۱۳۹۰ تیر ۳۰, پنجشنبه

دکتر سیدمصطفی آزمایش در نشست ژنو عموم ایرانیان را به اتحاد عمل در برابر نظام فاشیستی ایران فراخواند

دکتر آزمایش در اجلاس بین المللی حقوق بشر سازمان ملل متحد در شهر ژنو ، عموم ایرانیان به اتحاد عمل در برابر نظام حاکم بر ایران فراخواند. نشست جانبی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با عنوان "حقوق دگراندیشان فکری – عقیدتی در ایران" روز پنجشنبه ۱۹ خرداد ۹۰ خورشیدی در شهر ژنو مقرّ سازمان ملل متحد برگزار شد.در این نشست نمایندگانی از دگراندیشان فکری عقیدتی حضور داشتند.نتایج از حاصل این نشست ها در تعیین گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد برای ایران بسیار مؤثر بود.در این نشست نمایندگان دگر اندیشان فکری - عقیدتی با فراخوانی جمیع ایرانیان و ایراندوستان را به وحدت و یکپارچگی در مقابل حکومت خشن و سرکوبگر حاکم بر ایران فراخواندند. از جمله شرکت کنندگان در نشست جانبی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در حوزه حقوق دگراندیشان فکری – عقیدتی می توان به خانم ها دیان علایی نماینده جامعه بهائیان ایران و نازنین انصاری از فعالان حقوق بشر و بازتاب دهنده رنجهای زندان بر آیت الله بروجردی و حامیان ایشان و بطور کلی انعکاس شرایط نامساعد اجتماعی در ایران برای مسلمانان سکولار و آقایان گل مراد مرادی نماینده پیروان یارسان اهل حق، دکتر سیدمصطفی آزمایش مدیرمسئول روابط بین الملل انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر و از دراویش گنابادی ، منصور برجی از فعالان حقوق بشر و مدافع حقوق پیروان آئین مسیحیت و نوکیشان مسیحی در ایران اشاره نمود.دکتر سیدمصطفی آزمایش ،مدیرمسئول روابط بین الملل انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر در ایران در سخنرانی صریحشان در این نشست خاطر نشان ساخت : " سرکوب دگراندیشان عقیدتی در جامعه ایران ناشی از کارهایی که دگراندیشان عقیدتی انجام می دهند نیست؛ بلکه ناشی از ماهیت نظام حاکم بر ایران است. دکتر آزمایش با بیان آنکه "این نظام اصولا تنوع اعم، از تنوع قومی ، عقیدتی ، فرهنگی یا حتی حقوق زنان را بر نمی تابد" در ادامه یادآور شد : "اگر ما بخواهیم موارد سرکوب یکایک اقلیتها یا دگرباشان را بیان کنیم ، مثنوی هفتاد مَن کاغذ میشود.دکتر آزمایش گفت : "بحث بر سر این نیست که نام بهائیت یا یارسان اهل حق در قرآن نیامده و به این دلیل است که اینها سرکوب میشوند . اصلا مسئله این نیست ، (با اشاره به اظهارات نماینده آیت الله بروجردی در نشست حقوق بشر) آیت الله بروجردی مسلمان هستند ولی چون دگراندیش هستند فقط به جرم دگراندیشی در زندان هستند و انواع و اقسام شکنجه های روحی و جسمی بر ایشان اعمال میشود.دکتر آزمایش در ادامه می افزاید : "بحثی که دوست عزیزمان مطرح کردند در مورد گفته طلایی وُلتر ، بر هر ایرانی فرض واجب است که کاری نداشته باشد که به خودش کار دارند یا خیر از دیگران دفاع کند از حقوق هموطنانش دفاع کند ، مهم نیست که خودش سرکوب شود. یعنی من بعنوان یک درویش گنابادی نباید مصائبی که بر دراویش گنابادی وارد میشود مبنا قرار دهم. مقصودم این است که نظام حاکم بر ایران برنامه دارد که همه را سرکوب کند اما یکی یکی.وی ادامه می دهد : "وقتی بولدوزر می اندازد و قبرستان بهایی ها را زیر و رو می کند من نباید بگویم من بهایی نیستم پس به من مربوط نیست. به من مربوط است. و شاید هموطنان بهایی در شرایطی نباشند که بتوانند از خودشان دفاع کنند.دکتر آزمایش در ادامه خاطر نشان ساخت : "رهبر این نظام مهر ماه ، در مسافرت به قم علیه نوکیشان مسیحی و مسیحیت خانگی ، علیه بهائیان ، علیه اهل تسنن زیر عنوان وهابیت ، علیه باطن گرایان زیر عنوان عرفان کاذب ، اعلان جنگ میدهد . این اعلان جنگ علیه کل جامعه ایران است.وی یادر آور شد : "این اعلان جنگ علیه حقوق بشر و علیه حقوق شهروندی است. اینجا مسئله تفکیک نیست. یعنی من بگویم چون من مسیحی نیستم به من مربوط نیست.مدیرمسئول روابط بین الملل انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر گفت : "من تصور می کنم این بزرگترین اشتباه است. خلاصه اینکه وقتی نظام مصمم به پاکسازی عقیدتی ، یکدست سازی جامعه و وادار کردن شهروندان ایرانی به دروغ گفتن نسبت به مبانی عقیدتی خودشان ، ارائه مستمر آمار دروغ و اینکه جامعه ایران نود و نه درصدش شیعه است ، اینجا در برابر این نیرنگ و توطئه و دروغ سازمان یافته اتحاد عمل لازم است.دکتر آزمایش خاطر نشان ساخت : "من باید از آزادی مسیحی دفاع کنم. اگرچه مسیحی نیستم من باید از آزادی اندیشه یک Athée (کسی که اعتقادی به وجود خدا یا خدایان ندارد) دفاع کنم.وی در ادامه می افزاید : "مطلب برای گفتن زیاد است.دکتر آزمایش در بخش دیگری از اظهاراتش ، خاطر نشان ساخت : "من راجع به دگرباشان صحبت کردم ، راجع به دگر اندیش شروع کردم بعد به دگرباش رسیدم. و گفتم که بطور کلی سرکوب دگراندیشان عقیدتی – فکری – سیاسی و جنسیتی نشان دهنده این است که سیستم حاکم بر ایران در صدد یکدست سازی جامعه است یعنی دگرباشی را بر نمی تابد. یعنی از آزادی ادیان دفاع نکردم و راجع به دراویش هم اصلا صحبت نکردم. من گفتم این مشتی است به نمونه خروار.دکتر آزمایش گفت : "۳۲ سال است از ابتدا ما شاهد یک غلطک و بولدوزری هستیم که حرکت می کند و همه چیز را سر راه خودش بر می دارد اما در برابرش باید چکار کرد ؟ اگر روشنفکران را بخواهند سرکوب کنند و بگویند این به من مربوط نمیشود چون من خودم را جز روشنفکران نمی دانم خودم را جز بهائیان ، مسیحیان ، اهل تسنن نمی دانم فردا که آمدند دراویش را سرکوب کنند دیگر کسی نمانده که از من دفاع کند.دکتر آزمایش در ادامه افزود : "بحث بر سر آن است که ما باید در شرایط کنونی اتحاد عمل داشته باشیم. ما نباید فقط در واقع شکایت کنیم باید مقاومت کنیم ، برای مقاومت هم اتحاد لازم است ، اتحاد عمل در بین تمامی ایرانیان ، اتحاد عمل لازم است. برای اینکه این سیستم در صدد سرکوب همه است اما یکی یکی .دکتر آزمایش در بخش دیگری از اظهاراتش به نامه سرگشاده شان خطاب به مرحوم مهندس عزت الله سحابی اشاره کرد و یادآور شد : "من در نامه سرگشاده ای که دو سال قبل در مرداد ۸۸ برای آقای سحابی نوشتم گفتم شما حرکت جنبش را نشکنید و جنبش را دعوت به ترک خشونت نکنید ، چون خشونت از طرف مردم نیست که ظهور می کند از طرف نظام است که اعمال میشود و شما که مردم را دعوت به سکوت و خانه نشینی می کنید ، پویایی حرکتشان را می گیرید و در نتیجه چوبه های دار است که در جامعه برپا میشود همچنان که در دهه شصت برپا شد و برادر من خودش از قربانیان آن دوره بود و در تمام طول این مدت زیر عنوان «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر در ایران» ، اطلاعیه های مداوم صادر کردیم در دفاع از حقوق دگرباشان جامعه در برابر این نظام فاشیستی. دکتر آزمایش در بخش پایانی سخنان گفت : "در مورد صوفیان شما پرسیدید ، بطور مکتوب نوری همدانی ، صافی گلپایگانی و فاضل لنگرانی و مکارم شیرازی چهار نفری چندین فتوا دادند در مورد اینکه ازدواج با درویشان مجاز نیست در واقع عقد ازدواج با درویش فاسد است. اخیرا یک آقایی که می خواست از همسرش جدا شود و نمی خواست مراحل قانونی طلاق را طی کند به یکی از این آقایان مراجعه کرده بود و گفته بود من وقتی با این خانم ازدواج کردم نمی دانستم درویش است. حالا تکلیف من چیست و ایشان هم گفته بود چون درویش است عقد ازدواجتان از اول باطل بوده است. 
اختصاصی انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر در ایران 

هیچ نظری موجود نیست:

دین‌ گُریزی مردم و رویکرد دینی خانم وسمقی

حکومتهای دینی در تمام ابعاد و شعبه های خود، ساخته ذهنیت واپسگرا و متحجرین است و رژیم ایران نیز برخلاف دعاوی رهبران آن رژیمی مرتجع است که چهر...