۱۳۸۹ آذر ۲۳, سه‌شنبه

علی کلایی: شرمگین ما، زندان مهدیه یکساله شد


یکسال می شود 365 روز. هر روز را اگر سرراست 24 ساعت حساب کنی و قید آن خورده های به ظاهرا بی اهمیت جماعت نجوم شناس را بزنی می توانی بفهمی که یکسال چند ساعت می شود. بعد هر ساعت هم که می شود 60 دقیقه و هر دقیقه هم 60 ثانیه. همه اینها را اگر در هم ضرب کنی عددی می شود عجیب و غریب و طولانی. به طولانی بودن روزهای بند و روزهای زندان یکی از بهترین دختران ایران زمین.
11 آذر سال 1388 است و آن خبر شوم. هجوم حضرات امنیت بان به خانه مهدیه گلرو و همسرش وحید لعلی پور عزیز. هجومی صد رحمت به مغول. همه چیز را بردند و حتی لپ تاپ و عکسهای عقد کنان پیمان و همسر عزیزش که در آن بود. البته لپ تاپ را لطف کردند و پس از ربودن پس آوردند!
یکسال گذشت. مهدیه گلرو در بند شد. بازجویی شد. به جرمی ناکرده شکنجه شد. همسرش برای عذابش بازداشت شد و چون سرسختی اش دیده شد حضرات مجبور به آزادی همسرش شدند. مهدیه گلرو محکوم شد، ولی خنده از لبانش و از صدایش نرفت. آن خنده های همیشگی مهدیه هنوز هست. هست اما داغ بر دل شد روزی که وثیقه صادر شد.
خیلی آمدند و گفتند و وعده ها دادند. آمدند و مدعی بودند. اما تا فهمیدند وثیقه برای یک زندانی سیاسی و یک دانشجوی ستاره دار در بند است جا زدند. خالی کردند و جام بی غیرتی را لاجرعه سرکشیدند. خیلی ها که باید جوابگوی تاریخ باشند.
وثیقه جور نشد و مهدیه قصه ما در زندان ماند. ماند که همچنان اوین شاهد خنده های این شیر دختر باشد. ماند که مردانگی را این زن درسی دوباره بدهد. ماند تا مهدیه ای که از برای همسرش و طی یک بازداشت کوتاه چند ساعته اشک بر پهنه صورتش می نشست و صورتش از اشک خیس می شد، مبارزه را و مردانگی را در کلاس مقاومت خویش بنشاندومدرّس ایستادن باشد.
مهدیه ستاره دار است. ستاره شرف و افتخار. شرف ایستادن و افتخار آزادگی و حریت.
مهدیه شجاع است. اینقدر شجاع که وقتی از یک بازداشت و اعتصاب غذا رها می شود و گاه 16 آذر فرا می رسد، بی واهمه به دانشگاه تهران می آید و شجاعانه سخن می گوید. همین اخیرا گفته است که: "بايد به قيمت دانشگاه شدن اوين، دانشگاه آخرين سنگر آزادی زنده بماند".
مهدیه به آزادی اعتقاد دارد. به رهایی دانشجویان اعتقاد دارد. به انسان اعتقاد دارد. عکس مدعیانی که اینگونه شعار می دهند و وقت عمل باید از سوراخ موش پیدایشان کنی. عکس کسانی که پس از ماجرا می آیند و وقیحانه سهم خواهی می کنند. مهدیه ایستادن را ایستادن می آموزد.
مهدیه یک مبارز است. یک خواهر است. یک دختر است. یک زن است و همه این نقشها را به عالی ترین وجه ممکن بر عهده گرفته است. مهدیه یک خواهر تمام عیار است. با تمام دغدغه های خواهرانه اش و می مانی از این همه انسانیت و محبت که او به برادری یا خواهری نثار می کند. می مانی از این همه همراهی و همدوشی که جامعه مرد سالار ما از یک دختر، یک زن توقع ندارد. اما مهدیه سختی این جامعه مرد سالار را شکست تا بیاموزد که همدوش هم می تواند باشد. او نه تنها که به همراه شبنم، عاطفه و بسیاری دیگر از دختران و زنان ایران زمین.
اما آسمان و زمین شاهد است که نبودن مهدیه در جمع آزادان اشک به چشم برادران و خواهرانش می آورد که شرمنده اویند. شرمندگی که بر آزادی بی شرفانه خود دارند و وقتی نامش و یکسالگی بازداشتش را به یاد می آورند آرام در وجدان خویش نجوا کنند که شرمگین ما بی شرفها که این بیرونیم و مهدیه و مهدیه ها در بند.
آقایان امنیتی و قضایی! دل آسمان آزاد ایران برای مهدیه گلرو تنگ شده. اگر گوش کنید صدای نک و نالشان را از این فراق می شنوید. اگر گوش کنید و گوش شنوایی داشته باشید. اگر!
دانشجویان ایران زمین! شما میراث داران مهدیه گلرو ها و علی ملیحی ها و میلاد اسدی هایید و مدیون عبدالله مومنی ها و شرف اهل قلم احمد زید آبادی. شانزده آذر نزدیک است و این شمایید و این میراث سه آذر اهورایی شهید آذر 1332 و آذران اهورایی شهید و در بند بیش از هفتاد سال نفس کشیدن دانشگاه در ایران.
16 آذر بر شما دانشجویان آزاد و در بند خجسته. 16 آذر در بند بر تو مبارک باشد خواهرم مهدیه عزیز

کاریکاتور خامنه ای جنایتکار

کارتپی‌آمد انتشار آرزوهای ویکی‌لیکسی هاشمی  ...

۱۳۸۹ آذر ۱۹, جمعه

9 نفر از فعالین دانشجویی دانشگاه صنعتی شیرازبه بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز معروف به «پلاک 100» احضار شدند

پس از برگزاری برنامه 16 آذر در دانشگاه صنعتی شیراز، 9 نفر از فعالین دانشجویی این دانشگاه به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز معروف به «پلاک 100» احضار شدند.
طبق آخرین اطلاعات 8 نفر از این فعالین آزاد شده ولی افشین کشتکاری دبیر انجمن اسلامی و از فعالین با سابقه این دانشگاه 3 روز است که در بازداشت به سر می‌برد.
لازم به ذکر است که کسانی که احضار شده‌اند از فعالین و یا اعضای اصلی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز هستند.
دفتر انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه 31 شهریور ماه امسال با حکم هیأت نظارت دانشگاه و بدون طی کردن مراحل قانونی به اتهام ارتباط با طیف علامه دفتر تحکیم وحدت پلمپ شده بود. به همین خاطر ظن آن می‌رود که این بازداشت و احضارها تنها به دلیل برگزار شدن برنامه 16 آذر نبوده و با این حرکت به دنبال خفه کردن هرگونه صدای منتقد و مخالف در دانشگاه هستند.

۱۳۸۹ آذر ۱۳, شنبه

ما هستیم تا آخرین نفس ماهمه با هم هستیم

پاسدار جنایتکار احمدی نژاد، تحریم و مشکل بنزین


پاسدار احمدی نژاد: این از آرزوهای من است که بنزین تحریم شود. ظرف دو روز 17 میلیون لیتر جایگزین می کنیم. همه کارها را انجام داده ایم و کلیدش آماده و در دست ماست
کمی پس از ادعای وزیر نفت رژیم مبنی بر خود کفایی کشور در زمینه تولید بنزین، بنا بر آمارهای رسمی گمرک رژیم در پنج ماهه نخست سال جاری بیش از سه میلیون تن بنزین وارد کشور شده است.
بنا به یک گزارش رسیده از تهران، شرکت نفت، طی یک بخشنامه از کارکنان این شرکت خواسته است که به هیچوجه نباید خبر وارد کردن سوخت از خارج از کشور توسط دولت، و دور زدن تحریمها، علنی شود. در این بخشنامه تاکید شده که به طور خاص مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام از این موضوع باید بی خبر بمانند!
«بنزینی که در پالایشگاه ها به شکل غیر استاندارد تولید میشود سرطانزا است واگر این بنزین سرطان‌زا در اختیار مردم قرار بگیرد مردم را به صورت حاد تری درگیر می‌کند و هزینه تمام شده آن برای کشور نیز بالاتر است.»
اظهارات یک عضو کمیسیون انرژی مجلس نشان می‌دهد که بنزین تولید شده با شعار خودکفایی، جان مردم را به خاطر می‌اندازد و در عین حال به لحاظ اقتصادی هم به صرفه نیست

‏اولین مفاد منشور جنبش ملی ما هستیم

اولین مفاد منتشر شده از منشور جنبش ملی ما هستیم برای ایران فردا:
جنبش ملی ما هستیم به کمپین مخالفین اعدام پیوست و معتقد است 52 نفر از شخصیت های جمهوری اسلامی در طول 32 سال گذشته به عنوان نماد جرم و جنایت به دادگاهی ملی معرفی می شوند و بقیه اشخاص اعم از روحانی، سپاهی، ارتشی و نیروی انتظامی به شرط اثبات پیوستن به توده های مردم از هر نوع مجازاتی معاف خواهند بود.
جنبش ملی ما هستیم اعلام می کند که کلیه زندانیانی که به دلایل مالی به زندان افتاده اند آزاد خواهند شد در فردای ایران. هیچ کسی در زندان های ایران به دلیل داشتن جرم مالی زندانی نخواهد شد

خطرجدی صدور حکم اعدام برای زندانی سیاسی زهرا بهرامی

بنابه گزارشات رسیده به زندانی سیاسی زهرا بهرامی شهروند ایرانی –هلندی تبار قرار است روز یکشنبه 14 آذر ماه در شعبه 15 دادگاه انقلاب توسط صلواتی قاضی فرمایشی مورد محاکمه قرار گیرد.
 خانم زهرا بهرامی پس از نزدیک به 1 سال بلاتکلیفی در زندان  که بیش از 9 ماه آن را در بند 209 زندان اوین در بازداشت بسر برد.قرار است که روز یکشنبه 14 آذر ماه بر مبنای اتهامات زیر توسط صلواتی  مورد محاکمه قرار گیرد ؛محاربه،عضو انجمن پادشاهی،تبلیغ علیه نظام،اقدام علیه امنیت و همچنین داشتن مواد مخدر در منزل می باشد.
بنابه گفتۀ خانواده اش به احتمال زیاد خانم بهرامی توسط صلواتی  محکوم به اعدام خواهد شد.
خانم بهرامی اتهامات نسبت داده شده را رد می کند و به عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران و وکیل هلندی خود هم این موضوع را اعلام کرده است.
او در حال حاضر در بند متادون زندان اوین همراه با سایر زندانیان سیاسی زن در بازداشت بسر می برد.خانم بهرمی سال گذشت جهت دیدار با فرزندش به ایران مسافرت کرد و در اعتراضات گسترده مردم ایران در روز عاشور شرکت کرد که توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و ابتدا به زندان گوهردشت کرج و سپس به بند 209 زندان اوین منتقل شد. او در اثر شکنجه های جسمی و روحی وادار به اعترافات تلویزیونی علیه خود شد که از تلویزیون دولتی پخش گردید

انعکاس جهانی اعدام شهلا جاهد (مرگ بر رژیم دیکتاتوری ایران)






۱۳۸۹ آذر ۱۲, جمعه

شهلا قاتل نبود _قاتل جمهوری اسلامی است



سحرگاه روز چهارشنبه 10 آذرماه قلب "شهلا جاهد" پس از 3 هزار و 63 روز زندان و محاکمه در حالی که تا آخرین لحظه بر بیگناهی خود تاکید می ورزید، از تپیدن باز ایستاد.دستگاه قضایی رژیم اسلامی در تداوم اعمال ضد بشری خود، شهلا جاهد را اعدام کرد .
32 قاضی یک نظر دادند عاقل باشیم چرا که همه آنها ازیک منبع دستور میگیرند، رژیم ضحاک آخوند که قوانین آنها سالیان زیادی است که خون جوانانمان را گرفته است
کاملا آشکاراست که طولانی شدن دوران حبس قبل ازاعدام بمدت هشت سال و تصمیم به توقف اعدام توسط رییس وقت قوه قضائیه دلیلی است برابهامات پرونده جنایت یاد شده و شواهدی که بمرورازلابلای پرونده این جنایت به بیرون درزکرده و نیزاظهارات اخیر یکی از افسران آگاهی که درآغازکار بطورمستقیم به پرونده دسترسی داشته همه نشان از آن دارد که این اعدام نوعی از سرواکردن و باری بهر جهت برخورد کردن دستگاه عریض وطویل قضائی جمهوری اسلامی با موضوعات پیچیده است و همانطورکه رئیس پیشین این دستگاه اعتراف نمود قوه قضائیه دستگاه ویرانه ای بیش نیست و بنظرمی رسد این دستگاه بدون رفع نواقص همچنان ویرانه وار دست بدست میگرددآری شهلا تاوان ناهنجاری های اجتماعی-فرهنگی-اقتصادی-سیاسی ناشی ازبی برنامگی ها و سومدیریت های سی ساله را پرداخت می کند واو دراین راه تنها نیست و این داستان ادامه خواهد داشت.

او فقط یک عاشق بود، امروز یک مجنون اعدام شد من گریستم مثل اینکه منو دار زدند احساس میکنم میتونم حال شهلا را درک کنم

اگه خامنه ای بمیره

دین‌ گُریزی مردم و رویکرد دینی خانم وسمقی

حکومتهای دینی در تمام ابعاد و شعبه های خود، ساخته ذهنیت واپسگرا و متحجرین است و رژیم ایران نیز برخلاف دعاوی رهبران آن رژیمی مرتجع است که چهر...