببینند. وگرنه کیست که نداند باج دادن‌های بی‌حساب و کتاب به چین، چه بر سر تولیدات داخلی نیاورده است. کیست که نداند روسیه چه خیانت‌هایی در طول تاریخ معاصر به ایران و ایرانی کرده است؟ چگونه است که سیاست نه شرقی نه غربی، امروز تنها به سیاست نه غربی تبدیل شده و ایران آماج غارت‌ها و تاراج‌های امثال روسیه و چین شده است. سال‌هاست که روسیه بابت نیروگاههای اتمی ایران، مردم این کشور را غارت کرده است و سر بزنگاهها پشت سران ایران را خالی کرده و دستشان را در پوست گردو گذاشته و طلب باج بیشتر کرده است.کسی که امروز باید پاسخگوی تمام این نابسامانی‌ها در حوزه‌های گوناگون و بخصوص اقتصاد باشد، شخص علی خامنه‌ای است. کسی که با کشتار مردم برای ابقای احمدی‌نژاد و چشم بستن بر تمام خرابکاری‌هایی که دولت او در چهار ساله اول ریاست جمهوری داشت، عملاً کشور را در مسیر سقوط قرار داد علی خامنه ای است. او صدای مردم معترض را نشنید و یا نخواست بشنود و به طمع یافتن غلامی حلقه بگوش چون احمدی‌نژاد، در برابر زندانی کردن، شکنجه و کشتار مردم سکوت کرد و می‌کند. امروز بسیاری از مجلسیان و مردم خواستار استیضاح احمدی‌نژاد هستند، اما پیش از او مسبب اصلی یعنی شخص سید علی خامنه‌ای به سبب بی‌کفایتی و بردن کشور به سراشیب سقوط باید مورد استیضاح قرار بگیرد. برخی به امثال رئیس بانک مرکزی خرده می‌گیرند که پس از فاجعه اختلاس اخیر، همچنان بر سر کار خود حاضر می‌شود و دریغ از یک استعفا، نباید به او خرده گرفت، او دست پرورده همین نظام است.سران جمهوری اسلامی، در مقابل انتقادهایی که از وضع اقتصادی می‌شود، کشورهای غربی را مسئول نابسامانی اقتصادی می‌دانند که با تحریم‌های گسترده، ایران را تحت فشار گذاشته‌اند. اما واقعیت این است که بحران اقتصادی ایران، ریشه در اقداماتی دارد که سال‌ها پیش از این تحریم‌ها، توسط رهبران جمهوری اسلامی انجام شده است. از بیست سال قبل که جمهوری اسلامی برای تکمیل و راه اندازی نیروپاه بوشهر قراردادی با روسیه بست، دهها میلیارد دلار صرف این پروژه شده، بی آنکه پس از گذشت دو دهه خبری از انرژی هسته‌ای باشد. هنوز هم جمهوری اسلامی در سطح کلان و در قالب بودجه چندصد میلیونی، پول به روسیه می‌دهد و هنوز هم معلوم نیست بالاخره چه زمانی این نیروگاه، برق هسته‌ای را وارد مدار خواهد کرد. علاوه بر این طی این سال‌ها میلیاردها دلار صرف پروژه‌های موشکی و فرستادن ماهواره‌های مخابراتی به فضا شده بی آنکه سودی برای مردم ایران داشته باشد.با همه این‌ها، از آینده نباید ناامید بود. ایران به لحاظ منابع زیرزمینی و از جمله نفت، به لحاظ قابلیت‌های تولید کشاورزی، به لحاظ جاذبه‌های توریستی، به لحاظ موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در مرکز اتصال شرق و غرب، جنوب و شمال و از همه مهم‌تر به لحاظ داشتن جمعیتی جوان و خلاق که از استعدادی خارق‌العاده در عرصه برنامه‌ریزی و تولید دارد، بدون تردید دارای این توانایی است که ظرف چند سال عقب ماندگی اقتصادی خود را جبران کند و به قطب صنعتی و اقتصادی خاورمیانه و آسیای مرکزی تبدیل شود. تمام این‌ها در گرو برقراری حکومتی دمکراتیک در ایران است که مردم ایران به طور قطع در آینده‌ای نزدیک به آن دست خواهند یافت.
دکتر بهروز بهبودی
contact@bbehbudi.com
بنیانگذار و دبیرکل شورای دمکراسی برای ایران

۱۳۹۰ بهمن ۲۷, پنجشنبه

ای میر من ، ای شیر من !

«تو» را من چشم در راهم .... نه تنها تو، همه در بندیان ، باهم!
تو “را من چشم در راهم،
 نه نومیدم ، نه در زاری و در آهم!
به عهد عشق و آزادی،
 به گلخند تو در شادی،
به خون سرخ هر،سبز”ی،
 که در آمیخت ، بی مرزی!
به یاد آن شب دیجور ،
 که می نالید جغد کور،
نفس در سینه اش مرده،
 تو گویی “شوکران ” خورده!
به یاد و نام صد “بانو”،
 حریف پست را آورده بر زانو!
به هر گلبانگ بیداری،
 به سوگند وفاداری،
به آنانی که می ترسند،
 ولی در خفیه می پرسند:
” خبرداری از آن مرد صداقت ها؟
 سلام ما بر آن عزم و صلابت ها!”
به آیین شرافت ، رسم آگاهی،
 هماره در دل مایی ، نه هر گاهی!
“تو “را من چشم در راهم،
 نه تنها تو، همه در بندیان ، باهم!
تو “میر ” شیر از هر بند آزادی،
 که تاوان سکوت ما ومن دادی!
وطن تب دارد از فقدان آزادی،
 فروزان باد ، با “تو” مشعل شادی!
 پیشکش مهندس میرحسین موسوی عزیز، در سالگرد حصر بیدادگرانه ی او و مهدی کروبی
منبع : فیس بووک نویسنده

احمد پورنجاتی

وضعیت نگران کننده محمدرضا معتمدنیا، زندانی اعتصاب کننده غذا در زندان اوین

شب گذشته وضعیت جسمی محمدرضا معتمدنیا از زندانیان سیاسی بند ٣۵٠ اوین که از ٢٠ بهمن ماه در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی در اعتصاب غذا به سر می برد، چنان وخیم شد که بهداری اوین وی را به بیمارستان مدرس منتقل کرد.به علت مشکل قلبی و پایین آمدن میزان قند خون، وضعیت جسمی معتمدنیا از حالت عادی خارج شده و ساعت ۹ شب تصمیم گرفته می شود که وی را به بیمارستان مدرس اعزام کنند.بر اساس این گزارش، پس از اقدام برای زدن دستبند و پابند به محمدرضا معتمدنیا با واکنش شدید وی مواجه شدند که تاکید کرده بود “حتی اگر بمیرم با این حالت نمی روم”. با مقاومت این زندانی سیاسی و با هماهنگی مسؤلین بالاتر، وی را بدون دستبند و پابند به بیمارستان اعزام کردند.در حالی که پس از معاینه، پزشکان به خانواده و مامورین اعلام کردند که وضعیت وی نامساعد است و ادامه اعتصاب کاملا خطرناک است، پس از پایان سرم او را نیمه شب، در شرایطی که همچنان دچار ضعف و بی حالی شدید بوده، به بند ۳۵۰ اوین بازگرداند.این گزارش می افزاید، علیرغم اخطارهای پزشکان محمدرضا معتمدنیا تاکید کرده درصورتیکه به خواسته ها و وضع درمانی اش رسیدگی نشود اعتصاب خشک خود را آغاز خواهد کرد.پیشتر کلمه خبر داده بود که این زندانی سیاسی که از بیماری های قلبی و نخاعی رنج می برد مدتها پیش درخواست کرده بود که برای تشخیص و درمان بی حسی انگشتان دست و خونریزی های مکرر لثه اش به بیمارستانی خارج از زندان منتقل شود که علیرغم تاکید پزشک قانونی برای اعزام وی جهت درمان، دادستان تهران با این امر مخالفت کرده است.بر اساس این گزارش، این زندانی سیاسی که نام حرکت اعتراضی خود را روزه سیاسی نهاده، فقط با آشامیدن آب افطار می کند، که همین موضوع سبب افزایش نگرانی ها از وضعیت سلامت وی شده است.معتمد نیا مشاور اجرایی فرماندهی ستادکل قوا و از مسئولان پشتیبانی جنگ دوران دفاع مقدس و نماینده ویژه نخست وزیری رجایی، باهنر و مهندس میرحسین موسوی در بخش صنعت و معدن بود.وی در جریان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ٨٨ در تاریخ ٨ تیرماه توسط اطلاعات سپاه احضار و بازداشت و پس از ٢ماه انفرادی با وثیقه آزاد شد.معتمدنیا در شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب تهران توسط قاضی پیرعباسی به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم و در تاریخ ٢١ مرداد ماه ٩٠ برای سپری کردن دوران محکومیتش روانه زندان اوین شد.



کلمه

بازداشت امید دهدارزاده به خاطر دیوارنویسی برای ۲۵ بهمن

امید دهدارزاده فعال سیاسی و از اعضای حزب پان ایرانیست در اهواز شب دوشنبه بازداشت شده است.مأموران امنیتی با ورود با خانه امید دهدارزاده ضمن بازداشت، خانه‌ی وی را مورد بازررسی قرار داده و وسائل شخصی وی از جمله کامپیوتر وی را نیز ضبط کردند.به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» بازداشت دهدارزاده به خاطر دیوارنویسی‌ها برای سالگرد ۲۵ بهمن صورت گرفته است.از محل نگهداری این فعال سیاسی اطلاعای در دست نیست.



«خانه حقوق بشر ایران»

صدها نفر در اعتراضات دیروز دستگیر شدند

بازداشت شمار زیادی از شهروندان معترض بارزترین مشخصه وقایع ۲۵ بهمن امسال بود. گویی حاکمیت می خواست ترس خود را با دستگیری کسانی بپوشاند که با وجود حاکم شدن فضایی رعب آور و امنیتی در تهران شجاعت به خرج داده و پس از گذشت چندین ماه از فراخوان قبلی، دوباره به خیابان آمده بودند. با توجه به اخبار رسیده و گزارش های ارسالی در خوش بینانه ترین حالت حداقل تعداد بازداشت شدگان چهار صد نفر تخمین زده می شود.به گزارش خبرنامه، جرس ادامه می دهد؛ از سوی دیگر عفو بین الملل طی بیانیه ای اعلام کرد که تظاهرات بمناسبت سالگرد اعتراضات ۲۵ بهمن سال گذشته در تهران و دیگر شهرهای ایران مورد سرکوب قرار گرفته است.

نوشته ای از فرزاد سلطانزاده نادری

۱۳۹۰ بهمن ۲۵, سه‌شنبه

فراخوان فعالان جنبش سبز: در خیزش ۲۵ بهمن شرکت می کنیم

 به مناسبت فرا رسیدن ۲۵ بهمن و سالگشت آغاز حصر غیرقانونی راهبران جنبش سبز، میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد، و همچنین در اعتراض به ادامه بازداشت زندانیان سیاسی، فشار بر خانواده های آنان و همچنین تداوم سرکوب و خفقان در داخل کشور، «شورای هماهنگی راه سبز امید»، خواستار برگزاری تجمعات و تظاهرات مسالمت آمیز در تهران و شهرهای دیگر شد.این تشکل از فعالان جنبش سبز، در بیانیه ای ضمن دعوت به خیزش ۲۵ بهمن و سالگرد حضور خیابانی جنبش سبز که سال گذشته به دعوت میرحسین موسوی و مهدی کروبی انجام گرفته بود، خواستار حضور یکایک شهروندان معترض به اوضاع بحرانی ایران (از شرایط سیاسی گرفته تا اقتصادی و بین‌المللی) و مقاومت در برابر استبداد داخلی و مداخله خارجی (از تحریم ها گرفته تا جنگ ) شده است.شورای هماهنگی راه سبز امید، از تمامی همراهان و حامیان جنبش سبز دعوت کرده از ساعت ۴ تا ۷ بعد از ظهر روز ۲۵ بهمن ماه در تهران در پیاده‌روهای خیابان‌های انقلاب و آزادی، حدفاصل میدان فردوسی و تقاطع نواب، و "در شهرستان‌ها در خیابان اصلی هر شهر"، بنابر تصمیم فعالان محلی، اقدام به پیاده‌روی سکوت کنند.در پی این فراخوان، فرزندان میر حسین موسوی و مهدی کروبی در نامه ای مشترک، از تمامی هموطنان و انسان های حق طلب و آزادی خواه و عدالت جو در جای جای جهان خواسته بودند که "پژواک صدای حق خواهی" آنها بوده و صدای شان را به گوش جهانیان برسانند که "زندانیان مظلوم و مقاوم و همه زندانیان سیاسی و عقیدتی را در سراسرایران آزاد کنید.منابع حقوق بشری گزارش داده اند که طی روزهای گذشته بسیاری از فعالین سیاسی و مدنی و زندانیان سابق سیاسی برای عدم شرکت در تظاهرات ۲۵ بهمن به اداره اطلاعات احضار و از آن‌ها تعهد گرفته شده است.
حمایت زندانیان سیاسی
در اعلام حمایت از فراخوان فعالان جنبش سبز برای خیزش ۲۵ بهمن، تعدادی از زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، حمایت خود را از راهپیمایی ۲۵ بهمن اعلام کردند.در پیام این زندانیان، لزوم تحریم گسترده انتخابات نمایشی مجلس بار دیگر مورد تاکید قرار گرفته و افزایش دامنه اعتراضات جنبش سبز، و شرکت در راهپیمایی سکوت بیست و پنجم بهمن، اقدامی مهم برای کاستن از تهدیدهای داخلی و خارجی علیه منافع مردم ارزیابی شده است.این زندانیان در ادامه پیام خود، حصر یکساله و غیر قانونی رهبران جنبش سبز را مصداق آدم ربایی دانسته و همگان را به تلاش برای آزادی آنان فراخوانده اند.در پایان این پیام، یاد محمد مختاری و صانع ژاله، شهدای بیست و پنجم بهمن گرامی داشته شده است.گفتنی است، سی و نه زندانی سیاسی نیز، هفته گذشته در بیانیه ای از مردم خواسته بودند تا در کنار آگاهی‌بخشی در مورد انتخابات دروغین و مهندسی شده و فرمایشی اسفندماه، از هیچ کوششی برای پیگیری آزادی رهبران محبوس جنبش سبز در بهمن ماه جاری دریغ نکنند.در این بیانیه از تمامی آزادی‌خواهان جهان و نهادهای مستقل مدافع حقوق بشر خواسته شده بود که برای رهایی رهبران جنبش اعتراضی مردم ایران از حبس نامشروع و ظالمانه، یاری کنند.
بیانیه سازمان مجاهدین انقلاب در دعوت همگانی به راهپیمایی ۲۵ بهمن
 همزمان، سازمان مجاهدین انقلاب طی بیانیه ای خواستار حضور سبز مردم در یکمین سالگرد حبس خانگی غیرقانونی رهبران جنبش سبز شد.به گزارش تارنمای «امروز»، ارگان اینترنتی سازمان مجاهدین انقلاب، در بیانیۀ این تشکل اصلاح طلب که به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب و اولین سالگشت آغاز حصر میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد صادر شده بود، حضور مردم در خیابان ها "پیام آور اصلاحات برای عبور کشور از وضعیت بحرانی کنونی در عرصه داخلی و خارجی" بیان گردیده و بر عدم شرکت در انتخابات آتی تاکید گردیده است.
دعوت جمعی از نمایندگان ادوارمجلس به راهپیمایی ۲۵ بهمن
 جمعی از نمایندگان ادوار مجلس نیز، با انتشار بیانیه ای به حمایت و پشتیبانی از نامه جمعی از زندانیان سیاسی و راهپیمایی روز ۲۵ بهمن در اعتراض به حبس خانگی آقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد پرداخته، درخواست آزادی آنان بهمراه کلیه زندانیان سیاسی را مطرح کردند.در این بیانیه که فاطمه حقیقت جو، احمد سلامتیان، اسماعیل گرامی مقدم، علی مزروعی، حسن یوسفی اشکوری آنرا امضا کرده بودند، ضمن دعوت همگانی برای تجمعات و خیزش ۲۵ بهمن آمده است: "... جنبش سبز در پیوند با تحولات داخلی و کشورهای منطقه به رشد و بالندگی رسیده و با صبر و استقامت راه خود را به سوی پیروزی ادامه می دهد و سالروز ۲۵ بهمن می تواند تجلیگاهی دیگر برای حضور این جنبش به ویژه در شرایط بحرانی و خطیر این روزهای کشورمان باشد. ما به عنوان جمعی از نمایندگان ادوار مجلس با حمایت و پشتیبانی از نامه جمعی از زندانیان سیاسی و راهپیمایی روز ۲۵ بهمن در اعتراض به حبس خانگی آقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد و درخواست آزادی آنان بهمراه کلیه زندانیان سیاسی و محکومیت استبداد داخلی، براین نظریم که این راهپیمایی هم چنین می تواند نمادی از حضور جنبش سبز در مخالفت با تحریم های اقتصادی و خطر جنگ و مداخله خارجی از سوی برخی دولتها باشد.
دعوت عیسی سحرخیز
 همچنین زندانی سیاسی عیسی سحرخیز نیز، با تاکید بر این که راهپیمایی ۲۵ بهمن باید "مسالمت‌آمیز" باشد، گفت: این راهپیمایی باید پیام محکم مردم را برای پایان دیکتاتوری به حکومت برساند.مهدی سحرخیز، فرزند این روزنامه‌نگار و فعال سیاسی به جرس گفته بود: در تماسی که با پدر داشتیم او از راهپیمایی روز ۲۵ بهمن بسیار استقبال کرد و تاکید داشت که در عین این که این راهپیمایی باید مسالمت آمیز باشد و در سکوت انجام شود حتما باید پیام محکم مردم را برای پایان دیکتاتوری به حکومت برساند.
ستاد سبز امید تشکیل شد.در آستانه یکمین سالگرد خیزش ۲۵ بهمن ماه و همزمان با سالگشت آغاز حصر راهبران جنبش، گروهی از فعالان جنبش سبز از تشکیل ستاد سبز امید خبر دادند.به گزارش صفحه فیس بوک ستاد سبز امید، این تشکل از فعالان جنبش، در بیانیه اعلام موجودیت خود آورده است: "هم مسیر با منشور سبز، و هم قدم با شورای هماهنگی راه سبز امید و بویژه به تاسی از آخرین بیانیه این شورا که در آن آمده است «طیف‌هایی از همراهان جنبش سبز، بازه زمانی بزرگداشت اولین سالگرد ۲۵ بهمن تا روز رأی گیری را فرصتی مناسب برای تبلور و ابراز مجدد جنبش، و تأکید دوباره بر مواضع اصولی آن و نیز پیگیری چشم‌اندازها می‌دانند»، بر آن شدیم «ستاد سبز امید» را در لزوم کنشگری، اتحاد و هماهنگی هر چه بیشتر جبش سبز، در ادامه حرکتِ راه سبز امید، آغاز کنیم.
شبکه شش دی
شبکه اجتماعی شش دی نیز‌، در آستانه ۲۵ بهمن، ضمن اعلام همبستگی‌ و شرکت در تظاهرات برنامه‌ریزی شده این روز، اقدام به اطلاع رسانی از طریق شعارنویسی و پخش اعلامیه در سطح شهر کرد.به گفته یکی‌ از فعالان این شبکه “ اکنون که بیش از ۲ سال از تولد و فاز آگاهی‌ بخشی جنبش سبز می‌گذرد، زمان آن فرا رسیده است تا گام‌های عملیاتی جدی‌ در راستای انتقال فعالیت‌ها از فضای مجازی به بطن جامعه برداشته شود و از همین رو بقیه شبکه‌های اجتماعی را به همراهی در این مسیر دعوت می‌کنیم.
در اعلامیه شبکه شش دی‌ که در شب‌های اخیر توسط فعالان آن در تهران پخش شده بود، آمده است:
آغاز اعتراضات پی‌ در پی‌ تا آزادی
مکان راهپیمایی: میدان فردوسی تا تقاطع نوّاب - آزادی
 زمان: سه‌ شنبه ۲۵ بهمن ساعت ۴ بعد از ظهر
تشکل های سیاسی، دانشجویی مدنی و کارگری
 در ادامه حمایت ها از فراخوان فعالان جنبش سبز برای تظاهرات اعتراضی و راهپیمایی سکوت در روز ۲۵ بهمن، «کانون همبستگی ایرانیان برای رسیدن به دموکراسی»، «انجمن کارگری دموکراسی خواه کارگران» و «سبزهای گیلان» نیز، با صدور بیانیه هایی جداگانه، خواستار حضور همگانی در تجمعات و تظاهرات ۲۵ بهمن شدند.به گزارش تارنمای «کانون همبستگی ایرانیان برای رسیدن به دموکراسی»، در بیانیۀ این تشکل از فعالان ایرانی پیرامون دعوت به اعتراضات ۲۵ بهمن آمده است: "کانون همبستگی ایرانیان برای رسیدن به دموکراسی ضمن اعلام پشتیبانی از فراخوان راهپیمایی جنبش راه سبز امید اعلام می دارد ؛خیزش عظیم ملّی ایران نه تنها در تهران که در سراسر ایران می تواند، این مرده متحرک (حکومت) را راهی گورستان تاریخ نموده، تهدیدات شوم جنگ و حمله نظامی به ایران را برطرف و ابرهای سیاه و خاکستری که بر فراز آسمان ایران خیمه زده است را محو بار دیگر نور مهر و امید را بر دلهای شکسته و رنجور این ملّت بزرگ و تمدن ساز بتابد.
انجمن کارگری دمکراسی خواه
 همچنین انجمن کارگری دمکراسی خواه نیز در بیانیه ای از کارگران و مزدبگیران خواسته است روز ۲۵ بهمن با حضور در خیابان ها به جنبش اعتراضی مردم توان و قدرت بیشتری بدهند.
به گزارش «ایران گلوبال»، در بیانیه این تشکل نیز آمده است: "شورای هماهنگی راه سبز امید در آستانه ی ۲۵ بهمن و سالگرد حضور خیابانی مردم به دعوت میرحسین موسوی و مهدی کروبی و همچنین سالگرد آغاز زندان خانگی رهبران جنبش سبز در بیانیه ای از تمامی همراهان و حامیان جنبش سبز دعوت کرده از ساعت ۴ تا ۷ بعد از ظهر روز ۲۵ بهمن ماه در تهران در پیاده‌روهای خیابان‌های انقلاب و آزادی، حدفاصل میدان فردوسی و تقاطع نواب، و در شهرستان‌ها در خیابان اصلی هر شهر، بنابر تصمیم فعالان محلی، اقدام به پیاده‌روی سکوت کنند.دعوت شورای هماهنگی راه سبز امید از مردم برای شرکت در اعترا ض خیابانی در شرایطی صورت می گیرد، که دامنه سرکوب و اختناق توسط حکومت طی هفته های اخیر و بدنبال اعلام تحریم و عدم شرکت در انتخابات و نگرانی آنها از گسترش اعتراضات سیاسی و اجتماعی، به حد بیسابقهای افزایش یافته و بنحو فزاینده ای همچنان در حال افزایش است... 
تداوم این حکومت یعنی تدوام و افزایش بیکاری، سقوط بیش از پیش سطح درآمد کارگران و مزدبگیران، ژرفش شکاف طبقاتی، افزایش کودکان خیابانی، تن فروشی، تشدید استثمار طبقه کارگر، حذف قوانین کار، سرکوب اتحادیه ها و سازمانهای کارگری و...انجمن کارگری دمکراسی خواه، از دعوت شورای هماهنگی راه سبز امید برای شرکت در اعتراض خیابانی حمایت می کند و به سهم خویش از کارگران و مزد بگیران دعوت می کند که بطور وسیع در این اعتراض همگانی ملی شرکت نمایند.
سبزهای گیلان
در ادامه این فراخوان ها، گروهی از فعالین سبز استان گیلان نیز طی بیانیه ای خاطرنشان کرده اند:
بدون شك مردم آگاه و شجاع گیلان كه اینك كشور خویش را در وخیم ترین شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و عزت و شرف خویش را در خطری جدی می بینند بار دیگر همگام با تمامی هموطنان خویش در جای جای سرزمین پهناور ایران، 25 بهمن ماه حضوری سبز به هم خواهد رساند تا با زنده نگاه داشتن كلام حق شهدای راه آزادی، خواب را از چشم سیاه دیوان انسان نما بربایند، اثبات نمایند كه آرمان هایشان همانند سخنان دیكتاتورهای جمهوری اسلامی تنها در قامت یك شعار باقی نخواهد ماند تا راه را برای دستیابی به آزادی و آزادگی هموارسازند و چراغی نو بیافروزند در دل های رنج كشیده خانواده شهدا و اسرا و تمامی مردم ایران.
 وعده دیدار ما، رشت، خیابان مطهری، ساعت ۴ تا ۷ عصر همزمان با سایر شهرهای ایران
هفته گذشته نیز، حزب «وحدت ملی ایران» و همچنین جمعی از «جوانان سبز دانشگاه بوعلی سینا، پیام نور و آزاد همدان» نیز، طی بیانیه های جداگانه ای، در اعتراض به ادامه بازداشت فعالان و زندانیان سیاسی، و حمایت از تظاهرات مسالمت آمیز ۲۵ بهمن، خواستار حضور مردم در خیابان ها شدند.
حزب وحدت ملی ایران
 حزب وحدت ملی ایران در بیانیه ای با شرحی از وضعیت موجود و حاکم بر کشور آورده بود: "...۲۵بهمن ماه امسال نقطه عطفی در ادامه اعتراضات مردمیست ، تا حاکمیت را مجبور به عقب نشینی در برابر خواسته های ملت ایران وا دارد . ما با همراهی در این راهپیمایی مسالمت آمیز از همه احزاب و گروهها، و تشکلهای سیاسی اصلاح طلب نیز می خواهیم با اعلام حمایت، پا پیش گذاشته . و از ملت حق جو و صبور ایران تقاضا داریم مثل گذشته با مشارکت گسترده خویش در این راهپیمایی اعتراضشان را بصورت کاملا مسالمت آمیز و قانونی بیان دارند.
جمعی از جوانان سبز دانشگاه بوعلی سینا ، پیام نور و آزاد همدان
 همچنین گروهی که «جمعی از جوانان سبز دانشگاه بوعلی سینا، پیام نور و آزاد همدان» اعلام شده اند، طی بیانیه ای آورده اند: "ما جمعی از جوانان سبز دانشگاه بوعلی ، پیام نور و آزاد همدان ضمن تحریم فعالانه انتخابات از درخواست ۳۹ زندانی سیاسی ، شبکه بیست و پنجم بهمن و شورای هماهنگی راه سبز امید حمایت می کنیم و از همه آحاد مردم دعوت می کنیم در راهپیمایی ۲۵ بهمن شرکت نموده و اعتراض خود را نسبت به زندانی خانگی میر حسین موسوی ، مهدی کروبی و زهرا رهنور و زندانیان سیاسی نشان دهیم و بگوییم که در انتخابات فرمایشی شرکت نخواهیم کرد ، ما همچنین از همه مردم عزیز همدان درخواست می کنیم تا همگام با ما دانشجویان در تاریخ ۲۵ بهمن از ساعت ۱۷ تا ۲۰ از میدان امام به سمت آرامگاه بوعلی و از خیابان پاستور به سمت آرامگاه بوعلی راهپیمایی کنیم و اعتراض خود را نشان دهیم .
حمایت سبزهای زنجان از تظاهرات ۲۵ بهمن؛ حضور در مسجد جامع
 در ادامۀ اعلام حمایت ها از فراخوان فعالان جنبش سبز برای تظاهرات اعتراضی و راهپیمایی سکوت در روز ۲۵ بهمن، گروهی از سبزهای زنجان نیز، از برگزاری مراسمی در آن شهر خبر دادند.بنا به گزارش های رسیده به جرس، مهندس مهدی رهنورد عضو شورای عالی جنبش اندیشه راه سبز در زنجان با اعلام این خبر گفته بود: همانگونه که زنجان از دیر باز همواره پیشتاز در عرصه مبارزات سیاسی و اجتماعی بوده این بار نیز آغازگر فاز تازه ای در این عرصه می باشد و با اعلام مسجد جامع زنجان به عنوان میعادگاه عاشقان آزادی و عدالت روحی معنوی به عدالت ورزی و آزادی خواهی شهروندان می بخشد.رهنورد افزود: زمان دقیق مراسم از ساعت ۱۷ روز سه شنبه ۲۵ بهمن ماه خواهد بود و افراد از احزاب و گروهها و اصناف گوناگون در مراسم حضور خواهند داشت.
سبزهای تبریز
 جمعی از نیروهای جنبش سبز در تبریز نیز، با صدور بیانیه ای، از تظاهرات اعتراضی ۲۵ بهمن حمایت کردند.
در این بیانیه آمده است: با سپری شدن یک سال از آغاز حصر خانگی موسوی، کروبی و رهنورد و به پاس همت حماسه سازان ۲۵ بهمن سال گذشته و با نیت تاریخ سازی و تقویم نگاری این روز حساس و سبز در ذهن تاریخی ملت بزرگ ایران ، همپای همه ی آزادیخواهان و عدالت طلبان ایران عزیز در تظاهرات ۲۵ بهمن شرکت خواهیم کرد و عهد خود را نسبت به رهبران سرافراز جنبش سبز با مشت های گره کرده و فریادهای بغض گرفته مان ادا خواهیم نمود.
 وعده ی ما روز ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ – ساعت ۱۶ – میدان ساعت به طرف میدان آبرسان
فراخوان دانشجویان سبز دانشگاههای تهران به ندای اعتراضی “الله اکبر” در شامگاه ۲۴ بهمن
 جمعی از دانشجویان دانشگاه های تهران نیز خواستار حضور همگانی برای ندای الله اکبر و شعارهای اعتراضی در شامگاه پیش از آن (۲۴ بهمن) شدند.بنا به گزارش های رسیده به جرس، دانشجویان سبز دانشگاه های تهران، امیرکبیر، خواجه نصیر، بهشتی و آزاد تهران، با انتشار فراخوانی اعلام کرده اند که "ما دانشجویانِ ایرانِ دربندِ استبداد، از کلیه هموطنان آزاداندیش می خواهیم که شامگاه دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۰، راس ساعت ده شب، همراه با ما،اعتراض خودشان را به بی کفایتی دولتمردان و وضعیت نابسامان اقتصادی، یک سال حبس غیر قانونی همراهان همیشگی جنبش آزادیخواهی ایران، موسوی، رهنورد و کروبی و در حمایت از همه زندانیان سیاسی و عقیدتی و نیز در استقبال از راهپیمایی ۲۵ بهمن با صدای بلند و در هر کوی و برزن فریاد کنند.
مسیرهای پیشنهادی
 بنا به گزارش منابع خبری، فعالان جنبش سبز در شهرهای مختلف کشور آدرس های زیر را برای برگزاری تجمعات و تظاهرات ۲۵ بهمن پیشنهاد داده و اعلام کرده بودند:
تهران : حدفاصل میدان فردوسی و تقاطع خیابان نواب و آزادی
تبریز: میدان ساعت تا چهارراه آبرسان اصفهان: چهار باغ پایین به سمت میدن انقلاب
مشهد: خیابان احمد آباد، حدفاصل میدان دکتر شریعتی (تقی آباد) تا میدان فلسطین
شیراز: ملا صدرا-نمازی
کرمانشاه: چهارراه نوبهار تا میدان مرکزی
ارومیه: خیابان استادان
رشت: خیابان مطهّری به سمت چهار راه میکائیل
شاهین شهر: خیابان بهشتی شاهین شهر فلکه شهرداری
اهواز: میدان شهدا
همدان: حوالی آرامگاه بوعلی
آمل : میدان ۱۷ شهریور
لاهیجان: حد فاصل بین میدان شهدا تا میدان چهار پادشاه
آبادان: خیابان امیری
بندرانزلی: خیابان پاسداران
یزد: میدان اطلسی تا دانشگاه یزد
زنجان: خیابان سعدی
کرمان: مسیرهای منتهی به میدان آزادی
اردبیل: میدان شریعتی
خرم آباد: خیابان شهدا
اسلام شهر: خیابان باغ فیض
بروجرد: از میدان رازان تا انتهای تختی
برازجان: میدان بیمارستان
تالش: میدان امام خمینی به سمت فرمانداری
ایلام: از میدان امام تا میدان ۲۲ بهمن
گرگان: خیابان شالیکوبی تا میدان ولی‌ عصر (کاخ)
تنکابن: حد فاصل میدان امام تا میدان شهید شیرودی
دزفول: چهارراه شریعتی تا چهارراه قاضی
بابل: خیابان دانشگاه نوشیروانی)
سنندج: میدان آزادی تا استانداری
سبزوار: خیابان کاشفی
قزوین: خیابان خیام جنوب به شمال
بیرجند: خیابان مدرس
بندرعباس: خیابان امام خمینی
اراک: تمامی مسیر ها به سمت میدان باغ ملی
قم: خیابان ارم و صفاییه اطراف بیت آیات عظام صانعی و مرحوم منتظری
اراک: تمامی مسیر ها به سمت میدان باغ ملی
خوانسار: پمپ بنزین - خیابان امام خمینی- میدان امام خمینی
بهشهر: خیابان امام خمینی به سمت پارك ملت
شاهرود: سرچشمه به سمت آبشار
بجنورد: میدان هفده شهریور تا میدان شهید
شهرکرد: چهار راه فصیحی تا سه راه سینما
یاسوج: پارک ساحلی
سمنان: میدان سعدی به سمت میدان کوثر
کاشان: میدان ۱۵ خرداد
ساری:از میدان ساعت تا میدان شهرداری
ورامین: میدان راه آهن تا میدان اصلی ورامین
کازرون: تمام مسیرهای منتهی به فلكه خیرات - میدان شهدا
 آستارا: خیابان امام خمینی
برگزاری تجمع‌های اعتراضی در شهرهای مختلف دنیا در آستانه‌ ۲۵ بهمن
 در شهرهای مختلف دنیا نیز به مناسبت سالگشت ۲۵ بهمن، تجمعاتی در جهت آزادی زندانیان سیاسی در ایران و درخواست آزادی رهبران جنبش ساماندهی شده است.
تورین- ایتالیا
 گروهی از ایرانیان و دانشجویان ساکن تورین با انتشار بیانیه‌ای از اعتراضات روز ۲۵ بهمن در ایران حمایت کردند و در اعتراض به ادامه حصر رهبران جنبش سبز، گروهی از حامیان جنبش سبز و فعالان سیاسی شهر تورین ایتالیا، روز دوشنبه تجمعی اعتراضی این شهر برگزار خواهند کرد.به گزارش جرس، در بخشی از این بیانیه آمده است: ‎‫واقعیت این است که تحریم های اقتصادی ناکارآمد بین المللی از یک طرف و استقرار یک حکومت نالایق، ظالم و دیکتاتور ماب در ایران از طرف دیگر، باعث ظلم مضاعف بر مردم شده است. در هفته‌های اخیر با اعمال آخرین دور از این تحریم‌ها یکباره ارزش پول ملی ایران کاهش چشم‌گیری یافت و به تبع آن گرانی کالاها و محددتر شدن سفره هم‌وطنانمان شد.‬
 این تجمع در میدان کستلو، روبروی پرفتورا یک روز قبل از راهپیمایی اعتراضی مردم ایران در داخل کشور، یعنی ۲۴ بهمن ماه از ساعت ۵ بعدازظهر برگزار خواهد شد.
پاریس- فرانسه
 در آستانه سالگرد حصر میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد، جمعی از ایرانیان مقیم فرانسه، عصر یکشنبه در میدان حقوق بشر پاریس (تروکادرو)، گردهم آمدند تا آنگونه که خود در بیانیه شان آورده اند از «تمامی وجدان‌های بیدار و مدافعان حقوق بشر در جهان» درخواست کنند تا «برای آزادی این سه چهره برجسته‌ی جنبش سبز مردم ایران هرگونه که می‌توانند کوشش کنند». بنا بر این بیانیه، «اعزام گروه‌های مستقل حقوق بشری برای پیگیری وضع کنونی آنان، و مخاطرات و محدودیت‌های غیرانسانی و غیرقانونی که متوجه شخصیت‌های بارز جنبش اعتراضی مردم ایران است می‌تواند گام نخست برای تغییر وضع ایشان باشد»
کوالالامپور، مالزی
 در مالزی نیز مراسمی به مناسبت سالگرد ۲۵ بهمن و در اعتراض به حصر رهبران جنبش سبز، آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد، برگزار شد.این مراسم به دعوت رسام، تشکیلات راه سبز ایرانیان مالزی خواهد بود. زمان مراسم روز یکشنبه، ۲۳ بهمن مصادف با ۱۲ فوریه ساعت ۶ عصر به وقت کوالالامپور بود. 
نوشهیر- ترکیه
 شهر نوشهیر ترکیه نیز، روز ۲۲ بهمن شاهد تجمع اعتراضی گروهی از پناهجویان ساکن این شهر و شهرهای اطراف آن بود.
در فراخوان این تجمع دلیل تجمع «حبس چهره‌های برجسته‌ی جنبش سبز، حتی بدون برگزاری دادگاه‌های نمایشی مرسوم در ایران» را «اقدامی دیگر در ادامه‌ی برخوردهای ضدانسانی و غیرقانونی حکومت پس از کودتای انتخاباتی ۲۲ خرداد ۸۸» عنوان شده بود.
فراخوان صدای موج سبز- جنبش سبز لندن بمناسبت ۲۵ بهمن روز مقاومت و آزادی
 همزمان، تارنمای «صدای موج سبز» اعلام کرده است که گروهی از سبزهای مقیم بریتانیا، تحت عنوان «موج سبز- جنبش سبز لندن» نیز روز سه شنبه و همزمان با ایران، در نزدیکی سفارت ایران در لندن، دست به تجمع خواهند زد.
در بخشی از فراخوان این حامیان سبز آمده است: "دوستداران آزادی که توان آن را دارید که صدای خسته آزادگان در بند را به صورت رسا به گوش جهانیان برسانید، ۲۵ بهمن را به روز مقاومت در مقابل زندان، شکنجه، اعدام درآوریم.
مکان این تجمع، بین سفارت ایران و درخت ندای ایران، گوشه ی ایرانیان:
Near the junction of Kensington Road and Exhibition Road
 اعلام شده و زمان آن: سه شنبه ۱۴/۰۲/۲۰۱۲ ساعت ۳ تا ۵ بعد از ظهر می باشد.
هواداران جنبش مسلمانان مبارز در خارج از کشور
 جمعی ازهواداران جنبش مسلمانان مبارز در خارج از کشور نیز، ضمن حمایت از فراخوان فعالان جنبش سبز برای، تجمعات اعتراضی ۲۵ بهمن، از حضور خود در تجمعات همزمان خبر داده اند.بنا به گزارش های رسیده، این فعالان ملی مذهبی، در بیانیه ای به همین منظور، با اشاره به بیانیه ۳۹ تن از زندانیان سیاسی، ادامه حصر رهبران جنبش را نیز محکوم کرده اند.سازمان عفو بین الملل از جمهوری اسلامی خواست تا به حق آزادی اجتماعات احترام بگذارد.در آستانه ۲۵ بهمن و اعلام برگزاری راهپیمایی مسالمت آمیز سبزها در شهرهای مختلف، سازمان عفو بین‌الملل طی روزهای اخیر از جمهوری اسلامی خواسته بود به حق آزادی اجتماعات احترام گذاشته و برای این راه‌پیمایی مسالمت‌آمیز در ایران مجوز برگزاری صادر کند.
جو پلیسی در دانشگاه تهران
 در پی انتشار فراخوان فعالان جنبش سبز برای برگزاری تظاهرات مدنی ۲۵بهمن ماه، و اعلام حمایت دانشجویان سبز دانشگاه تهران از این تظاهرات، از بامداد روز دوشنبه ۲۴ بهمن، نیروهای امنیتی خارج از دانشگاه به همراه ماموران حراست، جو پادگانی در فضای دانشگاه تهران برقرار کردند.گزارش های رسیده به جرس حاکی است که دانشگاه تهران از بامداد دوشنبه به محاصره نیروهای امنیتی در آمده و ماموران با کنترل شدید ورود و خروج به دانشگاه تهران، به گشت زنی در محوطه دانشگاه با موتورسیکلت و ایجاد صداهای ناموزون توسط موتورهایشان جهت ایجاد جو ارعاب در دانشگاه مشغول هستند. 
هشدار استاندار تهران
 در پی انتشار فراخوان فعالان و حامیان جنبش سبز برای برگزاری تجمعات و تظاهرات اعتراضی روز ۲۵ بهمن، استاندار تهران مدعی شد این موضوع "برای روزهای آینده جنبه تبلیغاتی دارد" و هشدار داد "با آمادگی كامل و تجهیز تهران، به تمامی سیستم های امنیتی با اینگونه اتفاقات برخورد می كنیم.مرتضی تمدن ادعا کرد "ما پس از فتنه ۸۸ چنین فراخوان هایی را تجربه کرده ایم اما این فراخوان عمومی هم تنها یک پز تبلیغاتی از سوی اپوزیسیون ضد انقلاب است و این فراخوان عمومی با هدف اثرگذاری بر حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و ۱۲ اسفند طراحی شده اما با آمادگی كامل و تجهیز تهران به تمامی سیستم های امنیتی با اینگونه اتفاقات برخورد می كنیم.
اخذ تعهد از فعالین سیاسی و مدنی برای عدم شرکت در تظاهرات ۲۵ بهمن
 در حالیکه حکومت معتقد به "پز تبلیغاتی مخالفان" برای برگزاری اعتراضات ۲۵ بهمن بوده و آنرا "بی تاثیر" عنوان کرده، اما با این حال، از اواخر هفته گذشته سرعت اینترنت در کشور و دسترسی به ایمیل ها به حداقل ممکن رسیده و منابع حقوق بشری نیز امروز گزارش داده اند که بسیاری از فعالین سیاسی و مدنی و زندانیان سابق سیاسی برای عدم شرکت در تظاهرات ۲۵ بهمن به اداره اطلاعات احضار و از آن‌ها تعهد گرفته شده است.به گزارش خانه حقوق بشر ایران، یکی از فعالین مدنی که روز جاری به پلیس امنیت تهران احضار شده است به خانه حقوق بشر ایران گفت: "بعد از چند سوال و جواب برگه‌ای جلوی من گذاشته شد که در آن نوشته بود “اینجانب تعهد می‌دهم که در تاریخ بیست و پنجم بهمن ۱۳۹۰ از هرگونه حضور در خارج از منزل شخصی خویش و نیز هر گونه تماس و اطلاع رسانی پیرامون تجمعات احتمالی این روز، جدا اجتناب نمایم.وی که به صورت تلفنی احضار شده بود است گفت که "در تماس تلفنی که روزهای قبل صورت گرفته بود اشاره‌ای به این که برای چه باید آن‌جا حضور پیدا کنم، نکردند. تنها گفتند که بیایید به پلیس امنیت تا چند دقیقه در خدمت‌تان باشیم. سریع انجام می‌شود و کار زیادی نداریم.وی که نمی‌خواست نام‌اش اعلام شود گفت"چندین نفر دیگر هم به همین منظور در همان زمان در پلیس امنیت تهران حضور داشتند و از آن‌ها نیز همین مسائل خواسته شد.وی گفت که در پایان ماموران به او گفته‌اند که هم خودت و هم خانواده‌ات را در روز ۲۵ بهمن مدام کنترل خواهیم کرد که در خانه باشید.همچنین بسیاری از زندانیان سابق سیاسی که از زندان آزاد شده‌اند نیز طی روزهای گذشته به اداره اطلاعات احضار شده‌اند.در این احضار ها با تهدید از این افراد خواسته شده است که به هیچ عنوان در تجمعات روز ۲۵ بهمن حضور نداشته باشند و از آنان نیز برای این موضوع تعهد گرفته شده است.همچنین از این افراد عکسی شبیه آن‌چه که در ابتدای ورود هر زندانی به زندان گرفته می‌شود، از آنان گرفته شده که به نوعی تهدید به بازداشت دوباره بوده است.

حمیدرضا ظریفی نیا
جـــرس

شعارهای مراسم پیشواز تجمع اعتراضی بیست و پنجم بهمن

اگرچه حملات سنگین ارتش سایبری ساعتهای متعددی از دوشنبه دسترسی به جرس را برای هموطنان کُند و در مقاطعی غیرممکن کرده بود اما خبرهای خوشی از تهران و دیگر شهرها از برگزاری فاخر «مراسم پیشواز تحمع اعتراضی بیست و پنجم بهمن» رسیده است. خوانندگان وفادار جرس خبر داده اند که بانگ الله اکبر در شامگاه بیست و پنج بهمن بسیار بلند و گسترده بود. بعد از شعار اصلی «الله اکبر» شعار «مرگ بر دیکتاتور» بیش از همه شعارها به گوش می رسید. مردم وفادار تهران با شعار معطرّ «یاحسین، میرحسین» یاد رهبر دربندشان را گرامی داشتند. انتشار خبر احضار دختران میرحسین و افزایش فشار بر خانواده وی در افزایش شعار به افتخار میرحسین کاملا محسوس بوده است


اما دو شعار جدید در طنین سوتهای اعتراضی سبزها جالب توجه بوده است :


                                                                 مبارک، بن علی بشار اسد، سیدعلی

                                                                سیدعلی بی تقوی تو هم می شی مقوّا



جرس


۱۳۹۰ بهمن ۲۴, دوشنبه

رفراندوم رفراندوم، این است شعار مردم / بیست و پنجم بهمن، فریاد آزادی

آقای رضا پهلوی به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت فرزندان پاک ایران زمین در پیامی نوشت:
یادشان زمزمه نیمه شب مستان باد تا نگویند که از یاد فراموشانند
این روزها را با گرامیداشت خاطره دو فرزند دلبند سرزمینمان، محمد مختاری و صانع ژاله و همچنین همه جانباخته گان راه آزادی گرامی می داریم. به دل شکسته و پر از اندوه و روح خستگی ناپذیر مادران و پدران محمد مختاری، صانع ژاله، سهراب، ندا و دیگر فرزندان دلیر و جاودان این سرزمین ، سوگند که تا آخرین نفس و با تمام نیرو به دادخواهی خون همه فرزندان ایران بر خواهیم خاست و تا آزادی همه زندانیان سیاسی-عقیدتی از پا نخواهیم نشست.


                                                                       رفراندوم، رفراندوم
                                                                       
                                                                       این است شعار مردم

خداوند نگهدار ایران باد
رضا پهلوی



نوشته ای از بابک اجلالی 

عیسی سحرخیز: راهپیمایی ۲۵ بهمن؛ پیام مردم برای پایان دیکتاتوری

عیسی سحرخیز که هم اکنون در زندان به سر می‌برد، با تاکید بر این که راهپیمایی ۲۵ بهمن باید “مسالمت‌آمیز” باشد، گفت: این راهپیمایی باید پیام محکم مردم را برای پایان دیکتاتوری به حکومت برساند.مهدی سحرخیز، فرزند این روزنامه‌نگار و فعال سیاسی به جرس می‌گوید: در تماسی که با پدر داشتیم او از راهپیمایی روز ۲۵ بهمن بسیار استقبال کرد و تاکید داشت که در عین این که این راهپیمایی باید مسالمت آمیز باشد و در سکوت انجام شود حتما باید پیام محکم مردم را برای پایان دیکتاتوری به حکومت برساند.پسر سحرخیز همچنین درباره شرایط زندان اظهار می‌کند: روزنامه های‌شان قطع شده و وضعیت فروشگاه زندان بسیار بد است و بیشتر مواقع تعطیل است. حتی در صورت باز بودن هم در آن میوه٬ شیر و هیچ لبنیات و یا آبمیوه‌ای پیدا نمی‌شود که این موضوع سلامتی زندانیان و وضعیت تغذیه آنان را به خطر می‌اندازد.او ادامه می‌دهد: همچنین وضعیت امکانات و سرویس‌های بهداشتی بسیار نامناسب و غیر قابل استفاده است و از سقف‌های دستشویی‌ها در سرمای زمستان مدام آب چکه می‌کند.سحرخیز که اکنون در زندان رجایی‌شهر به سر می‌برد، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی به اتهام توهین به رهبری و فعالیت تبلیغی علیه نظام به سه سال حبس محکوم شده بود، اما ۱۴ مرداد ماه ۱۳۹۰ طی حکمی به دو سال حبس دیگر به دلیل فعالیت‌های مطبوعاتی سابقش و در مجموع به ۵ سال زندان محکوم شد.

نوشته ای از هیراد کریمی‌

انتقال یکی از دراویش گنابادی به زندان عادل آباد شیراز

کسری نوری از دروایش گنابادی به زندان مرکزی عادل آباد شیراز منتقل شده است.کسری نوری از دراویش گنابادی که در تاریخ ۲۱ دی‌ماه به اتهام اقدام علیه نظام بازداشت شده بود و یک ماه گذشته را در بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز معروف به پلاک ۱۰۰ در بازداشت بسر می‌برد، روز بیستم بهمن ماه به زندان مرکزی عادل آباد شیراز منتقل شده‌ است.طبق این گزارش برای این درویش گنابادی قرار وثیقه پنجاه میلیون تومانی صادر شده است.لازم به ذکر است که هم اکنون ۱۲ درویش گنابادی که پس از وقایع شهر کوار استان فارس بازداشت شده‌اند در زندان‌های اوین و عادل آباد نگهداری می‌شوند که از این بین ۱۰ تن از این دراویش که شامل مدیران و پرسنل سایت مجذوبان نور نیز هستند بیش از ۵ ماه است که در بندهای امنیتی زندان اوین در بازداشت هستند و دو تن دیگر از این دراویش، آقایان کسری نوری و صالح مرادی نیز در زندان عادل آباد شیراز نگهداری می‌شوند که از بازداشت آقای صالح مرادی بیش از ۵ ماه می‌گذرد.

مجذوبان نور

فریاد مرگ بر دیکتاتور و سرنگون باد رژیم اسلامی در شب پیروزی انقلاب

شب گذشته همزمان با سی و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی بانگ تکبیر و شعار مرگ بر دیکتاتور بار دیگر فضای کشور را پر کرد.از سطح شهر تهران ودیگر شهرهای مهم جهان در تمام ۱۰ روز دهه فجر (البته به قول آخوندها ) فریاد مرگ بر دیکتاتور و سرنگون باد رژیم اسلامی سر دادند وهمانند سالهای قبل همزمان با نور باران شب سالگرد جشن!!! پیروزی انقلاب با بانگ الله اکبر و شعارهای مرگ بر دیکتاتور این شب را گرامی داشتند.بر اساس این گزارش مردم در شهرک غرب، خیابان جمهوری اسلامی، شهرک اکباتان، میدان سپاه، یوسف آباد و سایر محله های شهر تهران تکبیر سر دادند و در میان بانگ تکیبر شعارهایی در مذمت دیکتاتوری سر داده شد.

خبرنگار خبرنامه ملی ایرانیان و کلمه
نوشته ای از Akbar Pourahmadi

۱۳۹۰ بهمن ۲۰, پنجشنبه

فشار بر سهام‌ بورقانی برای مصاحبه تلویزیونی و اعتراف دروغین

سهام بورقانی، روزنامه‌نگار، که از ۲۴ روز پیش همچنان در بند دو الف سپاه در زندان اوین در بازداشت انفرادی به سر می‌برد، تحت فشار برای مصاحبه و اعتراف دروغین به ارتباط با بی‌بی‌سی قرار دارد.این روزنامه‌نگار مستقل و سردبیر سابق سایت دیپلماسی ایرانی که هیچ ارتباطی با کارمندان شبکه بی‌بی‌سی نداشته‌است، صرفا به خاطر دوستی سابق با تعدادی از روزنامه‌نگاران همکار در روزنامه‌های داخل کشور که بعدا در بی‌بی‌سی مشغول به کار شده‌اند تحت فشار برای مصاحبه و اعتراف دروغین قرار گرفته و تاکنون حاضر به این کار نشده است.بنا بر این گزارش، وی در معرض دروغ‌های مکرر بازجویان قرار داشته است و جز وعده‌های مکرر و عملی‌نشده آزادی، بازجویان وی از جمله به دروغ مدعی شده‌اند که همسر و دیگر دوستانش با شبکه بی‌بی‌سی درباره بازداشت او مصاحبه کرده‌اند.پدربزرگ وی – پدر احمد بورقانی و شهید امیر بورقانی – نیز که برای ملاقات او به زندان اوین رفته بوده‌است در میان پله‌های پرتعداد مسیر و تحت تاثیر فشارهای عاطفی ناشی از بازداشت نوه‌اش دچار درد شدید قلب می‌شود و مدتی در بیمارستان بستری می‌گردد.


گزارش جرس 
نوشته ای از میترا 

بیانیه شورای دموکراسی برای ایران در محکومیت بازداشت های اخیر جوانان عرب در خوزستان

در راستای توهمات وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی مبنی بر نقش آفرینی بیگانگان در انتخابات آینده، در چند روز اخیر عده ای از جوانان فعال در امور مدنی و حقوق بشر در شهرهای اهواز، حمیدیه و شوش خوزستان، به اسارت سربازان آن وزارتخانه مخوف درآمده و یکی از آنها نیز به نام ناصر البوشوکه درفشان به قتل رسیده است. سران ایران برای اثبات توهمات خود، با بهره گیری از رسانه های ضدمردمی بخصوص صدا و سیمای سراسر دروغ و نیز تبلیغات رسانه ای و مهندسی شده پیش از انتخابات، در پی ایجاد فضای رعب و وحشت بوده و در این راستا از هیچ کاری ابا ندارند. پیش بینی سناریوی جمهوری اسلامی چندان دشوار نیست؛ در آینده نزدیک در صدا و سیمای ضد مردمی ایران و رسانه های وابسته، همین جوانان و جوانان دیگر را وادار به اعترافات ساختگی درباره اخلال در امور انتخابات به وسوسه بیگانگان و تجزیه طلبی خواهند ساخت. بی شک در موقعیت حساس کنونی افزودن بر رنج های سالیان اقوام ایرانی، ماهیت بیگانه سران جمهوری اسلامی را هر چه بیشتر آشکار می سازد.شورای دموکراسی برای ایران ضمن حمایت از حرکت های مردمی در تحریم انتخابات پیش رو، حرکت های نابخردانه از سر توهم سران ایران را که نتیجه ای جز فشار مضاعف بر مردم و بخصوص اقوام ایرانی نداردـ اقوامی که در طول همه این سال ها بر حفظ تمامیت ارضی ایران تاکید و در این راه جانفشانی ها نیز نموده اندـ به شدت محکوم کرده و از مجامع بین المللی می خواهد تا برای احقاق حقوق از دست رفته جوانان عرب در ایران، در مقابل رفتارهای پلیسی حکومت، با مردم سکوت پیشه نکرده، به حمایت از اقوام همیشه مظلوم ایرانی برخیزند.



خبرنامه گویا

۱۳۹۰ بهمن ۱۹, چهارشنبه

گزارش اعتراض علیه حضور عوامل جمهوری اسلامی در جنوب سوئد

اعتراضی متحدانه و موفق علیه حضور عوامل جمهوری اسلامی در جنوب سوئد!
عصر روز سه شنبه 7 فوریه شهر لوند واقع در جنوب سوئد شاهد اعتراض نیرومند مخالفین جمهوری اسلامی علیه " هفته فرهنگی" رژیم اسلامی در این شهر بود. عوامل جمهوری اسلامی در این شهر تحت عنوان برنامه های فرهنگی می خواستند تولد ننگین رژیم اعدام و جنایت جمهوری اسلامی را منجمله با برگزاری یک کنسرت جشن بگیرند. از ساعت 5 بعد از ظهر مخالفین جمهوری اسلامی در محل برگزاری این جشن واقع در مرکز شهر لوند گرد آمدند و علیه رژیم دست به افشاگری زدند. مخالفین با سردادن شعار و ایراد سخنرانی اعتراض شدید خود را نسبت به حضور عوامل جمهوری اسلامی که با سازماندهی مستقیم سفارت می خواستند دهه فجر ( زجر) خود را در لوند برگزار کنند، اعلام داشتند.
در هوای سرد زمستانی تظاهر کنندگان توانستند با گرمی شعارهای کوبنده علیه جمهوری اسلامی و در همبستگی با مبارزات مردم ایران توجه عموم و رهگذران را به خود جلب کنند. حسن صالحی، مریم طاهری و فریده آرمان از جمله کسانی بودند که در این تظاهرات سخنرانی های پر شوری به زبانهای سوئدی و فارسی کردند. در سخنرانی های سوئدی بویژه پرونده جنایت و سرکوب رژیم اسلامی و موقعیت درهم ریخته آن برای حاضرین بازگو شد . 
همچنین مسئولین stadhallen که لوکال بزرگ شهر را به عوامل رژیم کرایه داده بودند مورد انتقاد شدید قرار گرفتند. شماری از تظاهرات کنندگان نیز موفق شدند به داخل سالن وارد شوند و و خطاب به عوامل و مواجب بگیران رژیم اعلام کردند که شما "دستانتان به خون مردم آغشته است و ننگ بر شما باد" !
این اعتراض تا دقایقی قبل از ساعت 7 عصر ادامه پیدا کرد و سپس تظاهرکنندگان با سردادن شعار و رقص و پایکوبی برای سرنگون ساختن جمهوری اسلامی و برپایی یک جامعه انسانی در ایران به تظاهرات خود پایان دادند. 
تظاهرات روز 7 فوریه نشان داد که چگونه می توان به نیروی متحد انسانهای شریف و آزادیخواه حضور جمهوری اسلامی در خارج کشور را به شکست کشاند و مراسم جشن عوامل رژیم را به مراسم بی اعتباری و خواری و ذلیلی بیشتر برای آنها تبدیل کرد. در آخر ما به همه شرکت کنندگان در این تظاهرات موفقیت آمیز خسته نباشید می گوئیم. 
تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران- سوئد ( مالمو)

لینک گزارش روزنامه جنوب سوئد از این تظاهرات:

http://www.sydsvenskan.se/lund/article1606936/50-tal-i-protest-pa-Stortorget.html


پارس دیلی نیوز

خامنه‌ای جنایتکار، یکی دیگر از فرزندان ایران را به قتل رساند

  ماشین کشتار جاعش، امسال زودتر از هر سال دیگه‌ای شروع بکار کرد! اولین قربانی توحش بی‌پایان پاسداران ضحاک، سارا تبریزی شهروند ۲۰ ساله‌ای بود...