۱۳۸۹ اسفند ۲, دوشنبه

شهادت حامد نورمحمدي دانشجوي دانشگاه شيراز در جريان مراسم اول اسفند

شهادت حامد نورمحمدي
دانشجوي دانشگاه شيراز در جريان مراسم اول اسفند

جرس: بنا به گزارش منابع  خبري و شاهدان عيني، در جريان مراسم اول اسفند و بزرگداشت شهداي ٢۵ بهمن، يكي از دانشجويان دانشگاه شيراز به نام حامد نور محمدي جان باخته است.

بنا به گزارش منابع فوق، حامد نور محمدي دانشجوي لرستاني ترم چهارم رشته زيست شناسي دانشگاه شيراز، روز يكشنبه در محدوده ميدان دانشجوي شهر شيراز به شهادت رسيده و رييس دانشگاه نيز اين امر را تاييد كرده است.
شاهدان عيني گفته اند كه وي را از بالاي پل نمازي به پايين پرت كرده اند.
اين گزارش افزود "خانواده وي كه تحت فشار روحي و نيز تهديدهاي نيروهاي امنيتي قرار گرفته اند، روز دوشنبه به خوابگاه دستغيب دانشگاه شيراز آمده و وسايل وي را جمع آوري نمودند."
همچنين طبق گزارش ها در بيمارستاني كه مرگ اين دانشجو تاييد شده، مرگ زني سالخورده بر اثر برخورد باتوم با سرش نيز تأييد گرديده است.

از آخوند تمساح یزدی تا رهبران رژیم آخوندی

از آخوند تمساح یزدی تا رهبران رژیم آخوندی


جناب مصباح فرموده : خامنه ای به اندازه میلیاردها دلار برای ما ارزش دارد !
جالبه که مصباح قیمت خامنه ای را به دلار امریکایی ( پول دشمن ) ارزیابی میکنه ، درضمن همانطور که 18,5 میلیارد دلار پول و شمش طلای ایران را به ترکیه فرستادند تا در آنجا مصادره بشه و احمدی نژاد هم بگه خب نوش جانشان ، بد نیست رهبری را هم بعنوان تتمه همان دلارها به ترکیه بفرستند تا حسابی نوش جان کنند !
تا قبل از 25 بهمن مسئولین ادعا میکردند که چند نفر ، ده نفر ، 20 تا 30 نفر خلاصه تعدادی بسیجی در تظاهرات مردم به قتل رسده اند که البته برای حفظ جان اعضای خانواده آنها از ذکر اسامی آنها معذور می باشند !
اما بعد از 25 بهمن بیکباره همه دستگاه های تبلیغاتی حکومتی در بوق و کرنا کردند که ای داد بیداد ، صانع ژاله بیسجی بوده که بدست مردم به قتل رسیده ، شریعتمداری کیهان هم نه گذاشته و نه برداشته ، گفته صانع ژاله خبرچین کیهان بوده !
بد نیست حالا که قراره اسامی شهدای (!) بسیجی اعلام بشه ، نام چند نفر از همانهایی که قبلا ادعا می شد در جریان تظاهرات مردم به قتل رسیده اند را هم اعلام کنند !
جمهوری اسلامی مدعی شده که خبر مصاحبه برادر صانع با رادیوهای بیگانه در مورد کذب بسیجی بودن صانع ژاله جعلیه اما ماموران اطلاعاتی بدلیل مصاحبه نکردن (!) قانع ژاله با رادیوها ، وی را دستگیر کردند !
احمدی نژاد : فکر نکنم اوباما حتی بتواند اسم خود را بنویسد !
جناب رییس دولت کودتا ، شما به " عهدنامه گلستان چای " گفتن خودتان ببخشید ، شما به " سانی تری فیوژ " گفتنتان ببخشید ، شما به " بریتانیا ، جزیره ای در غرب افریقا " گفتنتان ببخشید ، شما به ... !

برخورد وحشیانه اوباش جنایتکار با مردم در شیراز

۱۳۸۹ بهمن ۳۰, شنبه

روز یکشنبه اول اسفندماه 1389 فراخوان برای ادامه تظاهرات: مبارک، بن علی، نوبت سیدعلی

فراخوان برای ادامه تظاهرات: مبارک، بن علی، نوبت سیدعلی

شورای هماهنگی راه سبز امید باصدور بیانیه ای از مردم ایران دعوت کرد روز یکشنبه، اول اسفندماه، به منظور هفتمین روز شهادت دو شهید تظاهرات ۲۵ بهمن و همچنین بزرگداشت یاد و خاطره سایر شهدای جنبش سبز،در تجمع های تهران و شهرستان ها شرکت کنند.

در این بیانیه آمده است: با عرض تسلیت به مناسبت شهادت دو تن از جوانان مظلوم این مرز و بوم درتظاهرات ۲۵ بهمن و با گرامیداشت خاطره دهها شهید جنبش سبز، از ملت بزرگوار ایران دعوت می شود تا در تجمعات بزرگداشت هفتمین روز شهادت این عزیزان که روز یکشنبه اول اسفندماه ۸۹، ساعت ۳ عصر در تهران و شهرستانهای سراسر کشور برگزار می شود، حضور به هم رسانند.

۱۳۸۹ بهمن ۲۴, یکشنبه

چاپ و پخش اطلاعيه روز 25 بهمن روز همبستگي و خشم ملت ايران در شيراز و توضيع وسيع آن درسطح شيراز

چاپ و پخش اطلاعيه روز 25 بهمن روز همبستگي و خشم ملت ايران در شيراز و توضيع وسيع آن درسطح شيراز

چاپ و پخش اطلاعيه روز 25 بهمن روز همبستگي و خشم ملت ايران در شيراز و توضيع وسيع آن درسطح شيراز

چاپ و پخش اطلاعيه روز 25 بهمن روز همبستگي و خشم ملت ايران در شيراز و توضيع وسيع آن درسطح شيراز در 250 هزار نسخه

۱۳۸۹ بهمن ۲۲, جمعه

وحشت رژیم دیکتاتوری ایران از تظاهرات 25 بهمن


به نظر می رسد با وجود تبلیغات گسترده مبنی بر پایان «فتنه» و «مرگ» جنبش سبز، جمهوری اسلامی از درخواست مجوز راهپیمایی از سوی موسوی و کروبی برای پشتیبانی از مردم مصر و تونس به شدت غافلگیر شده و تلاش می کند در دو روز باقی مانده با پیگرد و دستگیری معترضان و مخالفان، از آنها زهر چشم بگیرد.
روشن بود با مواضعی که خامنه ای رهبر سیاسی و مذهبی جمهوری اسلامی در ارتباط با رویدادهای کشورهای عربی گرفته و شتابزده آنها را «بیداری اسلامی» نامیده است، با درخواست این راهپیمایی دچار مشکل خواهد شد. از یک سو نمی توان به کسانی که برای پشتیبانی از «بیداری اسلامی» اعراب می خواهند راهپیمایی کنند، اجازه نداد و از سوی دیگر این راهپیمایی از سوی مخالفان، معنایی جز یک فرصت دیگر برای مخالفت با حاکمان کنونی نخواهد داشت. این است که ناظران معتقدند روزهای آینده در ایران از اهمیت ویژه برخوردار است زیرا یک بار دیگر حکومت و مخالفانش به زورآزمایی می پردازند آن هم در شرایطی که جمهوری اسلامی چه راهپیمایی را اجازه بدهد یا ندهد، پیشاپیش باخته است

۱۳۸۹ بهمن ۲۱, پنجشنبه

بازداشت و صدور حکم برای فعالین سیاسی در شیراز

خبرگزاری هرانا - تعدادی از جوانان شیراز كه توسط اداره اطلاعات این شهر بازداشت وطی دوره های مختلف محاكمه شده اند, حكمهای سنگین صادر و مقرر گردیده است.
به گزارش سایت كانون حمایت از خانواده های جانباختگان و بازداشتی ها، براساس اخبار دریافتی از شیراز, مأموران اطلاعات به شدت سعی در سانسور هر نوع خبر از اسامی افراد دستگیر شده و همچنین اتهامات آنان دارند.
بر اساس این گزارش، مأموران اطلاعات خانواده های افراد بازداشت شده را تهدید نموده اند كه به هیچ وجه اخبار بازداشتی ها ویا اتهامات عزیزانشان را با رسانه های مختلف مطرح ننمایند و در صورت رسانه ای كردن اخبار نفرات بازداشتی را بیشتر تحت فشار می گذارند,اسامی بازداشت شدگان بدینقرار می باشد:
۱- خدیجه قهرمانی ٢- ندا اسماعیلی ٣- ساسان فربود ۴- هاله روحی ۵- رها شایان ۶- سارا زاهد ٧- داریوش زارع ٨- ساناز معتضدیان ٩- فرشید غواصه ۱۰- میترا نامداری ۱۱- علی زحمتکشان و ۱٢- رویا آزادی
این گزارش افزود دوتن از بازداشت شدگان بنامهای ساناز معتضدیان و فرشید غواصه می باشند كه در دادگاه انقلاب شیراز شعبه ۶ و ۱۴ توسط قاضی زارع محاكمه شده اند.اخبار واصله حاكی است كه این دو نفر نامزد بوده اند,علاوه بر اتهامات سیاسی پرونده جداگانه ای در دادگاه كیفری استان شعبه ۱۱٣ به ریاست قاضی میرزایی تشكیل داده اند و حتی به این دو نفر اجازه دفاع نیز داده نشده و طی چند دقیقه این نفرات محاكمه گردیده اند.
مأموران اطلاعات برای سركوب و یا از صحنه خارج كردن مخالفین نظام اتهامات خاص كلیشه ای را برای نفرات در پرونده وارد میكننداتهاماتی كه به خانم ساناز معتضدیان زده شده به قرار، اقدام علیه امنیت ملی,شركت در تجمعات غیر قانونی ,ایجاد اغتشاش و تهیه فیلم از تجمعات و ارسال آن به سایتها و تلویزیونهای بیگانه,عضویت در ستاد انتخاباتی موسوی,شركت در مراسم بزرگداشت و تجمعات منتظری در روز عاشورا می باشد.
خانم ساناز معتضدیان در تاریخ ٧ آبان ٨٨ توسط اطلاعات شیراز دستگیر گردیده بود كه بعد از مدتی با وثیقه سی میلیون تومانی آزاد گردید و مجدداً در ششم دیماه بازداشت گردید و هم اكنون وی به سه سال حبس و تحمل نود ضربه شلاق محكوم گردیده است.
اتهاماتی كه برعلیه آقای فرشید غواصه اعلام گردیده بود نیز به قرار زیر است:
اقدام علیه امنیت ملی - اقدام به براندازی ازطریق تشکیل تجمعات غیر قانونی و پخش اعلامیه و بیانیه های غیر قانونی - اقدام به تشکیل یک گروه و هسته غیر قانونی و هدایت و برنامه ریزی اغتشاشات در شیراز - توهین و افترا به رهبری و رییس جمهور و مسوولین نظام و ایراد و پخش شعارهای افراطی و تند علیه رهبر و مسئولین نظام - برنامه ریزی و اطلاع رسانی و برپایی مراسم غیر قانونی بزرگداشت کوروش با هدف ایجاد تظاهرات غیر قانونی - رهبری و تشکیل اعتصابات کارگری در کارخانجات به خصوص دنا و مخابرات در هنگام سفر احمد نژاد - رهبری و برگزاری اغتشاش و تجمع غیر قانونی در حافظیه شیراز همزمان با یادروز حافظ و سفر رییس جمهور به شیراز و تهیه فیلم که فیلم مذکور ازشبکه بیگانه صدای امریکا پخش گردید(بیست مهر ٨٨) شرکت در مراسم و تجمع بزرگداشت مرحوم منتظری در روز عاشورا.
گفتنی است فرشید غواصه در ششم آبان ماه ٨٨ بازداشت و با وثیقه صد میلیون تومانی آزاد شده بود و مجدداً در عاشورای ٨٨ دستگیر و به شدت تحت فشار و اذیت و آزار قرار گرفته بود.
حكم اولیه وی پنج سال حبس, نود ضربه شلاق , پرداخت دو میلیون تومان جریمه و یک سال تبعید به ایرانشهر می باشد.

۱۳۸۹ بهمن ۱۹, سه‌شنبه

فراخوان جنبش ملی ما هستیم در خصوص 25 بهمن روز همبستگی ملی

25 بهمن روز اتحاد ملی
پیشگاه ملت مبارز و ستمکشیده ایران
تظاهرات 25 بهمن آری  !   کسب اجازه از وزیر کشور نامشروع خیر !
ملت عزیز ایران  همانگونه که میدانید  سخنگوی جنبش ملی ما هستیم  جمعه گذشته در برنامه روزانه خود اعلام کرد نخستین فراخوان عمومی جنبش ملی ما هستیم در سال جاری با موضوع حمایت از مردم تونس و مصر برگزار  خواهد شد
ایشان اعلام روز و ساعت برگزاری این برنامه را  به آینده موکول کرد که 24 ساعت پس از آن آقایان موسوی و کروبی  روز و ساعت آن را اعلام کردند  اما از انجا که  فراخوان ایشان با عنوان وزیر محترم کشور منتشر شده است و قاعدتا این خطاب  به نوعی مشروعیت بخشیدن به یک عضو کابینه  دولت غیر قانونیست  جنبش ملی ما هستیم  اعلام میدارد  .
1 :  این درخواست  با در نظر گرفتن محدودیت های موجود در داخل کشور بهتر بود  خطاب به وزارت کشور و نه وزیر کشور منتشر میشد و به این لحاظ مورد ایراد ماست
2 :  علیرغم این ایراد بمنظور اتحاد و همبستگی همه نیرو های آزادیخواه جنبش ملی ما هستیم  در 25 بهمن  با همان موضوع طرح شده اعلام میکند  که ما به این فراخوان  پاسخ مثبت میدهیم و همراه با آنان  در داخل کشور اقدام خواهیم کرد
3 :  در خارج از کشور در صورتی که  هموطنان عزیز عضو جنبش سبز بپذیرند  که ما  پرچم شیر و خورشید خود را همراه داشته باشیم  از تمام این اجتماعات  حمایت کرده  و با تمام توان  در این برنامه حضور خواهیم یافت  جنبش ملی ما هستیم  ضمن احترام  به همه نظرات  و عقاید  انتظار دارد  سایر هموطنان نیز  در جنبش سبز  علیرغم  عدم  باور به  پرچم شیر و خورشید  تحمل  حمل این پرچم  از سوی یاران ما را داشته باشند
هموطنان عزیز 25 بهمن میتواند نقطه عطفی در مبارزات آزادیخواهانه  ملت ایران باشد  به این لحاظ همراه با هم  با حضور در این اجتماع  این روز را به روز همبستگی ملی  تبدیل کنیم

جنبش ملی ما هستیم   
کميته اطلاع رساني رستاخيز  مستقر در گروه سياسي ايران زمين - شيراز
                                   

۱۳۸۹ بهمن ۱۷, یکشنبه

افزايش فشارها بر زندانيان سياسي حسین رونقی ملکی وبلاگ‌نویس ۲۵ساله

خبرهای تازه ای در مورد نقض حقوق بشر در ايران منتشر شده است که مایه نگرانی فعالین حقوق بشر را فراهم می کند.
درهفته گذشته زندانهای ایران شاهد اقدامات تازه ای از سوی مسئولین بوده است که، به تحلیل فعالان حقوق بشر، باعث افزايش فشار ها بر زندانیان سیاسی خواهد شد. انتقال چندین زندانی سرشناس سیاسی به بند های انفرادی، ممنوعیت ملاقات و استفاده از تلفن برای برخی دیگر و انتشار خبر بیماری و نیاز فوری زندانیان به رسیدگی پزشکی از جمله اين اقدامات هستند.
جابجایی زندانیان سیاسی از بند های مربوطه، انتقال برخی از آنها به سلول های انفرادی، شکنجه و ضرب و شتم و عدم توجه به مشکلات جسمانی و نیازهای پزشکی آنان، محوراین  اخبار را تشکیل میدهد.
یکی از این موارد، خبر عفونت کلیه حسین رونقی ملکی، روزنامه نگار و وبلاگ نویس جوان، است که با وجود نیاز فوری به درمان، نهاد های امنیتی از اعزام وی به بیمارستان ممانعت به عمل می آورند. در بالای اين صفحه به گفتگوی صدای آمريکا با بابک اجلالی، پسرخاله حسین رونقی ملکی توجه کنيد.
حسین رونقی ملکی وبلاگ‌نویس ۲۵ساله و فعال حقوق بشر آذری زبان، چهره شناخته شده وب فارسی است که سالها با نام مستعار بابک خرمدین در ایران به  وبلاگ‌نویسی مشغول بوده است.  وی همچنین در گروهی به نام ایران پراکسی عضویت داشت  که در زمینه عبور از فیلترینگ و سانسور در فضای مجازی به کاربران ایرانی کمک می‌کند.

۱۳۸۹ بهمن ۱۳, چهارشنبه

دیده بان حقوق بشر: ایران رکورددار اعدام‌ در سال ۲۰۱۱ می شود

سازمان دیده‌بان حقوق بشر روز یکشنبه نسبت به افزایش اعدام‌ها در ایران ابراز نگرانی کرد و تخمین زد که در سال ۲۰۱۱، تعداد افراد اعدام شده در ایران می‌تواند به «بیش از هزار تن» برسد.

سارا لی ویتسون، مدیر بخش خاورمیانه این سازمان به خبرگزاری فرانسه گفت که اگر اعدام‌ها در ایران با سرعت کنونی پیش برود، مقامات «به راحتی» تا پیش از به پایان رسیدن سال ۲۰۱۱، «بیش از هزار نفر» را در ایران اعدام خواهند کرد.

این آمار در حالی ارائه شده است که بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه در سال ۲۰۱۰ دستکم ۱۷۹ نفر اعدام شده‌اند.


همچنین بر اساس گزارش سازمان عفو بین‌الملل، ایران در سال ۲۰۰۹، با اعدام دستکم ۳۸۸ نفر، پس از چین و عربستان سعودی بیشترین حکم اعدام در جهان را به اجرا رسانده بود.

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد که گروه‌های حقوق بشری بر این باورند اعدام‌های ایران در سال ۲۰۱۱، سرعت گرفته است.

تنها در یک هفته گذشته ۱۷ نفر در ایران اعدام شده‌اند.

زهرا بهرامی، زن ایرانی-‌هلندی در تاریخ ۹ بهمن به اتهام «قاچاق مواد مخدر» اعدام شد.

پیش از آن و در تاریخ ۷ بهمن ۱۰ نفر از محکومان جرایم مواد مخد به دار آویخته شدند.

در تاریخ ۴ بهمن نیز، جعفر کاظمی و محمدعلی حاج‌آقایی به اتهام «همکاری با سازمان مجاهدین» در تهران اعدام شدند. این در حالی است که در همین روز سه نفر دیگر به اتهام «تجاوز به عنف» به دار آویخته شدند و یک نفر نیز به اتهام چندین فقره «قتل» اعدام شد.

با این احتساب، بر اساس اخبار منتشر شده در خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی، در ۴۰ روز گذشته ۶۸ نفر در ایران اعدام شده‌اند.

این در حالی است که سازمان دیده‌بان حقوق بشر تخمین می‌زند که در این مدت دست‌کم ۷۴ نفر به دار آویخته شده باشند.

این سازمان در گزارش جهانی سال ۲۰۱۱ خود که در روزهای اولیه بهمن‌ماه منتشر شد، اعلام کرد که نقض حقوق بشر در ایران، در سال گذشته‌ میلادی، با افزایش اعدام، شکنجه و ارعاب، بحرانی‌تر از گذشته شده است.

توماج صالحی به اعدام محکوم شد! توماج در قلب ما جای دارد!

سازمان حقوق بشر ایران؛ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳: توماج صالحی، خواننده رپ و از بازداشت‌شدگان اعتراضات ۱۴۰۱ در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد. سازمان ...